• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۱-۱۸ - ۰۰:۵۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 2
  • 0
پایان مرحله گروهی لیگ تنیس‌روی‌میز بانوان

دانشگاه آزاد دوم شد و به پلی‌آف رسید

دانشگاه آزاد اسلامی که در لیگ تنیس‌روی‌میز حضوری پررنگ داشت در آخرین دیدار خود موفق شد مقابل آکادمی وفایی‌راد به پیروزی دست پیدا کرده و رتبه دومی جدول را در گروه خودش مسجل کند.

 دانشگاه آزاد دوم شد و به پلی‌آف رسید

به گزارش «فرهیختگان»، دور برگشت رقابت‌های تنیس‌روی‌میز بانوان کشور که از سیزدهم بهمن‌ماه به میزبانی آکادمی امیر احتشام‌زاده آغاز شده بود دیروز به پایان رسید و چهره 4تیم حاضر در مرحله نهایی مسابقات مشخص شد.

دانشگاه آزاد اسلامی که در لیگ تنیس‌روی‌میز حضوری پررنگ داشت در آخرین دیدار خود موفق شد مقابل آکادمی وفایی‌راد به پیروزی دست پیدا کرده و رتبه دومی جدول را در گروه خودش مسجل کند.

این تیم که نایب‌قهرمان فصل گشته رقابت‌های لیگ برتر بود بعد از شهرداری شهربابک حضورش در مرحله نهایی این رقابت‌ها را نهایی کرد تا حالا امیدوار باشد که بتواند مثل فصل گذشته حضور در فینال را تجربه کند و در این رشته ورزشی هم صاحب سکو شود. با پایان مرحله گروهی مسابقات مشخص شد تیم‌های شهرداری شهربابک، دانشگاه آزاد اسلامی، وچان کردستان و پادمایدک اصفهان به ترتیب اول تا چهارم شدند و جواز حضور در پلی‌آف را به دست آوردند. همچنین رقابت‌های مرحله نهایی مسابقات قرار است بعد از رقابت‌های انتخابی المپیک2021 توکیو برگزار شود.

 میربابایی: پاسخ حمایت مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی را دادیم

زهرا میربابایی به‌عنوان سرمربی و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در این رقابت‌ها حضور داشت و تلاش بسیاری کرد تا ورزشکاران خود را برای این جدال حساس آماده و مهیا کند. بعد از پایان دور برگشت این بازی‌ها فرصتی دست داد دقایقی با او گفت‌وگو کنیم. او درخصوص این رقابت‌ها و نتایج کسب‌شده به «فرهیختگان» گفت: «ما جدال پایانی سختی را مقابل آکادمی وفایی‌راد برگزار کردیم و نیاز داشتیم با بیش از 3امتیاز این دیدار را به‌نفع خود خاتمه دهیم. خدا را شکر با همت بچه‌ها این اتفاق افتاد و با اینکه تیم حریف 3ملی‌پوش را در ترکیب خود داشت اما بچه‌های ما از جان مایه گذاشتند که بتوانیم به خواسته‌مان برسیم.»

او ادامه داد: «این پیروزی از این جهت برای ما حائز اهمیت بود که می‌توانستیم در رتبه دوم قرار بگیریم و رقیب‌مان در بازی پلی‌آف تیم سوم جدول باشد و اگر چهارم می‌شدیم باید با تیم اول جدول بازی می‌کردیم. حالا این فرصت برایمان وجود دارد که در رقابت‌های پلی‌آف که اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود نمایش خوبی در بازی‌ها داشته باشیم و بتوانیم مقام درخور شأن دانشگاه آزاد اسلامی را به دست بیاوریم.»

میربابایی خاطرنشان کرد: «دور رفت این بازی‌ها به‌دلیل شرایط بچه‌های‌مان و دوری‌شان از مسابقات کمی کمتر از حد انتظار ظاهر شدیم اما در دور برگشت این مشکل برطرف شد و ما موفق شدیم امتیازات خوبی را به دست بیاوریم و پاسخ زحماتی را که مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی برایمان کشیدند، بدهیم.»

 فرهادی‌زاد: می‌توانیم دانشگاه آزاد را در رتبه‌های بالا ببینیم

مهین فرهادی‌زاد، معاون وزیر ورزش و جوانان و عضو شورای ورزش دانشگاه آزاد اسلامی هم یکی دیگر از ناظران رقابت‌های لیگ تنیس‌روی‌میز بانوان بود. او درخصوص این رقابت‌ها به «فرهیختگان» گفت: «تنیس‌روی‌میز یکی از رشته‌های جذاب است که در بخش بانوان توانسته ورزشکاران زیادی را جذب خود کند و به‌دلیل اینکه نیاز به هزینه زیادی ندارد توانسته اقشار مختلف را به خودش جذب کند.» او ادامه داد: «در این رقابت‌ها نمایش جذابی از دانشگاه آزاد اسلامی شاهد بودیم. مشخص بود که این عزیزان تمرینات خوبی داشته‌اند و آماده هستند. این آمادگی نوید این را می‌داد که بتوانیم در آینده آنها را در رتبه‌های بسیار خوبی در مسابقات ببینیم.»

او ادامه داد: «وزارت ورزش و جوانان در این مدت توانسته امکانات خوبی را برای بانوانی که علاقه‌مند به ورزش حرفه‌ای هستند فراهم کند. حدود 15هزار فضای ورزشی مهیاست و قرار است 26هزار فضای تخصصی هم به آن اضافه شود. سایر ارگان‌ها نیز می‌توانند مثل دانشگاه آزاد اسلامی که در این مدت هم فضای ورزشی و هم دانشجویان خود را به ورزش کشور پیوند زده‌ است، دست به این کار بزنند تا به این ترتیب بتوانیم ورزش بانوان را توسعه دهیم.»

فرهادی‌زاد با توجه به تفاهمنامه‌ای که میان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان به امضا رسیده اشاره کرد و گفت: «این تفاهمنامه‌ها می‌تواند به رشد و اعتلای ورزش در کشور کمک زیادی کند. ورزش بانوان با توجه به نیازی که به فضای امن دارد، این تفاهمنامه‌ها می‌تواند در زمینه گسترش ورزش بانوان کمک ویژه‌ای داشته باشد.»

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار