• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۰-۲۵ - ۰۱:۴۶
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
سیدحسن نصرالله؛

ما را با حمله گردان‌های شکست‌خورده تهدید می‌کنید؟

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان روز گذشته، در یکصدمین روز جنگ، کنایه سنگینی به چنگ و دندان نشان دادن‌های مقاومت رژیم‌صهیونیستی درباره حمله به لبنان زد. او ضمن یادآوری اینکه پس از گذشت ۱۰۰ روز از جنگ غزه و نبرد طوفان الاقصی رژیم در شکست‌ها و ناکامی‌ها غرق شده و تاکنون هیچ دستاوردی نداشته است.

ما را با حمله گردان‌های شکست‌خورده تهدید می‌کنید؟

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان روز گذشته، در یکصدمین روز جنگ، کنایه سنگینی به چنگ و دندان نشان دادن‌های مقاومت رژیم‌صهیونیستی درباره حمله به لبنان زد. او ضمن یادآوری اینکه پس از گذشت ۱۰۰ روز از جنگ غزه و نبرد طوفان الاقصی رژیم در شکست‌ها و ناکامی‌ها غرق شده و تاکنون هیچ دستاوردی نداشته است، گفت که آیا رژیم‌صهیونیستی لبنان را با یگان‌هایی که در غزه شکست خورده‌اند تهدید می‌کند؟
آنچه به این سخنرانی اهمیت مضاعفی بخشیده بود پررنگ شدن تهدید رژیم‌صهیونیستی به آغاز جنگ علیه لبنان و همچنین حمله مشترک آمریکا و انگلیس به یمن بود. جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اوایل هفته گذشته با سفر به بیروت، به‌طور رسمی تهدید کرده بود رژیم‌صهیونیستی احتمال دارد به لبنان حمله کند. گفته می‌شود آموس هوکشتاین، نماینده ویژه بایدن نیز- که در روزهای اخیر وارد لبنان شده- این تهدید را تکرار کرده است. پیش از این و با انتشار خبر خروج پنج تیپ از نیروهای ارتش رژیم‌صهیونیستی از غزه، عده‌ای اعلام کردند این تیپ‌ها برای جنگ احتمالی با لبنان به مرزهای شمالی اعزام می‌شوند اما حالا نصرالله آنها را ارتش شکست‌خورده می‌خواند.

