تاریخ : Mon 12 Oct 2020 - 02:07
کد خبر : 46803
سرویس خبری : ورزش

الحاقیه جدید و 20 میلیارد مازاد کارگزار در حساب

برنامه پرسپولیس برای تامین پول برانکو و بستن پرونده خطرناک چیست؟

الحاقیه جدید و 20 میلیارد مازاد کارگزار در حساب

مدیران پرسپولیس خوب می‌دانستند که اگر تمام درآمدهایشان را صرف پرداخت بدهی برانکو کنند، بلافاصله بعد از آن برای پرداخت آپشن قرارداد بازیکنان و همچنین قسط اول پیش‌پرداخت سال جدید آنها با مشکل مواجه می‌شوند. به همین منظور آنها در تلاش بودند پولی به باشگاه تزریق شود که بتوانند این مبالغ را تا حدود زیادی بپردازند.

به گزارش «فرهیختگان»، با اینکه مدیران پرسپولیس دیروز در مقابل خبرنگاران حضور پیدا کردند و از تلاش برای تهیه پول برانکو از منابع مالی موجود و واریز این پول پیش از اینکه شرایط برایشان سخت‌تر شود گفتند، اما دیشب معاون مالی باشگاه پرسپولیس از تامین تمام و کمال این پول و واریز آن به حساب سرمربی اسبق سرخ‌ها تا امروز که مهلت پایانی برای پرداخت است، گفت. اما اینکه در جلسه بین مدیران پرسپولیس چه گذشت و ناگهان چه اتفاقی رخ داد که این پول ظرف چند ساعت تهیه و تصمیم گرفته شد آن را در آخرین روز از مهلت فیفا به حساب برانکو واریز کنند، موضوعی بود که برای اهالی رسانه و هواداران سرخ جای سوال داشت و مدیران پرسپولیس هیچ اشاره‌ای به این موضوع نداشتند که بالاخره از چه منبعی توانسته‌اند این پول را تهیه کنند.

 10 میلیارد نقد در باشگاه وجود داشت

همان‌طور که پرسپولیسی‌ها ظرف چند روز گذشته در صحبت‌هایشان اعلام کرده بودند مبلغ 350 هزار یورو از طلب برانکو ایوانکوویچ توسط باشگاه تهیه شده بود و آنها برای پرداخت اصل طلب این مربی و همچنین جرایمی که از سوی فیفا به آن اضافه شده بود مبلغی در حدود 500 هزار یورو کم داشتند که با توجه به نرخ ارز رقمی در حدود 16 میلیارد تومان برای سرخ‌ها آب می‌خورد.

در این خصوص شنیدیم مدیران پرسپولیس از بابت دریافتی‌های قبلی‌شان از کارگزار مبلغی در حدود 10 میلیار تومان در خزانه باشگاه اندوخته داشتند و فقط کارهای تبدیل آن به ارز انجام نشده بود و آنها در انتظار تهیه مابقی این مبلغ برای انجام کارهای نهایی واریز پول به حساب سرمربی تیم ملی عمان بودند.

 الحاقیه جدید در قرارداد با اسپانسر

طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» از یک منبع موثق، پرسپولیسی‌ها در چند روز گذشته مذاکراتی را با کارگزار خود داشتند تا اگر نتوانستند مبلغ مورد نظر را تا تاریخ پایان مهلت‌شان تهیه کنند، بتوانند این پول را از آتیه داده‌پرداز بگیرند و مانع اتفاقات بدتری که فیفا برایشان درنظر می‌گیرد، شوند.

ظاهرا کارگزار پذیرفته بود که این مبلغ را در اختیار پرسپولیسی‌ها قرار بدهد اما برای این کار خواهان اضافه شدن شرایطی جدید به قرارداد خود بودند که این موضوع درنهایت با نشست دیروز مدیران پرسپولیس مورد قبول قرار گرفت و با اینکه شرکت تحت قرارداد با پرسپولیس خواهان زمان 3 تا 4 روزه برای واریز این مبلغ به حساب سرخ‌ها شده بود، با توجه به ضرورت اقدام فوری، پذیرفت که بلافاصله مبلغ 20 میلیارد تومان به حساب باشگاه انتقال دهد.

 آپشن‌های قرارداد و قسط اول پیش‌پرداخت‌ها اولویت بعدی

مدیران پرسپولیس خوب می‌دانستند که اگر تمام درآمدهایشان را صرف پرداخت بدهی برانکو کنند، بلافاصله بعد از آن برای پرداخت آپشن قرارداد بازیکنان و همچنین قسط اول پیش‌پرداخت سال جدید آنها با مشکل مواجه می‌شوند. به همین منظور آنها در تلاش بودند پولی به باشگاه تزریق شود که بتوانند این مبالغ را تا حدود زیادی بپردازند.

در این خصوص شنیدیم مازاد مبلغی که از کارگزار به باشگاه تزریق می‌شود قرار است بین بازیکنان برای تسویه آپشن‌های قراردادشان تقسیم شود و همچنین آنها درحال رایزنی با یک منبع دیگر نیز هستند که مابقی پولی که برای پیش پرداخت بازیکنان لازم است را از این طریق تهیه کنند. شنیده می‌شود این منبع مالی جدید قرار نیست به‌عنوان اسپانسر در باشگاه حاضر شود و مشخص نیست که این پول قرار است از چه طریقی به سرخ‌ها داده شود.

برخی گمانه‌زنی‌ها به این موضوع اشاره دارد که دولت برای بهبود شرایط سرخابی‌ها قصد دارد از طریقی این پول را به باشگاه تزریق کند، اما هنوز این موضوع مورد تایید مدیران سرخابی قرار نگرفته است.

* نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار