تاریخ : Tue 20 Oct 2020 - 08:26
کد خبر : 47060
سرویس خبری : ورزش

برای قهرمانی در سوپرلیگ تنیس روی میز تلاش می‌کنیم

احدی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: دانشگاه آزاد قدیمی‌ترین و معتبرترین باشگاه ورزشی کشور است

برای قهرمانی در سوپرلیگ تنیس روی میز تلاش می‌کنیم

کاپیتان سابق تیم ملی ایران در باره برنامه‌هایش برای تیم تنیس روی‌میز دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «تیم خوبی داریم و می‌خواهیم آن را حفظ کنیم. 80 درصد تیم تکمیل شده و اواخر آبان‌ماه مسابقات سوپرلیگ به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود. کار سختی برای قهرمانی داریم ولی تلاش می‌کنیم این افتخار را کسب کنیم هرچند قطعا روی سکو خواهیم بود.»

به گزارش «فرهیختگان»، ورزش ایران ستاره‌های بیشماری در رشته‌های مختلف دارد اما شاید تعداد قهرمانان تحصیلکرده چندان زیاد نباشد. مهران احدی یکی از ورزشکارانی است که سال‌ها در سطح اول تنیس روی‌میز درخشید و همزمان تحصیلات خود را تا مقطع دکتری نیز ادامه داد.

احدی 25 سال در رده‌های مختلف تیم ملی بازی کرد و 15 سال نیز کاپیتان تیم ملی تنیس‌ روی‌میز بزرگسالان ایران بود و درحال حاضر نیز به‌عنوان بازیکن- سرمربی در تیم دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کند و جالب اینکه همزمان عضو هیات‌علمی واحد تهران مرکز و عضو هیات‌رئیسه فدراسیون تنیس روی‌میز است.

کاپیتان سابق تیم ملی ایران که در سال‌های نه‌چندان دور همیشه جزء سه نفر اول تنیس روی‌میز ایران بوده مقام‌های بین‌المللی متعددی ازجمله سومی در مسابقات جهانی، قهرمانی و نایب‌قهرمانی در رقابت‌های کشورهای اسلامی، نایب‌قهرمانی در مسابقات آسیای میانه و... نیز در کارنامه‌اش به چشم می‌خورد. وی از سال 83 در دانشگاه آزاد اسلامی تدریس را آغاز کرد و هفته آینده نیز از پایان‌نامه خود در مقطع دکتری دفاع خواهد کرد.

احدی درخصوص حضور طولانی‌مدت در تیم تنیس روی‌میز دانشگاه آزاد اسلامی به «فرهیختگان» گفت: «افتخارم این است که چندین سال برای باشگاه معتبر و دیرینه دانشگاه آزاد اسلامی بازی کردم و الان هم به‌عنوان بازیکن- سرمربی در خدمت این تیم هستم.»

وی ادامه داد: «در دو فصل گذشته با تیمی جوان در لیگ دوم شدیم. فصل اخیر دو مرحله مقدماتی و پلی‌آف داشتیم که در پایان مرحله مقدماتی دوم بودیم و به خاطر کرونا مرحله پلی‌آف برگزار نشد تا به همان رده‌بندی مرحله گروهی اکتفا شود و ما نیز دوباره دوم شدیم.»

سرمربی تیم تنیس روی‌میز دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر این نکته که شاخص‌های انتخاب بازیکن توانمندی، جوان بودن و دانشگاه آزاد اسلامی بودن است، گفت: «تیم خوبی بستیم و اگرچه فقط یک ملی‌پوش داشتیم اما عملکرد خوبی داشتیم و توانستیم بعد از پتروشیمی بندرامام که قهرمان شد، نایب‌قهرمان شویم و تیم شهرداری کرج با رعد پدافند هوایی مشترک سوم شدند.»

وی درباره تسهیلاتی که مراکز ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار ورزش قرار داده، گفت: «قطعا برای همه آشکار است که دانشگاه آزاد اسلامی چه تسهیلاتی برای ورزشکاران ملی قرار داده و باعث شده اکثر ورزشکاران به تحصیل روی آورند. این امتیاز دانشگاه آزاد اسلامی است که همیشه از ورزشی‌ها حمایت کرده و خدمات بسیار خوبی ارائه می‌دهد و به‌عنوان یک ورزشکار همیشه از این خدمات تشکر کردم و الان هم دکتر طهرانچی به خوبی درحال حمایت از ورزش است و خوشحالم که لشگری هم که از بدنه ورزش است به مجموعه اضافه شده و کار را هم بسیار خوب پیش می‌برند. مدت کمی است که آقای لشگری آمده‌اند ولی تفکرات خوبی نشان دادند و ان‌شاءالله در آینده اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.»

احدی تصریح کرد: «یکی از وجوه تمایز دانشگاه نسبت به سایر ارگان‌ها شناسنامه‌دار بودن ورزش این دانشگاه است که معتبرترین و قدیمی‌ترین باشگاه ورزشی در کشور محسوب می‌شود. فراموش نکنیم که نباید تیم‌های ورزشی را باشگاه دانست. موقعیت فرهنگی دانشگاه نیز باعث شده تیم‌هایش از نظر اخلاقی و فرهنگی متمایز باشند.»

کاپیتان پیشین تیم ملی تنیس روی‌میز با اشاره به نقش رسانه‌ها در ورزش گفت: «رسانه‌ها یکی از ابعاد توسعه ورزش در کشور به‌شمار می‌روند که حتما باید مورد توجه باشند. رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی نیز با کمک روابط‌عمومی تربیت بدنی دانشگاه باعث افزایش ‌انگیزه ورزشکاران و مربیان و مسئولان تیم‌ها شده‌اند چراکه زحمات تیم‌های ورزشی به خوبی انعکاس داده می‌شود.»

احدی در پاسخ به این سوال که تحصیل در کنار ورزش قهرمانی چه اثراتی خواهد داشت، تاکید کرد: «یک ورزشکارحرفه‌ای تنها کاری که در کنار ورزش می‌تواند انجام بدهد درس خواندن است و هیچ مشکلی پیش نمی‌آورد و اتفاقا کمک هم می‌کند. در تمام مسیر قهرمانی خودم از علم‌اندوزی استفاده کردم و اگر کار دیگری جز درس خواندن بود شاید به صورت حرفه‌ای نمی‌شد ورزش را ادامه بدهم. الان که درحال تدریس هستیم نیز همین روند برقرار است.»

وی در باره برنامه‌هایش برای تیم تنیس روی‌میز دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «تیم خوبی داریم و می‌خواهیم آن را حفظ کنیم. 80 درصد تیم تکمیل شده و اواخر آبان‌ماه مسابقات سوپرلیگ به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود. کار سختی برای قهرمانی داریم ولی تلاش می‌کنیم این افتخار را کسب کنیم هرچند قطعا روی سکو خواهیم بود.»