نگاهی کلی به وضعیت جنگ
دبیرکل حزب‌الله لبنان روز یکشنبه به مناسبت گذشت هفت روز از شهادت وسام حسن طویل ملقب به الحاج‌جواد از فرماندهان این جنبش در حمله صهیونیست‌ها به جنوب لبنان سخنرانی کرد. به گزارش ایرنا، او با اشاره به اینکه خانواده‌هایی که شهدایی را در راه مقاومت تقدیم کرده‌اند فرزندان‌شان را به جبهه می‌فرستند، گفت: «شمار زیادی از جوانان ما از ۱۰۰ روز پیش تاکنون در جبهه ما درحال نبرد هستند.»
وی با اشاره به مقاومت قهرمانانه و بی‌سابقه مردم غزه در مدت ۱۰۰ روز گذشته تاکید کرد: «مردم غزه به‌طور ابتکارآمیز و بی‌سابقه‌ای در مقابل تجاوز رژیم‌صهیونیستی مقاومت کرده‌اند و در شرایط سکوت و کتمان رسانه‌ای صهیونیست‌ها رسانه‌های آنها نقش مهمی در زمینه اطلاع‌رسانی درباره مجاهدت‌هایشان ایفا کرده‌اند.»
سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: «رژیم‌صهیونیستی پس از ۱۰۰ روز جنگ غزه و نبرد طوفان الاقصی در شکست‌ها و ناکامی‌ها غرق و به اعتراف تحلیلگرانش در ورطه عمیقی گرفتار شده و به هیچ دستاورد یا حتی تصویری از پیروزی هم دست نیافته است.» دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه رژیم‌صهیونیستی به هیچ کدام از اهداف اعلام شده و نشده‌اش دست نیافته است، تاکید کرد که دشمن قبل از انتقال به مرحله سوم جنگ و عقب‌نشینی نیروهایش، همچنان برای دستیابی به «هر دستاوردی» می‌جنگد.
نصرالله افزود: «زیان‌های وارده به اشغالگران باعث افزایش تضعیف روحیه و ناکامی آنها شده است که آخرین مورد آن اعلام معلولیت چهارهزار نظامی اشغالگر در ۱۰۰ روز رویارویی مقاومت با آنهاست و ممکن است این رقم به ۳۰ هزار معلول نیز افزایش یابد.» وی با اشاره به حملات یمنی‌ها به کشتی‌های صهیونیستی در راستای حمایت از غزه گفت: «آنچه در دریای سرخ درحال وقوع است ضربه بزرگی به دشمن صهیونیستی وارد کرده که چهره واقعی‌اش در دادگاه لاهه برای جهانیان کاملا نمایان شده است.»
دبیرکل حزب‌الله اضافه کرد کشانده شدن رژیم اشغالگر صهیونیستی به دادگاه لاهه و متهم شدن آن در مقابل افکار عمومی جهانیان، بنابر دلایل قاطع بی‌سابقه است و این رژیم را دچار تنش کرده است. درصورتی‌که روند کنونی در جبهه‌های غزه، کرانه باختری، لبنان، یمن و عراق ادامه یابد دشمن صهیونیستی شروط مقاومت را خواهد پذیرفت. وی همچنین گفت: «آمریکایی‌ها و شماری از کشورهای غربی در مدت ۱۰۰ روز تجاوز رژیم‌صهیونیستی به غزه، برای غیرفعال کردن جبهه‌های دیگر تلاش کرده‌اند و این درحالی است که نشانه تاثیر جبهه‌های دیگر مقاومت بر مقابله با تجاوز رژیم‌صهیونیستی به غزه، تهدید، ارعاب و تشویقی است که علیه عراق، یمن، لبنان، سوریه و ایران در جریان است.»
نصرالله با اشاره به اینکه تجاوز اخیر به یمن، نشان‌دهنده حماقت آمریکا و انگلیس و تناقض‌گویی آمریکاست، تصریح کرد: «آمریکایی‌ها در برخی کشورها ازجمله لبنان، سیاستمداران و افکار عمومی را به تجاوز رژیم اسرائیل تهدید می‌کنند.»
