• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۲-۲۳ - ۱۱:۵۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

بهترین کتاب‌های گاج برای نهم

دانش آموز در کنار مطالعه کتاب عربی نهم می تواند با استفاده از کتاب‌های کمک درسی موجود برای این درس به مطالب مفید و جامعی از کتاب دسترسی داشته باشد.

بهترین کتاب‌های گاج برای نهم

  به گزارش «فرهیختگان»، سال نهم مقطع اول متوسطه یک سال تحصیلی بسیار مهم برای دانش آموزان این مقطع محسوب می‌شود، چرا که در پایان این سال تحصیلی با توجه به نمراتی که کسب کرده اند برای تحصیل در سال دهم انتخاب رشته می‌کنند و انتخاب رشته نیز یکی از نقاط عطف زندگی هر فرد محسوب می‌شود. از جمله راه‌های پیشرفت و بهبود وضعیت درسی دانش آموزان استفاده از کتاب‌های کمک درسی است، در حال حاضر انتشارات بسیاری مجموعه کتاب‌های کمک درسی سال نهم را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهند، در این مقاله به بررسی کتاب های گاج برای نهم می‌پردازیم.

چرا استفاده از کتاب‌های کمک درسی سال نهم مهم است

همانطور که گفتیم سال نهم تحصیلی یک سال بسیار سرنوشت ساز در زندگی دانش آموزان محسوب می‌شود، بسیاری از دانش آموزان خود را برای شرکت در امتحان تیزهوشان آماده می‌کنند، انتخاب رشته سال دهم را در پیش دارند و در پایان سال تحصیلی نیز باید در امتحان نهایی شرکت کنند، هر کدام از این موارد به تنهایی می‌تواند چالش بزرگی برای یک دانش آموز نوجوان محسوب شود بنابراین اهمیت بسیار مهم است که دانش آموز این سال تحصیلی را با موفقیت و آرامش سپری کرده و قادر باشد تا با انتخاب رشته مناسب زندگی شغلی و تحصیلی آینده خود را رقم بزند.

استفاده از کتاب‌های کمک درسی به دانش آموز کمک می‌کند تا برای آموزش مفهومی دروس سال نهم قدم بزرگی بردارد. البته باید توجه داشت که انتخاب کتاب‌های کمک درسی با توجه به استانداردهای آموزشی و شیوه های تدریسی مورد قبول آموزش و پرورش تدوین شده باشند. یکی از معتبرترین مجموعه کتاب های آموزشی حال حاضر سری کتاب‌های گاج است. در بخش بعدی شما را با کتاب‌های گاج مارکت مخصوص سال نهم آشنا می‌کنیم.

کتاب‌های گاج برای سال نهم

انتشارات گاج با توجه به نیاز دانش آموزان سال نهمی برای آنها کتاب‌های بسیار مناسبی را تهیه کرده است کتاب‌هایی که مطالعه آنها می‌تواند برای دانش آموز سال نهمی آرامش خاطر و اعتماد به نفس به همراه داشته باشد و او را در انتخاب گام‌های درست تحصیلی یاری کند. در این بخش به بررسی کتاب‌های موجود برای دانش آموزان این سال تحصیلی می‌پردازیم.

آشنایی با کتاب جامع نهم پرسمان

این کتاب یکی از مجموعه کتاب‌های منتشر شده از سوی انتشارات گاج است که با نام EQ شناخته می‌شود. کتاب ای کیو انتشارات گاج متناسب با شرایط دانش آموز سال نهم برای شرکت در امتحانات نهایی کشوری تدوین شده است. از جمله شاخصه‌های این کتاب ارائه درس نامه‌های مفید و کاربردی مطابق با سرفصل‌های کتاب، نمونه سؤال‌های متنوع و گوناگونی اعم از کامل کنید، درست/نادرست، کوتاه‌پاسخ، بلندپاسخ و پرسش چهارگزینه‌ای و پاسخ نامه تشریحی سوالات می باشد.کتاب جامع EQ گاج شامل تمام کتاب های نهم از جمله دروس ریاضی، علوم تجربی، فارسی، عربی و انگلیسی می‌شود، نویسندگان این کتاب خانم‌ها فاطمه حسینی و لیلا علی نژاد و آقایان سعید ابراهیمی و علی اکبر طالبی و سعید قدردن هستند.

