• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۱-۱۵ - ۲۳:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

جوابیه روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان به روزنامه فرهیختگان

 دغدغه‌ مسائل مرتبط با رشته‌ ورزشی فوتبال به دلیل جامعه گسترده‌ مخاطبان این رشته که مورد توجه این رسانه قرار گرفته، قابل احترام است و وزارت ورزش و جوانان نیز با عنایت به وظیفه‌ ذاتی با رویکرد حمایت و نظارت، رشته‌های مختلف ورزشی از جمله فوتبال را مورد توجه و تمرکز قرار داده است.

جوابیه روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان به روزنامه فرهیختگان

جوابیه روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان به مطلب منتشرشده در صفحه‌ ۹ روزنامه «فرهیختگان» (فرهیختگان ورزشی) مورخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ با تیتر «وزیر ورزش در آفساید» به شرح زیر است:
 دغدغه‌ مسائل مرتبط با رشته‌ ورزشی فوتبال به دلیل جامعه گسترده‌ مخاطبان این رشته که مورد توجه این رسانه قرار گرفته، قابل احترام است و وزارت ورزش و جوانان نیز با عنایت به وظیفه‌ ذاتی با رویکرد حمایت و نظارت، رشته‌های مختلف ورزشی از جمله فوتبال را مورد توجه و تمرکز قرار داده است. آنچه مسلم است در مطلب منتشرشده، تلاش نویسنده برای مقصر جلوه دادن وزارت ورزش و جوانان در اتفاقات مربوط به پرونده‌ سرمربی سابق استقلال و حتی منتسب کردن برخی دیگر از مسائل مختلف فوتبال از جمله انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان به شخص وزیر محترم ورزش و جوانان خارج از منطق، انصاف و حقیقت است. متاسفانه مقصر جلوه دادن وزارت ورزش و جوانان در این مطلب در خصوص پیامدهای احتمالی عدم پرداخت طلب سرمربی استقلال در شرایطی صورت گرفته که اتفاقا در زمان مدیریت فعلی وزارت ورزش و جوانان موانع نهایی خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال برداشته شد و این دو‌ باشگاه وارد بورس شدند تا یکی از اصلی‌ترین اشکالاتی که مانع از حضور این دو تیم پرطرفدار در لیگ قهرمانان آسیا شده بود، برطرف شود.
از همه مهمتر برای پرونده‌ سرمربی سابق استقلال به عنوان یکی از چالش‌های اساسی این باشگاه که قبل از آغاز فعالیت وزیر فعلی ورزش و جوانان به وجود آمده بود، این وزارتخانه تلاش و جدیت خاصی داشت و بر اساس آنچه در چهارچوب قانون است برای حل پرونده سرمربی سابق استقلال حمایت و اقدامات لازم صورت گرفته و در این بین اراده این وزارتخانه هم رفع موانع حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بوده است. تلاش برای مقصر جلوه دادن وزارت ورزش و جوانان در این مطلب جای سوال دارد و این در شرایطی است که مستندات کافی از سوی سازمان خصوصی‌سازی در راستای حل این مشکل وجود دارد و از همه مهم‌تر وزارت ورزش و جوانان نمی‌تواند فراتر از قانون اقدامی انجام دهد اما واضح و مبرهن است در مدار قانون، نهایت حمایت و همکاری برای حل این معضل صورت گرفته بود. متاسفانه در این مطلب علاوه بر بحث باشگاه استقلال، مقوله‌ انتخاب سرمربی ایرانی برای تیم ملی فوتبال نیز به وزیر ورزش و جوانان نسبت داده شده آن هم در شرایطی که بارها در بیانیه‌های رسمی این وزارتخانه تاکید شده سیاست این وزارتخانه حمایت از تصمیمات فنی فدراسیون‌هاست و نه دخالت در آنها.
درباره نحوه تعامل با مجلس نیز وزارت ورزش و جوانان همواره خود را ملزم به پاسخگویی به نمایندگان محترم مجلس می‌داند و بر همین اساس وزیر ورزش و جوانان در قبال کلیه موارد مرتبط با حوزه مسئولیت خود پاسخگوی وکلای مردم بوده است. در پایان امیدواریم دغدغه‌های ملی درخصوص مسائل مربوط به فوتبال و حتی دیگر رشته‌ها جایگزین نظرهای شخصی شود ‌‌و در شرایطی که وزارت ورزش و جوانان گام‌های بلندی برای حمایت از باشگاه‌های پرهوادار برداشته است، برخی چالش‌ها به دستمایه نقد شخصی از وزارت ورزش و جوانان تبدیل نشود.

پاسخ «فرهیختگان»
1- بدون تردید یکی از وظایف ذاتی وزارت ورزش به عنوان متولی ورزش کشور حل چنین چالش‌ها و بحران‌هایی است که می‌تواند برای باشگاهی که تحت نظر آنها فعالیت می‌کند دردسرساز شده و میلیون‌ها هوادار آن را نگران کرده که همین موضوع می‌تواند پیامدهای اجتماعی زیادی به دنبال داشته باشد. به همین دلیل اینکه این وزارتخانه خود را در ماجرای حذف استقلال از لیگ قهرمانان و عدم پرداخت طلب استراماچونی بی‌تقصیر دانسته است در نوع خود جالب است. 
2- انتخاب سرمربی تیم ملی نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که به عنوان یک دغدغه ملی میلیون‌ها هوادار فوتبال را مدت‌ها به خود مشغول کرده بود و بسیاری منتظر بودند تا ثمره تلاش‌های فدراسیون فوتبال در انتخاب جانشین کارلوس کی‌روش را ببنند که در نهایت قرعه به نام امیر قلعه‌نویی افتاد. اینکه وزارت ورزش در این مقوله هم تاثیرگذاری خود را تنها در حمایت از تصمیمات فدراسیون‌ها خوانده و بر عدم دخالت خود در امور فنی آنها تاکید دارد از جمله مباحث جالب توجه است که شاید کمتر کسی آن را قبول داشته باشد.
3- وزارت ورزش در جوابیه خود تاکید کرده است که نهایت همکاری و حمایت را برای حل این مشکل انجام داده است اما حالا مشخص است که این حمایت و همکاری اصلا کافی نبوده و در نهایت به یک فاجعه بزرگ برای یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال این کشور تبدیل شده است. از طرفی نشان می‌دهد که وزارت ورزش توان کافی برای حل چنین مشکلی و پرداخت طلبی که رقم آن در مقایسه با برخی هزینه‌های این وزارتخانه بسیار ناچیز است را نداشته است و همین استدلال به خوبی بیانگر این است که نهایت تلاش وزیر ورزش و همکارانش برای حل چنین مشکل مهمی در پایان نتیجه‌ای جز ناکامی به دنبال نداشته است.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار