تاریخ : Wed 30 Sep 2020 - 09:42
کد خبر : 46393
سرویس خبری : ورزش

انصاری‌فرد، متعهد، دونده و یک دوست خوب است/ : کریم خود را به تیم تحمیل کرد

بیلیوس، افسر خبری آاک آتن در گفت‌و‌گو با «فرهیختگان»

انصاری‌فرد، متعهد، دونده و یک دوست خوب است/ : کریم خود را به تیم تحمیل کرد

کریم متعهد، دونده و یک دوست خوب برای همه بازیکنان است. کارش حرف ندارد، او بازیکن خوبی است و آتن درمجموع بازیکنان خوبی دارد.

حضور در لیگ اروپا از نظر اقتصادی اهمیت فراوانی دارد

به گزارش «فرهیختگان»، سومین پیروزی پیاپی نماینده آتن در فوتبال باشگاهی یونان باعث شد از آخرین وضعیت ستاره ایرانی این تیم باخبر شویم و درباره او با مدیر بخش خبری و عضو ارشد روابط عمومی باشگاه آاک آتن مصاحبه کنیم. ایانیس بیلیوس افسر خبری آتن که سابقه روزنامه‌نگاری و تولید محتوا در انگلیس و باشگاه منچستریونایتد را نیز در کارنامه خود دارد، حضوری فعال در شبکه‌های اجتماعی داشته و معرفی و هویت‌بخشی به باشگاه آاک آتن برایش اهمیت دارد. او به‌واقع یک هوادار دوآتشه برای نماینده خوب آتن است و امسال از شروع باشکوه تیمش بسیار راضی و خوشحال به نظر می‌رسد. در ادامه مسابقات هفته سوم سوپر لیگ یونان، تیم آاک آتن که برای سومین بازی متوالی کریم انصاری‌فرد را در ترکیب داشت، در ورزشگاه اسپیروس لوئیس مقابل لامیا تیم خوب اما قعرنشین جدول قرار گرفت. این برای هم‌تیمی‌های انصاری‌فرد، بهترین فرصت برای کسب 3 امتیاز دیگر و صعود ارزشمند و بی‌چون و چرا در جدول بود. آنها این بازی را هم بردند و انصاری‌فرد هم در ترکیب اصلی قرار داشت اما موفق به گلزنی نشد و یک موقعیت خوب را هم از دست داد، با این حال افسر خبری تیم مطرح آتن از مهاجم ایرانی تمجید می‌کند. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با بیلیوس را بخوانید.

به‌عنوان سوال اول می‌خواهم از چیزی غیر از آتن شروع کنم، چیزی که بخشی از زندگی کاری شما و بسیار مهم است؛ منچستریونایتد!

خب بله این برای من اهمیت دارد، من البته حرفه‌ای عمل می‌کنم و اکنون یک تیم بیشتر در ذهن من قرار ندارد و آن آاک آتن است اما پیش‌تر تیم فوتبال منچستریونایتد همه زندگی من بود. هنوز هم خود را یک هوادار می‌دانم اما اگر آتن مقابل منچستر به هر دلیلی حتی به فرض قرار بگیرد، با تمام وجود هوادار آتن خواهم بود. برای من قرارداد مهم است و شوخی نیست، چیزی را که امضا می‌کنم، برایم اهمیت دارد. سخت کار می‌کنم و در خدمت تیم هستم، از دید من فرقی بین من، کارمند بخش اداری باشگاه یا یک بازیکن نوک حمله وجود ندارد. همه عضوی از یک تیم هستیم.

سه پیروزی پشت‌سر هم، این برای آتن یعنی یک شروع رویایی!

بله ما در دو بازی به پیروزی رسیده بودیم و یک شب مانده به این بازی مهم، از مربی شنیدم که همه بازیکنان را دور هم جمع کرده و از همه خواسته به این بازی به چشم یک اتفاق مهم نگاه کنند. به آنها گفته بود مهم نیست حریف‌شان قوی یا ضعیف باشد، مهم این است که بدانند هر تک‌امتیازی که از دست می‌رود یک شکست است. به تعداد بازی‌های سوپرلیگ یونان، فینال پیش‌رو دارند و هر بازی برای خودش کاملا مهم و حساس است.

انصاری‌فرد، ستاره ایرانی تیم، کسی که به خاطر او این ارتباط برقرار شده، وضعیت خوبی در تیم دارد، نظر شما چیست؟

کریم متعهد، دونده و یک دوست خوب برای همه بازیکنان است. کارش حرف ندارد، او بازیکن خوبی است و آتن درمجموع بازیکنان خوبی دارد. به‌طور کلی برای ماندن در ترکیب تیم باید جنگید و بازیکنان باید بدانند که مالک تیم نیستند، انصاری‌فرد در بیشتر بازی‌ها حضوری فعال و حداکثری دارد و دلیل این هم همین است که توانسته در این نبرد پیروز شود و خود را به تیم تحمیل کند. به نظر من کریم بسیار باهوش و فرصت‌طلب است، در کار گروهی شرکت دارد و روحیه کار تیمی او بسیار تحسین‌برانگیز است.

بازی مهمی در پلی‌آف اروپا دارید!

بله به‌زودی مقابل ولفسبورگ آلمان در آخرین بخش از مرحله پلی‌آف لیگ اروپا بازی خواهیم داشت و این برای من بسیار مهم است که بتوانیم وارد مرحله گروهی این رقابت‌ها شویم. هم از لحاظ اقتصادی سود خواهیم کرد و هم هواداران بی‌شمار این تیم ریشه‌دار یونانی رضایت بیشتری خواهند داشت. اقتصاد مهم است و وقتی روی دور پیروزی باشی، محصولات هم بیشتر فروش می‌روند، هواداران بیشتر کمک می‌کنند، حامیان مالی بهترین جذب می‌شوند و خلاصه حال باشگاه هم خوب است اما وقتی شکست پشت شکست باشد، همه‌چیز روی سر باشگاه آوار می‌شود و حتی هواداران دوآتشه تیم هم دلخور می‌شوند و کنار می‌روند. باید وارد مرحله گروهی لیگ اروپا شویم.

در بیوگرافی شما فعالیت در باشگاه‌های فوتبال ترکیه هم به ثبت رسیده است، ارتباط یونان با ترکیه اما خوب نیست!

من با دنیای سیاست کاری ندارم، البته همه مجبوریم با دنیای اقتصاد کار داشته باشیم و در خلأ کار نمی‌کنیم. موضوع این است که مدتی به عنوان مدیر برنامه چند بازیکن ترک‌تبار کار کردم و ارتباط فوتبالی دو کشور ترکیه و یونان اتفاقا بد نیست اما بعدها تمرکز خود را از فضای دلالی به سمت خبری و روابط‌عمومی منتقل کردم و این برای من بسیار بهتر بود و آرامش بیشتری داشتم. اکنون هیچ ارتباطی با فوتبال ترکیه ندارم و در یونان متمرکز هستم.

 * نویسنده: بابک سرانی‌آذر، روزنامه‌نگار