در این کتاب سعی شده است با ارائه درس به درس بانک سوالات امتحانی استاندارد طبقه‌بندی شده، ارائه پرسش‌های چهارگزینه ای برای هر درس با پاسخنامه تشریحی و ارائه درس نامه‌های مفید و کاربردی با مثال‌های متنوع به دانش آموز کمک شود تا بتواند برای شب های امتحان با آرامش و اعتماد به نفس بیشتری درس بخواند و به این ترتیب عملکرد بهتری در پایان سال نهم داشته باشد. بسیاری از معلمان پایه نهم تحصیلی این کتاب را به دانش آموزان خود پیشنهاد می‌دهند. همچنین استفاده از این کتاب برای دانش آموزانی که از معلم خصوصی استفاده می کنند نیز مفید واقع می شود.

آشنایی با مجموعه کتاب های IQ سال نهم

مطالعه و استفاده از این کتاب برای آن دسته از دانش آموزانی که قصد دارند در آزمون تیزهوشان سال نهم شرکت کنند بسیار مفید خواهد بود. در این کتاب به زوایای متفاوتی از کتاب‌های درسی پرداخته می‌شود و با مرجعیت کتاب درسی بانک جامعی از معلومات مورد نیاز برای دانش آموز در اختیار او قرار داده می‌شود. استفاده از این کتاب به دانش آموز کمک می‌کند تا مطالعه ریزبینانه تری از کتاب درسی را تجربه کند ضمن این که با مفاهیم عمیق‌تری در کتاب درسی آشنا می‌شود. به طور مثال به جای بارها مطالعه کتاب علوم نهم که دارای مباحث درسی بسیار مهمی است می توان از این کتاب برای آموزش مفهومی آن بهره برد.

این سری از کتاب‌های مجموعه گاج برای آن دسته از دانش آموزانی که به دنبال پیشرفت وضعیت درسی خود هستند و تلاش می کنند تا مطالب مفید و کاربردی فراتر از کتاب درسی را بیاموزند معرفی می‌شود و شامل بانک گسترده‌سؤالات به همراه پاسخ‌نامه‌های کاملا تشریحی می‌شود. نکته مهم بعدی در مورد این کتاب استفاده از پرسش‌های چهار گزینه‌ای و ارائه پاسخنامه تشریحی است، ارائه این سوالات به صورت فصل به فصل و همگام با کتاب درسی به سهولت و سرعت مطالعه و یادگیری دانش آموز کمک می‌کند. این سوالات کاملا طبقه بندی شده از آسان به دشوار هستند و در راستای آموزش هدفمند و مرحله به مرحله تدوین شده‌اند.

کتاب‌های گاج نهم را برای چه دروسی می‌توان به کار برد

همانطور که در مقاله نیز اشاره کردیم این مجموعه کتاب‌ها برای دروس بسیار کاربردی سال نهم از جمله ریاضی، عربی، علوم و زبان انگلیسی بسیار کاربردی هستند. دانش آموز با مطالعه و تمرین مجموعه کتاب های گاج نهم می‌تواند به سطح خوبی از معلومات و تسلط به کتاب های درسی رسیده و عملکرد موفقی در امتحان نهایی یا امتحانات ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی داشته باشد.

جمع‌بندی نهایی

همانطور که گفتیم استفاده از کتاب‌های مختلف کمک درسی به دانش آموز کمک می‌کند تا در راستای مطالعه و یادگیری مفهومی قدم بردارد، این سبک از درس خواندن به ویژه در مورد دروس مهمی چون ریاضی، زبان، علوم و عربی از اهمیت بیشتری برخوردار است به طور مثال دانش آموز در کنار مطالعه کتاب عربی نهم می تواند با استفاده از کتاب‌های کمک درسی موجود برای این درس به مطالب مفید و جامعی از کتاب دسترسی داشته باشد ضمن این که امکان حل نمونه سوالات مختلف از هر درس به صورت طبقه بندی شده برای او فراهم است، این شیوه مطالعه یکی از روش‌های استاندارد برای بالا بردن سطح علمی دانش آموزان است که می‌تواند تاثیر مهمی در آینده و زندگی آنها ایجاد کند.

 

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

امیرحسین کسائی، خبرنگار:

مسجد پارک قیطریه و بانی خیر

مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران:

نگاهی به علت‌های ساختاری مشارکت پایین‌تر از میانگین در تهران

همه ابهامات مصوبۀ جدید شورای عالی فضای مجازی؛

ممنوع می‌کنم، پس هستم!

در پی انتقاد از به کار رفتن واژه «خلیج فارس»؛

خبرنگاران قطری، لطفا به موزه‌ها سر بزنید!

سیدجواد نقوی، خبرنگار گروه ایده حکمرانی:

از شورشی‌های یمنی تا سال 57! چراغ سبز به تحقیر ملی

علی سعد، مدیر اندیشکده حکمرانی شریف:

مهجوریت سرمایه ‌اجتماعی و تلاش برای اصلاح امور

نقدی به یک رفتار رسانه‌ای که چند بار تکرار شده است

کاش مردم سیستان‌و‌بلوچستان، توییت خانم خبرنگار را ندیده باشند

میراحمدرضا مشرف، پژوهشگر حوزه بین‌الملل:

تنش در شرق از زاویه‌ای دیگر

سهیلا عباس‌پور، خبرنگار گروه ایده حکمرانی:

کریم مجتهدی؛ فیلسوفی وقف فلسفه

پژوهشگر هسته عدالت اجتماعی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع):

مدرسه دولتی از نوعی دیگر

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

بنویسید مرا، شهر مرا خشت به خشت

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

مردی در خیابان کشوردوست

نعمیه موحد، روزنامه‌نگار:

چرا دوباره هک شدیم؟

بچه کشتن تو مرام من نیست؛

دم ناصر خاکزادهای مدینه گرم...

در ۱۰۰ سالگی از جان جلال چه می‌خواهیم؟

ایران ۱۴۰۲ و جنبش جلال

حضور وزیر بهداشت و خبرنگار صداوسیما در اتاق زایمان؛

اتاق زایمان بیلبورد تبلیغاتی نیست

ابوالقاسم رحمانی، دستیار سردبیر:

موضع فان فانی

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

پرواز از پمپ‌بنزین

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان؛

از عباس آژانس تا سخنران تلویزیون + فیلم

حامد عسکری، شاعر و نویسنده؛

ملاقات بر سطح لغزنده‌ کلمات

از میدان التحریر تا دانشگاه هاروارد؛

ایران در نوک پیکان درگیری‌ است

فاطمه کنعانی، عضو هیات‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری:

قوی سیاه هوش‌مصنوعی و دنیای سفید کودکان

رامین شمسایی‌نیا، دانش‌آموخته دکترای علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی:

ایده «مقاومت اجتماعی» اسلام‌گرا و لکنت علوم اجتماعی متاخر

خبر بازداشت فرزند یکی از مسئولان قضایی تایید شد

فرصت و تهدید برخورد با یک دانه‌درشت دیگر

کلید اسرار بر قفل صندوق‌های قرض‌الحسنه؛

روایتی از شگرد جدید فرار مالیاتی در استان فارس

تاثیر و تأثر سینما و جامعه از منظر مرحوم دکتر عماد افروغ

سینما آینه جامعه است

به بهانه استعفای لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به‌خاطر اقدام غیراخلاقی در جام‌جهانی

وقتی اخلاق بر فوتبال پیروز شد

ادعای معاون وزیر آموزش‌وپرورش مبنی‌بر تعطیلی انتشارات گاج باز هم آب رفت؛

مردودی آموزش و پرورش در آزمون گاج

مهدی عبداللهی، دبیر گروه اقتصاد:

موفقیت سیاست دلارزدایی از ارز اربعین

رضا کردلو، روزنامه‌نگار:

پراکنده از اربعین

صادق نیکو، روزنامه‌نگار:

زبان رسا و البته رسانا

احمد اولیائی، عضو هیات‌علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

اربعین را به مثابه «فرهنگ» باید دید نه اتفاق مناسکی موسمی

نقدی بر سفر هیات فنی آب ایران جهت درخواست اجرای کامل قرارداد هیرمند

غصه ناتمام هیرمند

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار