تاریخ : Sun 18 Oct 2020 - 09:00
کد خبر : 46973
سرویس خبری : ورزش

رسول‌پناه موافق است، جدایی بشار در گروی موافقت یحیی

تلاش پرسپولیس برای حفظ ستاره‌های باقی‌مانده؛ مشکل نادری و شجاع امروز حل می‌شود؟

رسول‌پناه موافق است، جدایی بشار در گروی موافقت یحیی

ظاهرا رسول‌پناه با انتقال بشار رسن مشکل چندانی ندارد و حتی بر این باور است که این پول می‌تواند در این مقطع مشکلات زیادی از روی دوش باشگاه بردارد اما رضایت یحیی مهم است که با این اتفاق مخالف است.

به گزارش «فرهیختگان»، تیم فوتبال پرسپولیس این روزها با وجود اخبار نگران‌کننده مشغول تمرین است تا از سایر رقبای خود عقب نماند و بتواند شروع خوبی در بازی‌های لیگ برتر داشته باشد و البته خودش را مهیای حضوری پرقدرت در فینال لیگ قهرمانان آسیا کند، اما برای رسیدن به این مهم یحیی و دستیارانش با چالشی جدی مواجه هستند و آن هم مشخص نبودن تکلیف چند بازیکن برای فصل پیش رو است و همین موضوع باعث شده که او نتواند تیم کاملی را در اختیار داشته باشد.

 مشکل شجاع امروز حل می‌شود؟

شجاع خلیل‌زاده یکی از بازیکنانی بود که پیش از اعزام تیم به دوحه قطر ساز ناسازگاری سر داد و از باشگاه خواست که رقم قراردادش را با افزایش چشمگیری مواجه کنند تا او قید پیشنهادات خارجی‌اش را بزند و باز هم به حضورش در پرسپولیس ادامه بدهد، اما باشگاه برای این کار ممنوعیت‌هایی داشت که نتوانست خیلی راحت خواسته این مدافع را برآورده کند و همین اتفاق کشمکش‌هایی را بین مدیران سرخ و شجاع ایجاد کرد.

طی روزهای گذشته با پیگیری پیشکسوتان و همچنین فشار هواداران، مذاکرات خوبی بین طرفین صورت‌گرفت و بحث افزایش دستمزد این بازیکن هم در هیات‌مدیره به تصویب اکثریت نفرات رسید تا امیدها برای ماندن این مدافع در جمع سرخ‌ها قوت بگیرد. شنیده می‌شود شجاع برای تمدید علاوه‌بر موارد مالی شرط دیگری هم دارد که آن هم مذاکره با رغبتی است. او با توجه به اختلافی که با رسول‌پناه دارد اعلام کرده که حاضر نیست با او پای میز مذاکره بنشیند! اگر اتفاق خاصی رخ ندهد او امروز ماندنی می‌شود.

 نادری بالاخره در دسترس قرار گرفت

محمد نادری یکی دیگر از بازیکنانی است که باشگاه مدتی است برای تمدید قراردادش اقداماتی را صورت داده اما این بازیکن برای مدتی از دسترس خارج شد تا شایعات درخصوص جدایی او از پرسپولیس و حضورش در سپاهان و استقلال قوت بگیرد.

ظاهرا ظرف یکی دو روز گذشته بالاخره عضو هیات‌مدیره پرسپولیس موفق شده که با این بازیکن ارتباط برقرار کند و مذاکرات نهایی را برای امضای قرارداد جدید با نادری انجام بدهد. البته مدافع چپ پای سرخ‌ها هنوز دم به تله نداده و قرارداد جدیدش را با سرخ‌ها به امضا نرسانده است و از رغبتی وقت خواسته تا بعد از تعطیلات پاسخ بدهد. او هم قرار است امروز جواب پرسپولیسی‌ها را بدهد و اگر بررسی‌های او مثبت بود، شاید قراردادش را با سرخ‌ها به امضا برساند. شنیده می‌شود احتمال ماندن نادری در جمع سرخ‌ها بیشتر از قبل شده است.

 رسن همچنان اصرار به جدایی دارد

بشار رسن یکی از دغدغه‌های اصلی این روزهای هواداران و کادرفنی پرسپولیس به‌شمار می‌رود. او که با پیشنهاد قابل توجه تیم اف سی قطر مواجه شده، تلاش زیادی کرد تا با سرخ‌ها برای جدایی به توافق برسد، اما اجرای درست بندهای قرارداد توسط پرسپولیس این اجازه را به این عراقی نداد تا جدایی‌اش از جمع سرخ‌ها را عملی کند.

بعد از جلسات بی‌نتیجه او با مدیران پرسپولیس حالا رسن به عراق بازگشته تا بلکه راه‌حل جدیدی برای این مشکل پیدا کند. او همچنان به جدایی اصرار دارد و حتی حاضر شده که مبلغ جالب توجهی را هم به‌عنوان پول رضایتنامه به پرسپولیس پرداخت کند.

ظاهرا رسول‌پناه با این انتقال مشکل چندانی ندارد و حتی بر این باور است که این پول می‌تواند در این مقطع مشکلات زیادی از روی دوش باشگاه بردارد اما رضایت یحیی مهم است که با این اتفاق مخالف است. رسول‌پناه درحال مذاکره با یحیی است تا او را متقاعد کند که از کنار این بازیکن درآمدزایی شود و او بخشی از هزینه‌هایی که برایش شده را جبران کند، اما پرشدن لیست بازیکنان لیگ برتری و ممنوعیت جذب بازیکن خارجی باعث شده که سرمربی سرخ‌ها با جدایی بشار و هر بازیکن دیگری به‌شدت مخالفت کند.

طبق شنیده‌ها طی هفته جاری تکلیف بشار با سرخ‌ها مشخص می‌شود تا در صورت ماندن در جمع پرسپولیسی‌ها، برای شروع تمریناتش به تهران بیاید.

*‌نویسنده :  آرش محمدی،  روزنامه‌نگار