• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۶-۳۱ - ۰۳:۲۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
در گفت‌وگو با «فرهیختگان» مطرح شد

آمادگی بسیج دانشگاه آزاد شیراز برای استقبال از دانشجویان

دانشگاه آزاد شیراز بعد از دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور اولین دانشگاه غیرعلوم‌پزشکی بود که فرآیند واکسیناسیون دانشجویی را آغاز کرد و بسیج دانشجویی به‌عنوان نیروی پیشرو و حلقه واسط بین دانشجویان و مسئولان دانشگاه در مراحل مختلف واکسیناسیون دانشجویی اعم از نظارت، تامین نیروی انسانی برای اجرای واکسیناسیون و تبلیغات و برخی کارهای اجرایی به دانشگاه کمک کرد تا روند انجام فرآیند واکسیناسیون دانشگاهی دانشگاه آزاد شیراز با موفقیت انجام شود.

آمادگی بسیج دانشگاه آزاد شیراز برای استقبال از دانشجویان

نیلوفر هوشمند، روزنامه‌نگار:  بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز یکی از تشکل‌های فعال دانشگاه آزاد درسراسر کشور به حساب می‌آید که در فعالیت‌های مختلف اعم از فرهنگی، اجتماعی، صنفی و حتی آموزشی و تشکلی تلاش زیادی برای پیشرو بودن در استان ایفا کرده است. این تشکل دانشجویی در فرآیند مبارزه با کرونا هم نقش زیادی را در دانشگاه ایفا کرد تا جایی که با کمک‌رسانی به دانشگاه درجهت تسریع فرآیند واکسیناسیون دانشگاهی اولین دانشگاه غیرعلوم‌پزشکی کشور بین دانشگاه‌های آزاد شد که تمام دانشجویان آن واکسینه شدند. از این‌رو برای اطلاع از برنامه‌های این تشکل برای روزهای پیش‌رو و ترم جدید به‌سراغ یکی از اعضای شورای مرکزی بسیج این دانشگاه، امیرحسین هاشمی رفتیم و با او به گفت‌وگو نشستیم. امیرحسین هاشمی، عضو بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز و دبیر هسته بین‌الملل بسیج این استان با اشاره به فعالیت‌های بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز در این مدت گفت: «دانشگاه آزاد شیراز بعد از دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور اولین دانشگاه غیرعلوم‌پزشکی بود که فرآیند واکسیناسیون دانشجویی را آغاز کرد و بسیج دانشجویی به‌عنوان نیروی پیشرو و حلقه واسط بین دانشجویان و مسئولان دانشگاه در مراحل مختلف واکسیناسیون دانشجویی اعم از نظارت، تامین نیروی انسانی برای اجرای واکسیناسیون و تبلیغات و برخی کارهای اجرایی به دانشگاه کمک کرد تا روند انجام فرآیند واکسیناسیون دانشگاهی دانشگاه آزاد شیراز با موفقیت انجام شود، درنتیجه با ترتیب گروه‌های تحصیلی از تحصیلات تکمیلی به کارشناسی‌ارشد طی یک هفته واکسیناسیون تمام دانشجویان این دانشگاه با موفقیت انجام شد.»

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی و جذب جدیدالورودها ادامه داد: «برای جذب جدیدالورودها با توجه به وضعیت کرونایی موجب شد ورودی‌های قبلی نتوانند به‌مانند سال‌های پیش از کرونا جذب بسیج دانشجویی شود برنامه جداگانه برای ورودی‌های دو سال قبل در نظر گرفتیم و برای ورودی‌های سال جدید هم برنامه جداگانه در نظر گرفتیم. به‌دلیل تعویق افتادن در ثبت‌نام دانشجویان برای دانشگاه آزاد نتوانستیم برنامه خود را به تعویق بیندازیم.» هاشمی تصریح کرد: «تصمیم گرفتیم که فاز اول فعالیت خود را که شامل برنامه‌هایی برای ورودی‌های ۹۸ و ۹۹ بود اجرایی کنیم تا فرآیند ثبت‌نام ورودی‌های سال ۱۴۰۰ آغاز و اعلام شود که ورودی‌ها به دانشگاه بیایند. روند فعالیت ما برای ورودی‌های جدید این‌گونه است که برنامه‌ریزی کردیم در زمان دو، سه‌هفته‌ای که برای ورود جدیدالورودها در نظر گرفته شده است. بسیج دانشجویی در روند ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود دخیل باشد و به آنها کمک کند تا فرآیند ثبت‌نام خود را در دانشگاه به‌راحتی انجام دهند. همچنین برنامه‌ریزی کردیم از لحظه ورود دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه عکس یادگاری گرفته شود تا به‌عنوان تبریک برای ورود به دانشگاه خاطره‌های خوب برای آنها بسازیم.»  عضو بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز در ادامه گفت: «در نظر گرفتیم بنری درست کنیم که دانشجویان جدیدالورود دل‌نوشته‌ها و یادداشت‌های خودشان را روی آن بنویسند و درباره عکس‌ها هم مشخصات دانشجویان جدیدالورود را از آنها می‌گیریم و پس از انجام فرآیند چاپ عکس‌ها را به دست آنها برسانیم و همین کارهای کوچک نقطه آغاز روابط ما با دانشجویان جدیدالورود خواهد بود، به‌گونه‌ای که هم روند انجام مراحل اداری آنها را تسریع می‌بخشیم و هم تلاش می‌کنیم تا ورود خاطره‌انگیزی به دانشگاه برایشان بسازیم. همچنین یک نشریه هم بین دانشجویان جدیدالورود هم به‌صورت چاپی هم به‌صورت مجازی توزیع خواهد شد.» هاشمی افزود: «برنامه‌ای که برای ورودی‌های ۹۸ و ۹۹ در نظر گرفته‌ایم این است که با توجه به نیازسنجی‌هایی که از آنها انجام می‌شود دوره‌ای جامع و عمومی برگزار می‌کنیم که امید بیشتری در فضای دانشگاهی دمیده شود و رغبت دوران کرونا کاهش یابد تا بستری باشد برای بهمن‌ماه که وارد دانشگاه می‌شوند و حضور فیزیکی خود را در جریان‌های دانشجویی آغاز کنند.» این عضو بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز، با اشاره به اینکه اربعین را در پیش داریم و خیل زیادی از جاماندگان در فضای دانشجویی هم وجود دارند، گفت: «قرار است در دانشگاه موکبی را برپا کنیم که در آن حال‌وهوای اربعین برای دانشجویان جامانده از قافله پیاده‌روی اربعین امسال تداعی شود که به‌دلیل تقارن با ثبت‌نام جدیدالورودی‌ها قطعا بیشتر مخاطبان آن جدیدالورودها خواهند بود. در این موکب دمنوش و چای توزیع می‌شود و مداحی‌هایی مناسب با حال‌وهوای اربعین پخش خواهد شد و محلی هم با عنوان من شباب الایرانی الی الاعزاء العراقی درکنار آن تعبیه شده تا دانشجویان دل‌نوشته‌های خود را از دوسال نرفتن به اربعین در آن بنویسند. همه اینها برای این است که در نبود شرایط برای زیارت اربعین امسال برای همگان، کمی حال‌وهوای اربعین را در دانشگاه جاری کنیم. علاوه‌بر این تصمیم گرفتیم پویش هشتگ را در فضای توئیتر برای جاماندگان اربعین راه بیندازیم تا حال‌وهوای اربعین را در فضای مجازی توسط دانشجویان زنده نگه داریم.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

شما با تعطیلی کدام روز در کنار جمعه موافقید؟


مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار