• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۱-۲۵ - ۰۹:۱۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
سپاهان، ذوب‌آهن و تیم پرتغالی به دنبال جذب دائمی حسین‌پور و برزگر هستند

رضایتنامه، مشکل 2 جوان سرخ‌پوش

یکی از نزدیکان حسین‌پور به «فرهیختگان» خبر داده که گزینه اول او برای نیم‌فصل دوم ذوب‌آهن اصفهان است و او بیشتر از سایر پیشنهادهایی که در دست دارد، روی این تیم فکر می‌کند و آن را به‌عنوان اولویت اول خود قرار داده است.

رضایتنامه، مشکل 2 جوان سرخ‌پوش

به گزارش «فرهیختگان»، پرسپولیس رفته‌رفته خودش را آماده می‌کند تا به صورت رسمی وارد بازار نقل‌وانتقالات شود تا بتواند از این فرصت برای تقویت تیم خود جهت حضور هرچه پرقدرت‌تر در رقابت‌های نیم‌فصل دوم لیگ برتر و همچنین لیگ قهرمانان آسیا استفاده کرده و نقاطی که در آن احساس ضعف می‌کند را تقویت کند و البته از گوشه و کنار شنیده می‌شود که آنها جسته‌گریخته با برخی از بازیکنانی که در لیست یحیی ‌گل‌محمدی حضور دارند به توافقات اولیه دست پیدا کرده‌اند و منتظر هستند که 2 بازی پیش روی خود را مقابل پیکان و گل‌گهر انجام داده و سپس این نام‌ها را در کنار مهدی ترابی رسانه‌ای کنند. البته از بین نفرات فعلی نیز باید شاهد خروج چند بازیکن از فهرست گل‌محمدی باشیم که در این بین برخی از نام‌ها مطرح هستند و می‌توان جدایی آنها را از سرزمین سرخ‌ها در نیم‌فصل محتمل دانست که از میان این نام‌ها نیز برخی‌شان توسط باشگاه و بازیکنان تایید شده است.

 حسین‌پور ناراحت از نیمکت‌نشینی محض!

سعید حسین‌پور قطعا یکی از استعدادهای خوبی است که در سال‌های اخیر پیراهن سرخ را بر تن کرده و در همان مدت زمان اندکی که فرصت بازی نصیبش شده، نشان داده که تا چه اندازه می‌تواند آینده درخشانی داشته باشد اما این بازیکن و باشگاه تایید کرده‌اند که جدایی آنها در نیم‌فصل رقم می‌خورد و این برای هواداران پرسپولیس که امید داشتند یک بازیکن جوان و با استعداد را در ترکیب آینده تیم‌شان ببینند اصلا خبر خوشحال‌کننده‌ای نبود. حسین‌پور از اینکه با حضور سرلک، کامیابی‌نیا و نوراللهی، فرصت بازی در ترکیب اصلی نصیبش نمی‌شود ناراحت نیست و تمام دلخوری‌اش از این است که چرا در در بازی‌هایی مثل دیدار با ماشین‌سازی، ذوب‌آهن و... که پرسپولیس در دقایق پایانی و به دلیل خستگی حاکم بر تیم که ناشی از عدم تعویض بود، حتی به‌عنوان بازیکن جانشین به زمین فرستاده نشد تا بتواند با قدرت دوندگی و جوانی خود تحرک را به تیم برگردانده و مانع از گل خوردن تیم و از دست رفتن امتیازات حساس شود.

با اینکه کادرفنی پرسپولیس صحبتی درخصوص عدم نیاز به این بازیکن نکرده‌اند اما نزدیکان حسین‌پور معتقدند که او از رفتارهای کادرفنی به این نتیجه رسیده که جایی در تفکرات تاکتیکی گل‌محمدی ندارد و به همین دلیل تصمیم گرفته از جمع سرخ‌ها جدا شود و جایی برود که شانس بازی داشته باشد.

