تاریخ : Wed 28 Oct 2020 - 11:36
کد خبر : 47293
سرویس خبری : ورزش

کورتریک سکوت کرده و منتظر رفتار استقلال است

خبرنگار فان‌آنتفرپن بلژیک در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: مشکل آسیایی‌ها دلالان هستند

کورتریک سکوت کرده و منتظر رفتار استقلال است

مسئولان روابط‌عمومی باشگاه کورتریک تاکید کردند که درباره قرارداد نادری با استقلال صحبتی با رسانه‌ها انجام نمی‌دهند اما تاکید کردند که به‌زودی بیانیه‌ای در این خصوص منتشر خواهند کرد.

به گزارش «فرهیختگان»، این شاید اولین‌بار نیست که یک باشگاه معتبر ایرانی اقدام به استخدام یک بازیکن می‌کند، مدیرانش با او عکس یادگاری می‌گیرند و خبر را در موجی عظیم در بوق و کرنا کرده و خلاصه هواداران را امیدوار می‌کنند و سپس ناگهان همه متوجه می‌شوند که این بازیکن هنوز مشکل قراردادی دارد، رضایتنامه‌اش صادر نشده و یا بدهی یا طلبی دارد. قطعا آخرین‌بار هم نخواهد بود، مادامی‌که افراد کارنابلد بر مسند قدرت در فوتبال باشگاهی و ملی باشند و نخواهند جای خود را به اهالی فوتبال بدهند.

  چند روز قبل بود که مسئولان استقلال بعد از توافق کامل با محمد نادری، هافبک پیشین پرسپولیس با او قرارداد همکاری امضا کردند و عکس پیوستنش به تیم خود را نیز رونمایی کردند. مسئولان استقلال اعلام کردند رضایتنامه را از باشگاه بلژیکی دریافت کرده‌اند اما مشخص شده که تا لحظه تنظیم این خبر چنین اتفاقی رخ نداده است.  ظاهرا مسئولان باشگاه کورتریک برای صدور رضایتنامه مدافع جوان خود به استقلال خواهان دریافت مبلغی شده‌اند. از سوی دیگر مذاکرات مسئولان استقلال با مدیران باشگاه بلژیکی ادامه دارد تا بتوانند با پرداخت کمترین مبلغ این رضایت را بگیرند اما تا این لحظه این امر صورت نگرفته است. نادری به‌خاطر اینکه از پرسپولیس به استقلال ملحق شده، طی روزهای گذشته انتقادهای زیادی را از سوی پیشکسوتان و هواداران تیم سرخ‌پوش تهرانی متحمل شده اما حالا به نظر می‌رسد انتقالش به جمع آبی‌پوشان نیز هنوز قطعی نشده است.

  در همین راستا با کائن فرانس، خبرنگار ورزشی گازت فان‌آنتفرپن بلژیک هم‌صحبت شدیم تا شاید او به‌عنوان یکی از بانفوذترین خبرنگاران حوزه ورزش و فوتبال بلژیک از این فضای ابهام‌آلود پرده بردارد. البته پیش از این با باشگاه کورتریک تماس گرفتیم اما پاسخگو نبودند.

فرانس در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «به آنها حق می‌دهم، دلیلی ندارد از مسائل محرمانه قرارداد بازیکن خود به شما توضیحی بدهند.» از او پرسیدیم باشگاه استقلال ادعا می‌کند با نادری قرارداد بسته و رضایتنامه‌اش را هم خواهد گرفت و شایعه درخواست مبلغی اضافی از طرف کورتریک، مساله محرمانه نیست. وی نیز این‌گونه پاسخ داد: «نه این محرمانه نیست اما خودتان می‌گویید، شایعه، خبری که از طرف ایرانی درست شده باشد، موضع باشگاه کورتریک نیست که بخواهد درباره آن توضیح بدهد.» 

خبرنگار بلژیکی در پاسخ به اینکه چقدر از این ماجرا اطلاع دارد، تصریح کرد: «اگر رضایتنامه از سوی بلژیک صادر شده باشد، رسانه‌ای می‌شد، وقتی من چنین چیزی را دریافت نکرده‌ام و باشگاه هیچ نکته‌ای روی وب‌سایتش منتشر نکرده، یعنی صادر نشده است. از دید من باشگاه سکوت کرده، چون می‌خواهد ببیند طرف ایرانی چه برخوردی خواهد داشت و اگر طرف ایرانی حتی ناخواسته مرتکب بی‌قانونی شود، حتما شکایت خواهد کرد. اگر نادری بازی کند قبل از آنکه رضایتنامه صادر شده باشد، کار برای طرف ایرانی سخت خواهد شد. به نظر من منطقی است که طرف ایرانی درخواست استعلام کند و به‌صورت رسمی از باشگاه بلژیکی بخواهد در این خصوص توضیح شفاف بدهد.» 

در پایان از وی درباره شناختش از ایرانی‌هایی که در بلژیک بازی می‌کنند، پرسیدیم که پاسخ داد: «اول این را بگویم که بیش از بازیکنان ایرانی، دلالان فوتبال ایران را به‌خوبی می‌شناسم و معتقدم قسمت اعظم مشکلاتی که برای فوتبال کشورهای آسیایی پیش می‌آید، تقصیر همین دلالانی است که رسمی نیستند اما تصمیم نهایی را می‌گیرند. بازیکنان ایرانی در فوتبال بلژیک خوب ظاهر شده‌اند و این روند می‌تواند ادامه داشته باشد.»

باشگاه کورتریک: صحبت نمی‌کنیم، منتظر بیانیه ما باشید

پیش از گفت‌وگو با این خبرنگار بلژیکی با روابط‌عمومی باشگاه کورتریک تماس گرفتیم تا موضع این باشگاه در قبال ماجرای رخ‌داده را بدانیم اما مسئولان روابط‌عمومی این باشگاه تاکید کردند که درباره قرارداد نادری با استقلال صحبتی با رسانه‌ها انجام نمی‌دهند اما تاکید کردند که به‌زودی بیانیه‌ای در این خصوص منتشر خواهند کرد.

* مترجم: بابک سرانی‌آذر