• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۱-۲۱ - ۱۰:۲۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
نارضایتی مالی در پرسپولیس؛ کارمندان علیه بازیکنان

یکی از مسئولان تهدید به کناره‌گیری کرد

یکی از چالش‌های جدیدی که مدیران سرخ با آن روبه‌رو شده‌اند و در تلاش هستند که آن را هم ختم به‌خیر کنند، مشکلاتی است که کارمندان باشگاه این روزها با آن درگیر هستند. آنها که مدت‌هاست از باشگاه حقوق دریافت نکرده‌اند، بعد از اینکه دیدند باشگاه برای پرداخت بدهی بودیمیر و همچنین واریز بخشی از پول بازیکنان به حساب‌شان تا چه اندازه تلاش کرد، دچار ناراحتی شده‌اند.

یکی از مسئولان تهدید به کناره‌گیری کرد

به گزارش «فرهیختگان»، اگر بخواهیم وضعیت امروز پرسپولیسی‌ها را با هفته‌های گذشته‌اش مقایسه کنیم، بالطبع آنها توانسته‌اند در این مدت سروسامان خوبی به وضعیت تیم و باشگاه بدهند و حالا اگر از هواداران این تیم سوال کنیم که تیم محبوب‌شان در چه شرایطی قرار دارد، قطعا پاسخ امیدوارکننده‌ای از آنها دریافت می‌شود و شاید عمده‌ترین دلیل آن هم اقداماتی باشد که مدیران سرخ در این چندروز گذشته بابت ازبین بردن حاشیه‌ها در تیم انجام داده‌اند.

جعفر سمیعی که یک‌بار پیش از جدال حساس فینال لیگ قهرمانان آسیا توانسته بود با دوندگی فراوان و رایزنی‌های زیاد، مبلغ قابل‌توجهی را به باشگاه تزریق کرده و با آن طلب فصل گذشته بازیکنان و اعضای کادر فنی و همچنین 10 درصد از پیش‌قراردادهای فصل‌جاری را به حساب‌شان واریز کند، بعد از بازگشت پرسپولیس از این رقابت هرچه زد به در بسته خورد و نتوانسته بود مبلغ قابل‌توجهی را به حساب باشگاه روانه کند.

حالا با حضور مجید صدری که به‌تازگی با حکم مجمع باشگاه پرسپولیس در هیات‌مدیره این تیم مشغول به‌کار شده و باتوجه به سابقه مدیریتی در بخش‌های کلان، ارتباطات خوبی دارد، بار زیادی از دوش سمیعی برداشته شده و آنها درکنار یکدیگر توانسته‌اند در روزهای گذشته مشکلات بزرگ مالی را از پیش‌رو بردارند.

واریز 10 درصد جدید به حساب بازیکنان و اعضای کادرفنی و همچنین پرداخت بخش عظیمی از مبلغ بدهی به ماریو بودیمیر و آماده کردن بخش پایانی مطالبات این بازیکن کروات اقداماتی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به انجام رسید و باعث شد سرخ‌ها تاحدود زیادی به ساحل آرامش برسند و تنها دغدغه هواداران این تیم تقویت و حضور پرقدرت پرسپولیس در نیم‌فصل دوم باشد، با این‌حال در پرسپولیس همه چیز خوب پیش نمی‌رود و اعتراض‌هایی همچنان وجود دارد.

 بازیکنان در انتظار پول بیشتر

با اینکه به‌نظر می‌رسید واریز 10 درصد از قرارداد بازیکنان پرسپولیس، باعث شده باشد که آنها در آرامش بیشتری کار را پیش ببرند و با تمرکز بالاتری بازی‌های پیش‌رو را به انجام برسانند، اما ظاهرا بازیکنان منتظر پول بیشتری بوده‌اند.

گفته می‌شود بعد از بازگشت سرخ‌ها از فینال آسیا، مدیران باشگاه به بازیکنان این قول را دادند که تا هفته دهم رقابت‌ها پرداختی باشگاه به بازیکنان را به 30 درصد برسانند تا آنها ازلحاظ دریافتی، نسبت‌به چیزی که حق‌شان است کمتر دریافت نکرده باشند، اما حالا با نزدیک شدن به هفته پانزدهم لیگ برتر، بازیکنان سرخ تنها 30 درصد دریافت کرده‌اند. البته یحیی گل‌محمدی از بازیکنان خواسته که تا نیم‌فصل دست نگه داشته و اجازه بدهند باشگاه برای جذب نفرات جدید و همچنین پرداخت بدهی‌های خطرساز دستش باز باشد و بعد از طی کردن این مراحل حساس قطعا واریزی‌های بهتر و بیشتری ازسوی باشگاه خواهند داشت.

 کارمندان باشگاه علیه بازیکنان

یکی از چالش‌های جدیدی که مدیران سرخ با آن روبه‌رو شده‌اند و در تلاش هستند که آن را هم ختم به‌خیر کنند، مشکلاتی است که کارمندان باشگاه این روزها با آن درگیر هستند. آنها که مدت‌هاست از باشگاه حقوق دریافت نکرده‌اند، بعد از اینکه دیدند باشگاه برای پرداخت بدهی بودیمیر و همچنین واریز بخشی از پول بازیکنان به حساب‌شان تا چه اندازه تلاش کرد، دچار ناراحتی شده‌اند.

آنها بر این باورند که چطور باشگاه می‌تواند برای بازیکنانی که رسانه دارند و با جوسازی ظاهر می‌شوند پول تهیه کند، اما برای کارمندان باشگاه که ساعات زیادی را مشغول به‌کار هستند و بی‌حاشیه کارشان را دنبال می‌کنند، پولی وجود ندارد.

حتی در این رابطه اخبار دیگری هم به گوش می‌رسد؛ مثل اولتیماتوم یکی از معاونان باشگاه به مدیران سرخ که اگر تا سه‌شنبه، بدهی باشگاه به خودش را دریافت نکند، دیگر در دفتر باشگاه پرسپولیس حاضر نمی‌شود و این اتفاقات جعفر سمیعی و اعضای هیات‌مدیره را تحت فشار قرار داده است.

البته ظاهرا مدیران پرسپولیس قول داده‌اند پیش از پایان سال مطالبات کارمندان باشگاه را هم به‌صورت تمام‌وکمال پرداخت کنند تا آنها با دست پر به استقبال سال نو بروند. باید دید کارمندان پرسپولیس که این روزها حسابی از تبعیض‌ها ناراضی‌اند حاضر هستند این وعده را بپذیرند و تا حدود یک‌ماه دیگر صبر کنند یا خیر.

* نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار