• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۳-۰۱-۰۲ - ۱۲:۴۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۱
  • 1
  • 0

از موج ابتذال پیاده شو

رو به رپر هفده ساله می‌پرسد:«اکست وقتی فهمید براش رپ خوندی یا دیس (کردی) چیزی بهت نگفت؟» این سوالی است که علی ضیا از مهمان ویژه‌برنامه‌ تحویل سالش می‌پرسد و بعد هم با هیجان در مورد آهنگی که این رپر جوان خوانده، صحبت می‌کند و پا به پای پوزخندهای پسرک، با این ابتذال همراهی می‌کند!

از موج ابتذال پیاده شو

عاطفه جعفری، خبرنگار گروه فرهنگ: رو به رپر هفده ساله می‌پرسد:«اکست وقتی فهمید براش رپ خوندی یا دیس (کردی) چیزی بهت نگفت؟» این سوالی است که علی ضیا از مهمان ویژه‌برنامه‌ تحویل سالش می‌پرسد و بعد هم با هیجان در مورد آهنگی که این رپر جوان خوانده، صحبت می‌کند و پا به پای پوزخندهای پسرک، با این ابتذال همراهی می‌کند!

این گفتگو واکنش های بسیاری در فضای مجازی داشته و مهم ترین سوال مخاطبان این است که علی‌ضیا مجری سابق تلویزیون که همه اعتبارش را از رسانه‌های رسمی کسب کرده، چرا چنین میدان‌گاه مبتذلی را در فضای مجازی شکل داده است؟

با نگاهی به برنامه پیشین علی ضیا، واضح است که از مدت‌ها پیش اسیر و اجیر شده هیمنه فضای وایرالی شده است و اتفاقا مبتنی بر چنین نگاهی است که اولویت‌هایش برای انتخاب مهمان مشخص می‌شود.

قطعا سازندگان چنین ابتذالی که علی ضیا سردسته‌اش شده، پشت واژگانی مثل نیاز به فهم نسل جدید و آگاهی بخشی خانواده‌ها نسبت به وضعیت موجود جامعه، پنهان خواهند شد اما نتیجه چنین وضعیتی هر چه باشد به معنای فهم نسل جدید و علاقه‌مندی‌های آن‌ها نیست. به مدل سوالات، طراحی مصاحبه و حتی چینش برنامه نگاه کنید چیزی ندارد جز سواستفاده از یک نوجوان و تجاوز به حریم روابط انسانی.

روزگار عجیبی است و گویا باید باور کنیم که علی ضیا با بهره کشی از شهرتی که از تلویزیون بدست آورده در فضای مجازی جولان می‌دهد تا به بی اخلاقی در ارتباطات دختر و پسری رسمیت دهد و با چنین مصاحبه‌های باسمه‌ای، شاخص‌های اعتبار بخشی به هنر را به لجن بکشد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۱

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سهم طبقۀ متوسط از صنعت سریال‌سازی؛

«افعی تهران» از چه کسی انتقام گرفت؟

فرصتی برای تجدید ظهور «خوبی مردم ایران»؛

مفهوم ملت را زنده کردند

فیلم پرحاشیه «بیبدن» با قصه‌‌ای به‌اندازه از ایده‌ای مهم دفاع کرد؛

سینمای اجتماعی زنده است

درباره فیلم «بی‌بدن»؛

قصه‌گویی شرافتمندانه درباره قصاص

مصطفی قاسمیان، خبرنگار:

یک درامدی خوب و تماشاگرپسند

اهل ملت عشق باش؛

عشق و دیگر هیچ...

آقای کارگردان! چه داری می‌کنی با خودت؟!

آنتی ‌کانسپچوآل آرت ترک و کُرک و پَر ریخته حسن فتحی

مریم فضائلی، خبرنگار:

چشم‌هایمان گناه داشتند!

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

رویاهای شخصی‌ات را نفروش!

سریال پرطرفدار «حشاشین» چه می‌گوید؛

علیه شیعه یا علیه اخوان؟

راضیه مهرابی‌کوشکی، عضو هیات‌‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری:

فیلم «اوپنهایمر» به مثابه یک متن سیاستی

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

از شما بعید بود آقای جیرانی

ایمان‌ عظیمی، خبرنگار:

دیکته نانوشته غلط ندارد

درباره هزینه‌ای که می‌شد صرف «هفت سر اژدها» نشود؛

چرخ را از نو اختراع نکنیم

فرزاد حسنی بعد از سال‌ها، به قاب تلویزیون آمد؛

بازگشت امیدوارکننده

در نقد بهره کشی «علی ضیا» از شهرت؛

از موج ابتذال پیاده شو

محمد زعیم‌زاده، سردبیر فرهیختگان:

در عصر پساواقعیت به احمد خطر حرجی نیست اما...

سیامک خاجی، دبیر گروه ورزش:

برای خداحافظی زود بود آقای جملات قصار!

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین:

عجایب آماری دیدم در این دشت!

محمدامین نوروزی، مستندساز:

از این طرف که منم راه کاروان باز است...

فاطمه دیندار، خبرنگار:

برای درخشش سیمرغ‌های بلورین

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

کدام سینما؟کدام نقد؟

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

فیلم دیدن با چشم‌های تار...

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛

چند نقد بر فیلم سینمایی «آپاراتچی»

«صبحانه با زرافه‌ها»؛

یک وس اندرسون ایرانی تمام‌عیار

ویژه‌نامه جشنواره فیلم فجر؛

«صبحانه با زرافه‌ها»؛ معنازدایی از جهان

«صبحانه با زرافه‌‌ها»؛

تهش هیچی نیست، پس لذت ببر!

درباره فیلم جدید سروش صحت؛

قرار صبحانه با خودمان

هومن جعفری، خبرنگار:

مردی که سازش نمی‌کرد

در روزگار بی‌مایگی حضور قاف غنیمتی است؛

برای «قاف» و عمو اکبر

تولد قاف به میزبانی اکبر نبوی با همکاری «فرهیختگان»؛

«قاف» نمی‌خواهد متکلم‌ وحده باشد

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ؛

هنوزم نقش بازی می کنی آقای فرخ نژاد؟

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار