تاریخ : Thu 01 Oct 2020 - 13:18
کد خبر : 46432
سرویس خبری : ورزش

فاصله کم تا جامی دیگر

گزارش «فرهیختگان» از صدرنشینی دانشگاه‌ آزاد در پایان مرحله دوم لیگ دوچرخه‌سواری

فاصله کم تا جامی دیگر

دومین مرحله دوچرخه‌سواری مردان کشور در بخش جاده طی دو روز با حضور رکاب‌زنان ۱۱ تیم کشور و با میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد که در پایان این رقابت‌ها تیم میزبان موفق شد با کسب ۳۷۶ امتیاز عنوان قهرمانی این مرحله را به نام خود کند.

محمدپور: با توجه به 44 امتیاز اختلاف احتمالا قهرمان می‌شویم / آرین: دانشگاه آزاد اسلامی با بودجه کمتر، شانس اول قهرمانی است

به گزارش «فرهیختگان»، با وجود اینکه کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد اما با نظر ستاد مبارزه با کرونا در ورزش برخی رشته‌های کم‌خطر مجوز برگزاری اردو‌ها و رقابت‌های لیگ خود را دریافت کردند که البته در این بین رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط ورزشکاران، مربیان، اعضای تیم‌ها و مسئولان برگزاری رقابت‌ها لازم‌الاجراست. دوچرخه‌سواری به‌عنوان یکی از ورزش‌هایی که در فضای باز برگزار می‌شود جزء اولین رشته‌های ورزشی در کشور بود که توانست مجوز آغاز تمرینات، اردوها و رقابت‌های لیگ را دریافت کند. روز گذشته تیم‌های این رشته ورزشی در کشور دومین مرحله از رقابت‌های لیگ جاده‌ای را در تبریز پشت‌سر گذاشتند.

یکه‌تازی دانشگاه آزاد اسلامی در مرحله دوم

دومین مرحله دوچرخه‌سواری مردان کشور در بخش جاده طی دو روز با حضور رکاب‌زنان ۱۱ تیم کشور و با میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد که در پایان این رقابت‌ها تیم میزبان موفق شد با کسب ۳۷۶ امتیاز عنوان قهرمانی این مرحله را به نام خود کند.

گفتنی است درمجموع رقابت‌های دور اول و دور دوم، تیم دانشگاه آزاد اسلامی با کسب ۷۱۶ امتیاز جایگاه خود را درصدر جدول محکم‌تر از گذشته کرد تا با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده خود فاصله ۴۴ امتیازی ایجاد کرده و به کسب عنوان قهرمانی مجموع این رقابت‌ها امیدوار شود.

خلیل خورشیدی و حمید پورهاشم رکاب‌زنان تیم دانشگاه آزاد اسلامی در مرحله دوم موفق به کسب مقام اول و دوم رقابت‌های بخش جاده شدند و علی‌اصغر موسی‌زاده از مس کرمان سوم شد.

در بخش تایم‌تیل انفرادی نیز امیر‌حسین جمشیدیان از سپاهان اول شد و بهنام آرین از دانشگاه آزاد اسلامی به همراه بهنام خسروشاهی از نیروهوایی عقاب مقام دوم و سوم انفرادی را به خود اختصاص دادند.

سرپرست تیم دانشگاه آزاد: سخت است تیمی بتواند قهرمانی را از ما بگیرد

بعد از پایان رقابت‌های مرحله دوم لیگ بخش جاده با حبیب محمدپور سرپرست تیم دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص رقابت‌های لیگ و کیفیت برگزاری آن گفت‌وگو کردیم. او درخصوص مرحله دوم این رقابت‌ها به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «همان‌طور که می‌دانید آذربایجان‌شرقی و تبریز پتانسیل بسیار بالایی در دوچرخه‌سواری بخش کوهستان و جاده دارد و همیشه این استان در زمره تیم‌های مدعی قرار دارد. با اینکه ما در بخش جاده در گلپایگان دوم شدیم اما توانستیم سه مدال کسب کرده و شایستگی‌های خود را نشان دهیم.»