 فشار هواداران و عقب‌نشینی باشگاه

بعد از اینکه جدایی حسین‌پور در نیم‌فصل برای همه مسجل شد، یک مصاحبه از سوی این بازیکن که اعلام کرد جدایی‌اش از پرسپولیس قطعی است و به‌عنوان بازیکن قرضی به تیمی نمی‌رود، سروصدای هواداران پرسپولیس را درآورد که قرار است باز هم در باشگاه محبوب‌شان استعدادکشی صورت بگیرد و این بازیکن که سرخ‌ها سال‌های زیادی برای او سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به سطح فنی بالایی رسانده‌اند را قرار است خیلی راحت از دست بدهند. همین هجمه‌ای که علیه باشگاه در رسانه‌های هواداری رخ داد کافی بود تا مسئولان پرسپولیس تغییر موضع داده و تصمیم بگیرند که این بازیکن را به صورت قرضی در اختیار تیم‌های خواهانش قرار بدهند. موضوعی که به نظر می‌رسد خیلی به مذاق حسین‌پور خوش نیامده و باعث شده که او نگران این باشد که درنهایت نتواند انتخاب خوبی را انجام دهد که در نظر دارد.

 جدایی قطعی به لحاظ شرایط مالی و انتخاب تیمی بهتر

حسین‌پور این روزها تلاش می‌کند تا در پایان نیم‌فصل اول بتواند رضایتنامه قطعی خود را از پرسپولیس دریافت کرده و در ادامه بتواند برای تیم آینده خودش با فراغ بال تصمیم بگیرد اما به نظر می‌رسد او برای انجام این کار، شرایط ساده‌ای را پیش رو نداشته باشد. در این خصوص شنیده می‌شود که حسین‌پور اگر به دنبال جدایی قطعی از پرسپولیس است، به این معنا نیست که دیگر دوست نداشته باشد به این تیم بازگردد بلکه او می‌خواهد با استفاده از این فرصت هم قرارداد مالی بهتری با تیم آینده‌اش به امضا برساند و هم بتواند از میان پیشنهادهایی که در دست دارد، بهترین انتخاب را داشته باشد.

درخصوص پیشنهادهای حسین‌پور اخباری در دست است که نشان می‌دهد برخی از تیم‌های خواهان هافبک جوان پرسپولیس تنها در صورتی حاضر به استخدام او هستند که حسین‌پور بتواند به صورت قطعی از جمع سرخ‌ها جدا شود و با رضایتنامه دائمی راهی آن تیم‌ها شود. موضوعی که باید چند روز دیگر منتظر ماند و دید درنهایت پرسپولیسی‌ها درخصوص این خواسته بازیکن جوان تیم‌شان چه تصمیمی اتخاذ می‌کنند و آیا راضی به جدایی قطعی او می‌شوند یا خیر.

 ذوب‌آهن و سپاهان به دنبال یک خرید قطعی

حسین‌پور از سوی 2 باشگاه اصفهانی حاضر در لیگ برتر پیشنهاداتی در دست دارد که البته هنوز مذاکرات آنها نهایی نشده و ادامه دارد. در این بین سپاهان و ذوب‌آهن در همان مذاکرات ابتدایی به این بازیکن و نماینده‌اش اعلام کرده‌اند که در صورتی می‌توانند این انتقال را نهایی کنند که او بتواند رضایتنامه دائمی خود را از پرسپولیسی‌ها دریافت کند تا به این ترتیب، او بتواند با قراردادی قابل توجه و با مدت زمان بالا به این تیم‌ها ملحق شود.

البته پیکانی‌ها هم که یکی دیگر از تیم‌های خواهان حسین‌پور هستند، در مذاکرات ابتدایی اعلام کرده‌اند که حاضرند این بازیکن را به صورت قطعی به خدمت بگیرند اما شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» حاکی از آن است که پیکانی‌ها موضع نرم‌تری نسبت به این موضوع دارند و اگر پرسپولیس راضی به از دست دادن قطعی حسین‌پور نشود، این میل را دارند که فعلا او را به صورت قرضی در اختیار داشته باشند.

