تاریخ : Sun 04 Oct 2020 - 09:53
کد خبر : 46531
سرویس خبری : ورزش

خبرنگار عربستانی: علیه پرسپولیس توطئه کردند!

واکنش‌های بین‌المللی به جریمه سنگین آل‌کثیر

خبرنگار عربستانی: علیه پرسپولیس توطئه کردند!

تصمیم AFC به‌قدری عجیب و شوک‌آور بود که حتی واکنش سعد الحارثی، خبرنگار عربستانی را به‌دنبال داشت.

به گزارش «فرهیختگان»، محرومیت سنگین و دور از انتظار عیسی آل‌کثیر، مهاجم پرسپولیس در فاصله کمی از دیدار حساس این تیم برابر النصر نه‌تنها باعث تعجب رسانه‌های داخلی شد، بلکه در رسانه‌های خارجی نیز بازتاب داشت. سایت ایتالیایی «DDD» در واکنش به این اتفاق با انتشار خبر محرومیت این مهاجم ایرانی با عکس‌هایی از شادی‌های گلش در دوران حضور در نفت‌آبادان نوشت: «کنفدراسیون فوتبال آسیا در فاصله تنها چند ساعت تا مسابقه پرسپولیس در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان این قاره، عیسی آل‌کثیر را به‌دلایل انضباطی 6 ماه از حضور در میادین محروم کرد. این مهاجم 30 ساله در 3 دیدار قبلی تیمش در این مسابقات 4 گل به‌ثمر رسانده بود و به‌دلیل شادی گلی که در دیدار برابر پاختاکور انجام داد و توهین‌آمیز تشخیص داده شد، از سوی AFC محروم شد. بسیاری معتقد بودند که این حرکت او نژادپرستانه نیست و حتی خودش پیش از این در مصاحبه‌ای گفته بود که با این حرکت گل‌هایش را به برادرزاده‌اش تقدیم می‌کند که چشمان کوچکی دارد و سال‌هاست که این کار را انجام می‌دهد.»

این تصمیم AFC به‌قدری عجیب و شوک‌آور بود که حتی واکنش سعد الحارثی، خبرنگار عربستانی را به‌دنبال داشت و او نوشت: «پرسپولیس به‌خاطر شادی گل بازیکنش که از ابتدای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و حتی با تیم سابقش نفت‌آبادان می‌کرد، مورد ظلم واقع شد! به‌نظر می‌رسد این توطئه برای کنار زدن تیم سرخ‌پوش است. این اقدام AFC حمایتی بی‌سابقه از تیمی ناتوان است که برای اولین‌بار می‌خواهد به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد. پرسپولیس مظلوم است. به خدا این تیم مظلوم است. متوجه شدید چه‌کسی کنفدراسیون فوتبال آسیا را مدیریت می‌کند. حق باشگاه ایرانی است که علیه این حکم ظلمانه اعتراض کند و می‌تواند در این قضیه برنده باشد.»

محمد السعدی، خبرنگار قطری هم در توئیتر خود در واکنش به حکم AFC نوشت: «هواداران پرسپولیس به‌دلیل این حکم AFC خشمگین شدند. هواداران این تیم با انتشار تصویر عیسی آل‌کثیر به‌همراه برادرزاده‌اش این شادی گل را مربوط به خنده برادرزاده‌اش دانستند.»