وی افزود: «در مرحله دوم این رقابت‌ها که در تبریز برگزار می‌شد رکابزنان ما موفق شدند مقام اول و دوم جاده را کسب کرده و درمجموع اختلاف ۴۴ امتیازی را با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده خود که تیم سپاهان اصفهان است، ایجاد کنند و به احتمال بسیار زیاد بتوانیم در پایان مسابقات عنوان قهرمانی را به خودمان اختصاص دهیم.»

سرپرست دوچرخه‌سواری دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص کیفیت این رقابت‌ها خاطرنشان کرد: «رقابت‌ها خیلی سنگین بود و تیم سپاهان نیز با سرمایه‌گذاری بالا در دوچرخه‌سواری توانسته بود به‌عنوان یک تیم مدعی پای به این رقابت‌ها بگذارد و البته نباید از تیم‌های مس و عقاب که نمایش خیلی خوبی از خود ارائه دادند به سادگی گذشت. ضمن اینکه مسیر این رقابت‌ها همان مسیر رقابت‌های انتخابی المپیک است که بسیار حرفه‌ای و سخت بود و البته حضور سرمربی تیم ملی و نظارت بر بازی‌ها‌ انگیزه بازیکنان را چندبرابر کرده بود.»

محمدپور به شرایط کرونایی مسابقات اشاره کرد و گفت: «با توجه به اینکه مسابقات دوچرخه‌سواری در جاده و کوهستان برگزار می‌شود ورزشکاران و مسئولان برگزاری مشکل چندانی با شرایط کرونایی نداشتند، البته که این رقابت‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و تیم‌ها محدودیت‌هایی در برگزاری اردوها داشتند. تنها موضوعی که تیم‌ها را در رقابت‌های دوچرخه‌سواری آزار می‌دهد، این است که زمان دقیق برگزاری مسابقات مشخص نیست و به‌طور مثال همین دیروز رقابت‌های تور کندوان لغو شد.»

او در خاتمه به برگزاری رقابت‌های بخش کوهستان اشاره کرد و گفت: «از تاریخ دوازدهم تا شانزدهم مهرماه مسابقات کوهستان برگزار می‌شود که تیم دانشگاه آزاد اسلامی با بهره‌گیری از رکاب‌زنان برجسته این امید را دارد که مقام قهرمانی این بخش را نیز از آن خود کند.»

آرین: دانشگاه آزاد اسلامی با بودجه کمتر، شانس اول قهرمانی است

یکی از نفراتی که امسال در دو بخش جاده و کوهستان برای دانشگاه آزاد اسلامی رکاب می‌زند، بهنام آرین است که توانسته در مرحله اول و دوم رقابت‌ها دو مدال نقره را به دست بیاورد. این دوچرخه‌سوار دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص مسابقات لیگ در بخش جاده به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «مسابقات مرحله دوم با کیفیت بسیار بالایی برگزار شد و مسئولان برگزاری تمام تمهیدات لازم را برای هرچه بهتر برگزارشدن این رقابت‌ها تدارک دیده بودند و دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان میزبان نمایش پرقدرتی در این رقابت‌ها داشت و توانست علاوه‌بر جبران امتیازات عقب‌افتاده مرحله اول، فاصله امتیازی خوبی با رقبا ایجاد کند.»

او ادامه داد: «هرچند شرایط کرونایی در کشور باعث شده بود ورزشکاران تمرینات خوبی را انجام ندهند اما کیفیت این رقابت‌ها نشان داد دوچرخه‌سواران ما بیکار ننشسته بودند و از آمادگی بالایی برخوردار بودند و اگر سطح این رقابت‌ها نسبت به ادوار قبل بهتر نشده بود قطعا کمتر هم نبود.»

آرین در خاتمه به حضورش در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: «تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برای اولین‌بار در مسابقات لیگ حضور یافت و پیش از این دانشگاه آزاد اسلامی مرکزی تهران در رقابت‌ها حاضر می‌شد. این تیم با اینکه هزینه کمتری نسبت به سپاهان انجام داده اما از قدرت بسیار بالایی برخوردار است و اکثر نفرات صاحب‌نام دوچرخه‌سواری را در اختیار دارد و برای کسب عنوان قهرمانی در بخش کوهستان و جاده شانس اول را دارد.»

 *‌ نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار