تاریخ : Tue 13 Oct 2020 - 11:07
کد خبر : 46829
سرویس خبری : ورزش

دربی در هفته هشتم، استارت سرخابی‌ها با سایپا و مس

رقابت‌های لیگ برتر بیستم قرعه‌کشی شد

دربی در هفته هشتم، استارت سرخابی‌ها با سایپا و مس

هفته هشتم علاوه‌بر دربی بزرگ پایتخت، پیکان و سایپا دربی کوچک تهران را برگزار می‌کنند.

به گزارش «فرهیختگان»، روز گذشته مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر بیستم انجام شد تا تیم‌ها برنامه خود را در نیم‌فصل اول رقابت‌ها در اختیار داشته باشند و برنامه‌ریزی خود را برای حضوری پربار‌تر در این رقابت‌ها انجام دهند. مثل مراسم قرعه‌کشی سال‌های قبل باز هم سازمان لیگ برای جذابیت بیشتر مراسم قرعه‌کشی و بالا بردن جذابیت مراسم از پیشکسوتان دو تیم استقلال و پرسپولیس دعوت کرده بود که در مراسم حاضر شوند و گوی‌های تیم‌ها را از گلدان‌های مخصوص خارج کنند. سپهر حیدری، مدافع سال‌های نه‌چندان دور پرسپولیس و خسرو حیدری، مدافع راست اسبق آبی‌ها در همین راستا دعوت شدند و گوی‌ها را از گلدان‌های مخصوص خارج کردند.

 جلوگیری از شکل‌گیری دربی در هفته پانزدهم

نکته جالبی که در این مراسم توسط غلامرضا بهروان، مشاور سازمان لیگ به آن اشاره شد این بود که مکانیسم قرعه‌کشی به شکلی برنامه‌ریزی شد که دیدار سرخابی‌های پایتخت در هفته پانزدهم شکل نگیرد. ظاهرا با توجه به حساسیت‌هایی که می‌تواند جدول لیگ برتر داشته باشد و دیدار حساس دربی را حساس‌تر هم کند، مسئولان سازمان لیگ برای جلوگیری از این حساسیت کاذب طوری طرح‌ریزی کردند که دربی پایتخت در هفته‌ای به غیر از هفته پانزدهم برگزار شود. درنهایت مشخص شد که دو تیم باید در هفته هشتم به مصاف هم بروند و جالب اینکه مانند فصل گذشته قبل از این دربی دیدار حساس پرسپولیس و سپاهان برگزار می‌شود.

 زمان بقیه دربی‌ها

قطعا جذابیت‌هایی که دیدارهای دربی شهرهای مختلف می‌تواند به همراه داشته باشد در سایر بازی‌ها یافت نمی‌شود و این موضوع درخصوص دربی‌های مختلف کشورمان نیز صدق می‌کند. زودترین دربی مخصوص کرمانی‌هاست که در هفته دوم برگزار می‌شود و مس رفسنجان به مصاف گل‌گهر سیرجان می‌رود. در هفته ششم دربی تبریز مابین تراکتور و ماشین‌سازی برگزار می‌شود و هفته هشتم علاوه‌بر دربی بزرگ پایتخت، پیکان و سایپا دربی کوچک تهران را برگزار می‌کنند. هفته دهم دربی خوزستان را نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان که دربی نفتی‌ها هم است، برگزار می‌کنند و درنهایت دربی اصفهان را ذوب‌آهن و سپاهان در هفته چهاردهم برگزار می‌کنند.

 سایپا میزبان پرسپولیس، مس رفسنجان میهمان استقلال

هفته اول بازی‌های لیگ برتر به این شکل قرعه‌کشی شد که پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی باید به مصاف سایپای البرز برود و در این دیدار میهمان است و استقلال که در لیگ نوزدهم نایب‌قهرمان لیگ شد باید در تهران به مصاف مس رفسنجان برود. از دیدارهای جذاب این هفته می‌توان به جدال ذوب‌آهن با فولاد اشاره کرد.