وی خاطرنشان کرد: «تجاوز آمریکا به یمن، منجر به ادامه حمله به کشتی‌های رژیم‌صهیونیستی یا با مقصد سرزمین‌های اشغالی و زیان رساندن به دریانوردی در دریای سرخ خواهد شد و این منطقه را به صحنه نبرد تبدیل خواهد کرد که این اقدام، ذاتا یک کار احمقانه است.» سیدمقاومت لبنان افزود: «میدان نبرد و روزهای آینده، سرنوشت رویارویی بین مردم یمن و متجاوزان را مشخص خواهد کرد و به‌زودی آمریکایی‌ها به اشتباه خودشان پی خواهند برد.» سیدحسن نصرالله در ادامه گفت: «حمله مقاومت اسلامی عراق به یک نقطه در حیفا با استفاده از موشک کروز، یک اقدام صحیح است و رژیم‌صهیونیستی از انتشار اطلاعات درباره این حمله موشکی به حیفا به‌شدت خودداری می‌کند و این میزان از پنهانکاری را می‌توان از عدم اعتراف به هدف قرار گرفته شدن پایگاه نظامی میرون توسط موشک‌های مقاومت لبنان درک کرد.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: «مقاومت اسلامی لبنان ۶۲ موشک ازجمله ۴۰ کاتیوشا و ۲۲ کورنیت را اخیرا به پایگاه نظامی میرون اشغالگران شلیک کرده که ۱۸ موشک کرون به این پایگاه اصابت کرده‌اند و شماری از صهیونیست‌ها هدف قرار گرفته‌اند، اما اشغالگران، بر تلفات‌شان به‌شدت سرپوش می‌گذارند.»
سیدحسن نصرالله افزود: «ویدئوی منتشره توسط مقاومت درباره حمله به پایگاه‌های میرون و صفد، دروغ و پنهانکاری اشغالگران را برملا کرد.» وی در ادامه گفت: «رژیم‌صهیونیستی بر آمار کشته‌ها و زخمی‌ها و زیان‌های مالی و ناکامی‌هایش سرپوش می‌گذارد، زیرا به اعتراف رسانه‌های صهیونیست، این امر منجر به احساس یأس بزرگی در میان صهیونیست‌ها خواهد شد. حزب‌الله به مقاومت در مقابل رژیم‌صهیونیستی و وارد آوردن تلفات و خسارت به این رژیم ادامه می‌دهد و این امر منجر به فشار صهیونیست‌های فراری از مناطق شماری سرزمین اشغالی به کابینه اشغالگران می‌شود.»
دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد آمریکایی‌ها لبنان را تهدید کرده‌اند درصورتی‌که جنگ در جبهه جنوب با اشغالگران متوقف نشود، اسرائیل جنگ علیه لبنان را آغاز خواهد کرد ولی ما به آنها می‌گوییم تهدید شما، نه امروز و نه فردا و نه هیچ زمانی، فایده‌ای نخواهد داشت.
وی ادامه اظهار کرد: «ما را به حمله گردان‌های شکست‌خورده در نبرد با مقاومت غزه تهدید می‌کنند. به آنها اعلام می‌کنیم بسم‌الله! ما استقبال می‌کنیم. ارتش رژیم‌صهیونیستی زمانی که در شرایط خوبی به سر می‌برد و از حداکثر امکاناتش بهره‌مند بوده در نبرد با ما در جنگ ۲۰۰۶ از هم فروپاشید. بهتر است آمریکایی که به نگرانی از تجاوز رژیم‌صهیونیستی به لبنان تظاهر می‌کنند، نگران عوامل و پایگاه‌هایشان در منطقه باشند، زیرا ما از ۹۹ روز پیش تاکنون برای نبرد آماده بوده‌ایم و از آن نمی‌ترسیم.»
نصرالله گفت: «جبهه لبنان با هدف حمایت و پشتیبانی از جبهه غزه و متوقف شدن تجاوز به آن فعال شد و زمانی که تجاوز به غزه متوقف شود، در آن صورت درباره هر رویدادی، تصمیم‌گیری خواهد شد.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد امنیت دریای سرخ و آرام شدن جبهه لبنان و وضعیت در عراق به متوقف شدن تجاوز به غزه بستگی دارند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

مکرون درصدد مواجهه مستقیم با پوتین است؛

امانوئل فرزندخوانده ناپلئون

احسان فرزانه، پژوهشگر اندیشه سیاسی:

پیشروی تاریخ از آوارهای غزه تا هاروارد

سیدجواد نقوی، خبرنگار گروه ایده حکمرانی:

سرخوردگی تراپیست‌های عصر مدرن؟

سیدسعید لواسانی، استاد دانشگاه:

جوانه زدن در غزه، تکثیر در اروپا

رژیم صهیونیستی دفاتر الجزیره را بست؛

سرکوب رسانه بعد از دانشگاه

حمایت دوست‌داران دانش از حق و حقیقت؛

5 نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا

تمدن و فرهنگ یا مکانیکی و ساختگی؟

ناسیونالیسم اسرائیلی: هویت، غیریت و استعمار

سیدسعید لواسانی، استاد دانشگاه:

اسرائیل و مساله یهود

مودی برای تحکیم ناسیونالیسم هندو عطش وصف‌ناپذیری دارد؛

پایان هند سکولار

میراحمدرضا مشرف، پژوهشگر حوزه بین‌الملل:

درسی که هندی‌ها از حمله ایران به رژیم‌صهیونیستی آموختند

صادق امامی، عضو شورای سردبیری:

تصویرسازی وارونه برای نجات بی‌بی

گفتن آنچه که نتوان گفتن:

اسرائیل شکست خورده است

پس از گذشت 6 ماه از آغاز بحران در غزه؛

وضعیت بین‌المللی اسرائیل؛ سند پیروزی حماس

کیهان برزگر، استاد روابط بین‌الملل:

جنگ غزه و ارزش استراتژیک روابط تهران - ریاض

محمد زعیم، سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما، الجزیره و لال‌بودگی رسانه‌ای

تعجب بریتانیایی‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری؛

باید با کفش‌های حامیان ترامپ هم راه رفت!

دکتر کیهان برزگر، استاد روابط بین‌الملل:

تاثیر جنگ غزه بر افکار عمومی ایران

نگاهی به آخرین تحولات در صحنه‌ مبهم انتخابات آمریکا؛

ترامپ و بایدن به نوامبر 2024 می‌رسند؟

میراحمدرضا مشرف، پژوهشگر حوزه بین‌الملل:

محور مقاومت و بازدارندگی شکست‌خورده آمریکا در منطقه

سیدجواد نقوی، خبرنگار فرهیختگان؛

ذهن‌های در حال سقوط

یادداشت شفاهی مجید تفرشی، پژوهشگر؛

ترکی ‌الفیصل و تعریف رویکرد جدید برای مجاهدین

میراحمدرضا مشرف، پژوهشگر حوزه بین‌الملل:

نشست دوحه نتایج و دستاوردهای نامعلوم

میراحمدرضا مشرف، پژوهشگر حوزه بین‌الملل:

تحولات پاکستان از منظر همسایگان

میراحمدرضا مشرف، پژوهشگر حوزه بین‌الملل:

انتخابات پاکستان؛ نظامیان مقهور اراده مردم

نگاهی به آخرین وضعیت انتخابات ریاست جمهوری 2024 ایالات‌متحده‌ ؛

نگرانی اصلی دموکرات‌ها‌ بایدن است، نه ترامپ!

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه دانشگاه آزاد؛

تاوان دانشگاه در مخالفت با صهیونیست‌ها

جنایت دمشق؛ انتقام صهیونیست‌ها از شکست در غزه،

سید‌رضی موسوی به رفقای مجاهدش پیوست

عوامل تاثیر‌گذار بر مسائل امنیتی ایران و پاکستان کدامند؟؛

امنیت مرزی‌؛ پاشنه‌آشیل روابط تهران و اسلام‌آباد

صهیونیست‌ها به رفعت‌ العریر‌ نویسنده و استاد دانشگاه فلسطینی هم رحم نکردند؛

نویسنده‌ها یواش می‌میرند

انتقام از کسانی که به تمیز‌ترین شکل ممکن درحال آدم‌کشی هستند؛

چگونه تمیز آدم بکشیم؟

میراحمدرضا مشرف، پژوهشگر حوزه بین‌الملل:؛

جنگ غزه حقیقت فلسطین را از دل افسانه‌سازی‌ها بیرون کشید

نابودی رژیم صهیونیستی؛

چه کسی پیروز شد؟

اثری که چشم‌ها و دل‌های آزادگان غرب را متوجه یک موضوع کرد؛

اثر غزه‌ای

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر:

هابرماس و خلسه علوم انسانی

میراحمدرضا مشرف، پژوهشگر حوزه بین‌الملل:

درخواست محاکمه بایدن به جرم مشارکت در نسل‌کشی

توحید ورستان، دکترای اقتصاد انرژی:

درهم‌تنیدگی جنگ غزه و بخش انرژی

میراحمدرضا مشرف، پژوهشگر حوزه بین‌الملل:

پشت‌پرده اصرار اسرائیل برای تخلیه کامل غزه