تاریخ : Thu 01 Oct 2020 - 13:30
کد خبر : 46434
سرویس خبری : ورزش

کاهش قراردادهایی که سعادتمند بست

بحران در استقلال با تصمیم جدید تشدید می‌شود؟

کاهش قراردادهایی که سعادتمند بست

قرار است قراردادهایی که سعادتمند با بازیکنان تمدیدی بسته است، توسط برخی نهادهای ذی‌ربط بررسی شود و چه‌بسا عدد و رقم‌های توافق‌شده با بازیکنان نیز کاهش پیدا کند.

به گزارش «فرهیختگان»، احمد سعادتمند سرانجام بعد از حدود 6 ماه کار در استقلال به پایان خط رسید و از این تیم رفتنی شد، هرچند در این مدت کوتاه عملکرد او انتقادهایی را به‌همراه داشت؛ از نافرجامی مذاکره با استراماچونی در بدترین زمان ممکن گرفته تا مذاکرات غیراصولی با بازیکنانی که قرارداد آنها به پایان رسیده و بعضا اخبار عجیبی از جانب آنها منتشر می‌شد.

نکته قابل‌توجه اینکه در این بین و در همان روز اول، قرارداد داریوش شجاعیان تمدید شد و سعادتمند در همان زمان وعده تمدید در روزهای نزدیک آینده برای سایر بازیکنانی داد که قراردادشان با استقلال به پایان می‌رسید، اما این اتفاق خیلی زود محقق نشد و حتی کار تا جایی پیش رفت که تازه بعد از اعزام آبی‌پوشان به قطر دو سه مهره دیگر به جمع اردونشینان اضافه شدند.

با این حال از همان ابتدا خواسته هواداران، تمدید قرارداد با علی کریمی بود که درنهایت این اتفاق رخ نداد و این بازیکن از قطر به ایران برنگشت و راهی ترکیه شد تا با تیم‌های خواهانش مذاکره کند. به این ترتیب مدیرعامل برکنارشده استقلال در این زمینه نتوانست نمره قبولی بگیرد، با این‌حال و بعد از بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی آبی‌پوشان، مدیرعامل برکنارشده این باشگاه چاره‌ای جز تمدید قرارداد با آن دسته از بازیکنانی که قراردادشان با استقلال به پایان رسیده بود نداشت و درنهایت ضمن پذیرش درخواست‌های سنگین مالی آنها به هر طریقی که بود با تمامی این دسته از بازیکنان به‌جز علی کریمی تمدید کرد تا شاکله تیم از هم نپاشد.

نکته قابل‌توجه اینکه در این بین اخبار عجیبی از رقم‌های توافق‌شده منتشر می‌شد مبنی‌بر اینکه بازیکنانی که تا سال گذشته کمتر از یک یا دو میلیارد دریافتی داشتند، در قرارداد جدید خود آن را تا چندبرابر زیاد کرده و بعضا رقم‌های تا حدود ۶ تا ۱۰ میلیارد نیز شنیده شد. در این بین حتی یک شایعه عجیب درخصوص یکی از مدافعان این باشگاه منتشر شد که وی با قرارداد ۱۳ میلیاردی در جمع آبی‌ها ماندگار شده است، اما امروز از مراجع بالادستی باشگاه استقلال خبر می‌رسد که قرار است قراردادهایی که سعادتمند با بازیکنان تمدیدی بسته است، توسط برخی نهادهای ذی‌ربط بررسی شود و چه‌بسا عدد و رقم‌های توافق‌شده با بازیکنان نیز کاهش پیدا کند که این موضوع خود در این نابسامانی می‌تواند یک دردسر جدید برای استقلال تلقی شود و وضعیت بحرانی فعلی را بحرانی‌تر کند. با این حساب بعید نیست برخی از نفراتی که تمدید کردند مثل کریمی مسیر جدایی را در پیش گیرند.