تاریخ : Wed 14 Oct 2020 - 10:12
کد خبر : 46872
سرویس خبری : ورزش

شاختار؛ مشتری جدید صیادمنش

اوکراینی‌ها عملکرد مهاجم ایرانی را زیر نظر دارند

شاختار؛ مشتری جدید صیادمنش

شاختار دونتسک، دیگر تیم اوکراینی هم شرایط صیادمنش را زیر نظر دارد و شاید به‌زودی برای به‌خدمت گرفتن این مهاجم ایرانی دست‌به‌کار شود.

به گزارش «فرهیختگان»، اللهیار صیادمنش در ابتدای فصل پیش و با امیدواری زیادی راهی فنرباغچه شد تا به‌عنوان پدیده فوتبال ایران بازی در لیگ‌های اروپایی را تجربه کند، اما بازی در یکی از بهترین تیم‌های فوتبال این کشور سخت‌تر از چیزی بود که تصورش را می‌کرد. در همان شروع فصل، مهاجم سابق استقلال به استانبول‌اسپور دسته‌اولی قرض داده شد، اما در بازگشت از این تیم هم نتوانست جای ثابتی در ترکیب فنرباغچه پیدا کند. در تابستان اخیر این باشگاه ترکیه‌ای تصمیم گرفت باتوجه به خرید مامه تیام، این مهاجم جوان را دوباره قرض بدهد و این‌بار تیم زوریا لوهانسک اوکراین بود که تمایلش برای به خدمت گرفتن صیادمنش را نشان داد و درنهایت این مهاجم 19 ساله راهی شرق اروپا شد.

حالا ظاهرا یکی از تیم‌های مطرح اوکراینی هم برای به‌خدمت گرفتن او دست‌به‌کار شده و احتمال دارد در فصل آینده صیادمنش راهی یکی از قدرت‌های فوتبال این کشور شود. سایت «فوتبال آره‌نا» ترکیه درباره آینده این ستاره جوان می‌نویسد: «فنرباغچه در مهلت نقل‌وانتقالات تابستانی اللهیار صیادمنش را به‌صورت قرضی راهی زوریا لوهانسک کرد، اما شاختار دونتسک، دیگر تیم اوکراینی هم شرایط او را زیر نظر دارد و شاید به‌زودی برای به‌خدمت گرفتن این مهاجم ایرانی دست‌به‌کار شود. این مهاجم جوان توجه داریو سرنا، کمک‌مربی شاختار را به خود جلب کرده است و او به باشگاه و سرمربی تیم توصیه کرده تا برای خرید او اقدام کنند. سرنا یک تیم استعدادیاب را مامور کرده تا بازی‌های صیادمنش را زیر نظر داشته باشند و نتیجه نهایی را اعلام کنند. شاختار البته در مهلت نقل‌وانتقالات پیشنهادی برای خرید صیادمنش ارائه نکرد، چراکه تردیدهایی درباره اینکه آیا او می‌تواند خود را با شرایط این تیم و فوتبال اوکراین وفق دهد وجود داشت، اما حضور قرضی او در زوریا لوهانسک فرصت خوبی است تا آنها به دقت و از نزدیک شرایط این مهاجم جوان را بررسی کنند. صیادمنش در دوران حضورش در فنرباغچه فرصت زیادی برای پوشیدن پیراهن این تیم پیدا نکرد. این بازیکن تا سال 2024 با باشگاه خود قرارداد دارد.»

ازسوی دیگر درحالی‌که ابتدا گفته می‌شد زوریا درصورت تمایل برای دائمی کردن قرارداد صیادمنش باید 3.5 میلیون یورو به فنرباغچه بپردازد، اما حالا رسانه‌های ترکیه‌ای اعلام کرده‌اند این مبلغ کمتر از عدد اعلام‌شده است و این باشگاه اوکراینی درصورتی‌که از عملکرد بازیکن ایرانی‌اش راضی باشد، می‌تواند با پرداخت 1.5 میلیون یورو او را به‌صورت قطعی به‌خدمت بگیرد.