تاریخ : Wed 07 Oct 2020 - 10:36
کد خبر : 46639
سرویس خبری : ورزش

ایران باید هرسال در نیمه‌نهایی آسیا نماینده داشته باشد

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ:

ایران باید هرسال در نیمه‌نهایی آسیا نماینده داشته باشد

به‌رغم هزینه‌های کلان برخی کشورها ازلحاظ فنی این جسارت و شجاعت در بازیکنان ما وجود دارد که در بین چهار تیم برتر حاضر باشند، اما متاسفانه مثل همیشه فقط در مسائل ورزشی عالی هستیم و در موارد حقوقی و مالی مشکل داریم‌.

به گزارش «فرهیختگان»، سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ نوشت: برای صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها طبق زمان‌بندی اعلام‌شده ازسوی کنفدراسیون فوتبال آسیا درحال پیشروی هستیم و امسال به‌جز استقلال و پرسپولیس هشت باشگاه دیگر نیز برای گرفتن مجوز حرفه‌ای درخواست خود را ارائه کردند، که درحال حاضر مدارک را بررسی کرده و به موازات هم کارها را پیش می‌بریم، این درحالی است که فرصت زیادی باقی نمانده و امیدواریم تا روز آخر باشگاه‌ها مدارک‌شان کامل شود تا بتوانیم گزارش خود را به کمیته تصمیم‌گیری که کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای می‌شود، تحویل دهیم.

این کمیته نهایتا وارد شور شده تا مشخص شود از بین ۱۰ باشگاه فوق کدام ‌باشگاه صلاحیت صدور مجوز را دارد. هرچند متاسفانه مثل همه سال‌ها تا دقیقه ۹۰ باید صبر کنیم تا باشگاه‌ها در این خصوص مدارک خود را تحویل داده و کارهایشان تمام شود. در این بین و تا آخرین فرصت برای تحویل مدارک نهایی با تعطیلاتی هم مواجه شده‌ایم که باید دقت کنیم براساس این تعطیلات، زمان ما از دست می‌رود، چون کنفدراسیون فوتبال آسیا با تعطیلات ما تطابق ندارد، بنابراین یک مقدار نگرانی‌های ما در این خصوص برای تحویل مدارک در روز‌های پایانی همچنان وجود دارد و امیدوارم باشگاه‌ها حداقل به قول‌هایی که به‌صورت شفاهی داده‌اند عمل کرده و حداقل تا روز پایانی مدارک خود را تحویل دهند.

در این بین همیشه طی روزهای آخر درگیر باشگاه‌های مختلف ازجمله دو باشگاه مطرح و پرطرفدار استقلال و پرسپولیس می‌شویم و این موضوع یک مقدار برای ما سخت است، چون به‌خاطر برنامه زمانبندی که داریم به یکباره وقتی شب آخر انبوهی از مدارک برای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ارسال می‌شود، این موضوع شبانه‌روزی وقت ما را درگیر می‌کند و جالب اینکه همیشه کار این دو باشگاه از سال گذشته سخت‌تر می‌شود و هیچ‌گاه بهتر نشده و این یک واقعیت است.

تلاش و کوشش اعضای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای به‌همراه مسئولان دو باشگاه به اینجا رسید که پرسپولیس را در فینال لیگ قهرمانان آسیا داریم و حتی اگر استقلال هم می‌توانست شرایط بهتری در بحث نقل‌وانتقالات داشته باشد، قطعا می‌توانست معادل پرسپولیس نتیجه بگیرد، با این‌حال برای فوتبال ایران خوب است که یک نماینده کشورمان در فینال حضور داشته باشد و این موضوع از دستاوردهای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای به‌شمار می‌رود و امیدوارم باشگاه‌ها این موارد را شوخی نگرفته و به‌طور کلی آن را جدی بگیرند تا نمایندگان خوب کشورمان برای سال آینده نیز در رقابت‌های بین‌المللی حاضر باشند، چون این حق ایران است که هرسال در نیمه‌نهایی آسیا نماینده داشته باشد و این موضوع اصلا آرزو و رویا نیست. به‌رغم هزینه‌های کلان برخی کشورها ازلحاظ فنی این جسارت و شجاعت در بازیکنان ما وجود دارد که در بین چهار تیم برتر حاضر باشند، اما متاسفانه مثل همیشه فقط در مسائل ورزشی عالی هستیم و در موارد حقوقی و مالی مشکل داریم‌.