 نساجی و مس هم مشتری هستند

همان‌طور که در این چند روز در اخبار خواندید، نساجی مازندران یکی از تیم‌هایی است که به صورت سفت‌وسخت خواهان به خدمت گرفتن حسین‌پور است و البته آنها شرطی برای استخدام قطعی این بازیکن هم مطرح نکرده‌اند و از این بابت یک قدم از سایر تیم‌های خواهان جلوتر هستند. به‌تازگی مس رفسنجان هم به صف مشتریان هافبک پرسپولیس پیوسته و پیشنهاد خود را به این بازیکن اعلام کرده و منتظر است تا ببیند عکس‌العمل حسین‌پور در قبال این پیشنهاد چه خواهد بود.

یکی از نزدیکان حسین‌پور به «فرهیختگان» خبر داده که گزینه اول او برای نیم‌فصل دوم ذوب‌آهن اصفهان است و او بیشتر از سایر پیشنهادهایی که در دست دارد، روی این تیم فکر می‌کند و آن را به‌عنوان اولویت اول خود قرار داده است.

بعد از ذوب‌آهن اصفهان، نساجی و البته پیکان گزینه‌های بعدی حسین‌پور هستند که اگر در هر صورتی انتقال او به اصفهان و ذوب‌آهن میسر نشود، او می‌تواند با جدیت بیشتری این پیشنهادها را بررسی کرده و بهترین تصمیم را برای آینده فوتبالی‌اش اتخاذ کند.

 برزگر در پرتغال تست می‌دهد

آریا برزگر که مدتی است پروژه جدایی‌اش از پرسپولیس را کلید زده و برای رسیدن به این مهم جلسات زیادی را با مدیران پرسپولیس برگزار کرده، مدتی است که در تمرینات سرخ‌ها حاضر نمی‌شود و مطلعین درخصوص او بر این باورند که برزگر جوان راهی پرتغال شده تا در تست فنی یکی از تیم‌های این کشور حاضر شود.

این بازیکن که با سروصدای زیادی راهی سرزمین سرخ‌ها شد و امیدوار بود که بتواند با عملکرد خوبش، فرصت بازی در لیگ برتر با پیراهن پرسپولیس را به‌دست آورد، درنهایت بدون اینکه حتی چند دقیقه به بازی گرفته شود، روزهایی را روی نیمکت و سکوهای ورزشگاه سپری کرد تا از این وضع به ستوه بیاید. او حالا می‌خواهد فوتبالش را در یک تیم اروپایی دنبال کند تا شرایط برای پیشرفت بیشتر برایش مهیا شود.

 تیم پرتغالی بازیکن قرضی می‌گیرد؟

یکی از چالش‌های مهمی که بعد از قبولی احتمالی برزگر در تست تیم پرتغالی برایش ایجاد می‌شود، موضوع رضایتنامه این بازیکن است. او که با پرسپولیس قرارداد بلندمدتی به امضا رسانده برای جدایی نیازمند رضایت باشگاه است اما موضوعی که در این بین جلب توجه می‌کند این است که باشگاه پرتغالی در صورتی این بازیکن جوان را به خدمت می‌گیرد که بتواند روی او سرمایه‌گذاری کرده و با پرورش و میدان دادن به این مهاجم جوان، بتواند درآمدزایی خوبی را نصیب باشگاه کند که این اتفاق هم تنها در صورتی رخ می‌دهد که بتواند به صورت قطعی از جمع قرمزهای تهرانی جدا شود. حالا با توجه به فشار هواداران پرسپولیس و احتمال مخالفت مدیران باشگاه با جدایی قطعی این بازیکن جوان باید دید که عاقبت او با این تیم پرتغالی چه می‌شود. هرچند از گوشه و کنار شنیده می‌شود که برزگر اگر در پرتغال نتواند ماندگار شود طبق توافق باید به تمرینات پرسپولیس بازگردد، مگر اینکه در این بین اتفاق جدیدی رخ بدهد.

* نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک