• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۰-۰۹ - ۰۱:۵۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
ثبت‌نام آخرین مرحله نقل و انتقالات دانشگاه آزاد فردا به پایان می‌رسد؛

پاسخ به 13 سوال برای انتقالی در وقت‌های اضافه

از آنجایی که با آغاز فصل نقل و انتقالات همواره سوال‌‌های متعددی برای دانشجویان متقاضی مطرح می‌شود به تشریح جزئیات و شرایط عمومی و اختصاصی نقل و انتقالات در این فصل پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

پاسخ به 13 سوال برای انتقالی  در وقت‌های اضافه

سارا طاهری، خبرنگار گروه دانشگاه: چندین سال‌ است که امکان نقل و انتقالات و مهمانی دانشگاه آزاد، شکلی جدی‌تر به خود گرفته است. آنطور که در دفترچه‌های آزمون به صراحت قید شده دانشجویان باید با توجه به شرایط و محل زندگی، مناسب‌ترین واحد دانشگاهی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند و در همان واحد اولیه و رشته قبولی تا پایان دوره ادامه تحصیل دهند، اما مسئولان دانشگاه آزاد برای فراهم کردن حداکثر تسهیلات و آرامش، برای دانشجویانی که از دانشگاه فعلی خود راضی نیستند و یا به هر دلیلی قصد انتقالی به واحد دیگر را دارند شرایطی را فراهم کرده است و این دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سامانه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد به آدرس monada. iau. ac. ir درخواست انتقالی یا مهمان خود را ثبت کنند. امسال هم ثبت‌‌نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان دانشگاه برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از روز دوشنبه 20 آذرماه آغاز شد و تا روز یکشنبه 10 دی ماه ادامه دارد. نکته مهم این است که تمام دانشجویانی که حائز شرایط عمومی و اختصاصی این دانشگاه هستند می‌توانند به صورت اینترنتی درخواست خود را ثبت کرده و منتظر جواب درخواست‌شان از طریق همین سامانه باشند. بنابراین تمامی مراحل فرآیند رسیدگی به درخواست‌های نقل و انتقال و میهمانی از طریق سامانه منادا قابل پیگیری است و متقاضیان از مراجعه حضوری به سازمان مرکزی خودداری کنند. از آنجایی که با آغاز فصل نقل و انتقالات همواره سوال‌‌های متعددی برای دانشجویان متقاضی مطرح می‌شود به تشریح جزئیات و شرایط عمومی و اختصاصی نقل و انتقالات در این فصل پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

1‌. دانشجویان چگونه باید برای انتقال یا میهمانی ثبت‌نام کنند؟
ثبت درخواست میهمانی و نقل و انتقال از 20 آذرماه الی 10 دی ماه از طریق سامانه monada. iau. ir برای تمام دانشجویان و پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد در صورت احراز شرایط عمومی و اختصاصی آئین‌نامه نقل و انتقال امکان‌پذیر است و تمام مراحل از ثبت نام اولیه درخواست تا اتمام موفق درخواست در واحد مقصد از طریق سامانه منادا به صورت سیستمی انجام شده و قابل رویت و پیگیری است.

2. شرایط انتقال یا میهمانی چیست؟
یکی از این شرایط نداشتن منع ادامه تحصیل به دلیل شرایط آموزشی، انضباطی و نظام وظیفه است؛ همچنین‌ اینکه دانشجوی متقاضی حداقل یک نیمسال در واحد دانشگاهی مبدا ثبت‌نام کرده باشد باشد. انتقال صرفا برای پذیرفته‌شدگان با آزمون و باتوجه به ضوابط و ‌انتقال تنها در صورت وجود مقطع، رشته، گرایش و تطابق سال قبولی در واحد مقصد امکان‌پذیر است. انتقال در هر یک از مقاطع تحصیلی در نیمسال آخر تحصیلی، انتقال و میهمانی دانشجویان پژوهش‌محور و انتقال و میهمانی کارکنان و اعضای هیات‌علمی واحدهای دانشگاهی به محل خدمت ممنوع است. درخواست انتقال و میهمانی دانشجویان غیرایرانی صرفا در زمان مقرر نقل و انتقال دانشجویی پس از اعلام موافقت واحد دانشگاهی مبدا و ثبت درخواست توسط کاربر معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی در سامانه منادا از طریق کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه قابل بررسی است.
همچنین برای ترویج سنت حسنه ازدواج در جامعه دانشجویی در صورتی که دانشجو پس از انتخاب رشته/محل عقد دائم کرده باشد با ارائه مدارک لازم می‌تواند انتقال یافته یا میهمان شود. در صورتی که دانشجو پس از انتخاب رشته/محل، عقد دائم کرده باشد می‌تواند با ارائه مدارک لازم، به شهر محل سکونت خانواده یا اشتغال به کار همسر و انتقال به رشته‌محل‌های دانشگاهی هم‌تراز و پایین‌تر شهر محل سکونت خانواده یا محل اشتغال به کار همسر میهمان (دائم/یک نیمسال) شود.

3. ضوابط انتقال یا میهمانی برای خانواده شاهد و ایثارگران چگونه است؟
انتقال یا میهمانی این دانشجویان به شهر محل سکونت خانواده و در صورت دایر نبودن رشته به نزدیک‌ترین شهر محل سکونت خانواده بر اساس شرایطی امکان‌پذیر است. اول اینکه که انتقال آزادگان، اسرا، جانبازان 25‌ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان و دانشجویان شاهد از بدو پذیرش با ارائه مدارک لازم به شهر محل سکونت خانواده و در صورت دایر نبودن رشته به نزدیک‌ترین شهر محل سکونت خانواده امکان‌پذیر است.
همچنین میهمانی جانبازان 5 تا 24‌ درصد و همسر و فرزندان آنان و رزمندگان و همسر و فرزندان آنان دارای حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه تا قبل از تاریخ 24 مهرماه سال 67 به غیر از رشته‌های گروه علوم پزشکی (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، پرستاری، مامائی، علوم آزمایشگاهی) با ارائه مدارک به شهر محل سکونت خانواده و در صورت دایر نبودن رشته به نزدیک‌ترین شهر محل سکونت خانواده امکان‌پذیر است.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین