• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۱-۱۳ - ۰۳:۲۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
معرفی 10 ستاره برتر حال‌حاضر فوتبال آسیا

آزمون و جهانبخش هستند، طارمی نه!

در مطلبی سراغ انتخاب بهترین بازیکنان کنونی فوتبال آسیا رفته که در این گزارش نام علیرضا جهانبخش و سردار آزمون در بین 10 نفر برتر دیده می‌شود و عجیب اینکه خبری از مهدی طارمی، ستاره این روزهای پورتو در فهرست این سایت نیست.

آزمون و جهانبخش هستند، طارمی نه!

  به گزارش «فرهیختگان»، سایت «اسپورتس‌کیدا» در مطلبی سراغ انتخاب بهترین بازیکنان کنونی فوتبال آسیا رفته که در این گزارش نام علیرضا جهانبخش و سردار آزمون در بین 10 نفر برتر دیده می‌شود و عجیب اینکه خبری از مهدی طارمی، ستاره این روزهای پورتو در فهرست این سایت نیست. در گزارش این سایت آمده است: «فوتبال آسیا در سال‌های اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشته و توانسته خود را به استانداردهای فوتبال اروپا نزدیک‌تر کند. ستاره‌های این قاره نیز این روزها چه در فوتبال اروپا و چه در کشورهای خود عملکرد خوبی داشته‌اند. در سال‌های گذشته بهترین‌های آسیا معمولا از ژاپن، کره‌جنوبی و ایران بوده‌اند اما پس از قهرمانی قطری‌ها در جام ملت‌ها حالا بازیکنان این کشور نیز به جمع ستاره‌های نامدار این قاره راه پیدا کرده‌اند. در ادامه به بررسی 10 بازیکن برتر این قاره می‌پردازیم، با این توضیح که با وجود پیوستن استرالیا به کنفدراسیون این قاره، بازیکنان این کشور در این فهرست قرار داده نشده‌اند.»

این سایت علیرضا جهانبخش را در رتبه دهم این فهرست قرار داده و درباره او می‌نویسد: «وینگر تیم برایتون درحال‌حاضر تنها ایرانی شاغل در لیگ برتر انگلیس است. البته او هنوز نتوانسته توانایی‌هایش را در این مسابقات نشان دهد و عملکرد درخشانی در تیمش داشته باشد. بااین‌حال هنوز هم می‌تواند یک الگوی مناسب برای بازیکنانی باشد که دوست دارند در این سطح بازی کنند. جهانبخش چند سال پیش راهی برایتون شد اما متاسفانه هنوز نتوانسته جایگاه ثابتی در این تیم داشته باشد. بااین‌حال او فصل گذشته با گل بسیار زیبایی که از روی یک ضربه آکروباتیک وارد دروازه چلسی کرد، نامش را در تاریخ این رقابت‌ها به ثبت رساند و با این گل ماندگار شد. او در سال 2013 راهی فوتبال اروپا شد و پیش از پیوستن به برایتون، 5 سال را در لیگ هلند سپری کرد. دو فصل حضور در نایمخن و سپس سه سال عالی در آلکمار باعث شد توجهات به‌سمت این وینگر ایرانی جلب شود.»

اکرم عفیف و حسن‌ الهیدوس قطری دو بازیکن بعدی این فهرست هستند و در ادامه نام بازیکنانی چون تاکاشی اینوی، بازیکن ژاپنی ایبار اسپانیا، عبدالکریم حسن، مدافع چپ قطری السد و هیروکی ساکای، مدافع راست ژاپنی مارسی دیده می‌شود. نفر چهارم این فهرست هوانگ هی‌چان، یکی از ستاره‌های فوتبال کره‌جنوبی است که درحال‌حاضر در لایپزیگ آلمان توپ می‌زند و از او به‌عنوان پدیده‌ای آینده‌دار نام برده می‌شود.

در رتبه سوم این لیست نیز سردار آزمون قرار دارد که این سایت درباره او نوشته است: «لیونل مسی فوتبال ایران از سال 2013 که در مسیر حضور در فوتبال اروپا قرار گرفت همواره یکی از بهترین‌های این قاره محسوب شده است. آزمون در 18 سالگی تصمیم گرفت از سپاهان راهی رابین‌کازان روسیه شود تا فضای جدیدی را تجربه کند. او از آن زمان تاکنون در فوتبال روسیه حضور دارد و به یکی از بهترین مهاجمان لیگ این کشور تبدیل شده است. پس از دو دوره مختلف حضور در رابین‌کازان او به جمع یاران زنیت سن‌پترزبورگ، یکی از بهترین تیم‌های سال‌های اخیر روسیه ملحق شد. آزمون همانند بسیاری از بازیکنان نامدار فوتبال این قاره هنوز نتوانسته قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را جشن بگیرد و انگیزه‌های زیادی برای فتح این تورنمنت دارد. ایران در آخرین دوره این تورنمنت در نیمه‌نهایی مغلوب ژاپن شد و از دور مسابقات کنار رفت.»

رتبه دوم این فهرست متعلق به تاکومی مینامینو، مهاجم ژاپنی لیورپول است که این سایت درباره‌ او می‌نویسد: «میمامینو ژانویه سال قبل از ردبول سالزبورگ اتریش راهی لیورپول شد اما بازی در جمع شاگردان یورگن کلوپ بسیار دشوار است و او در این مدت تنها یک گل برای تیمش به ثمر رسانده است. بااین‌حال او در سالزبورگ و همچنین تیم ملی ژاپن نمایش خوبی داشته و یکی از ستاره‌های فوتبال آسیا در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. اگر او هنوز نتوانسته در تیم جدیدش جا بیفتد اما با توجه به سن و سالش می‌تواند به موفقیت در این تیم امیدوار باشد.»

مطابق انتظار، نفر اول این لیست ستاره کره‌ای تاتنهام است که در این گزارش این‌چنین به معرفی او پرداخته شده است: «سون هیونگ‌مین، سوپراستار کنونی فوتبال آسیاست و تنها بازیکن در کلاس جهانی از این قاره محسوب می‌شود. او در چند فصل اخیر همواره در رده‌های بالای جدول گلزنان لیگ برتر قرار داشته و امسال هم یکی از مدعیان کسب کفش طلا است. سون در کنار هم‌تیمی‌اش هری کین در رتبه دوم جدول آقای گلی و پشت‌سر محمد صلاح لیورپولی قرار دارد. او اگرچه به همراه تیم ملی کشور قهرمان بازی‌های آسیایی شده اما یکی از ستاره‌هایی است که هنوز نتوانسته طعم قهرمانی در جام ملت‌ها را بچشد و به‌همراه کره‌جنوبی در آخرین دوره و در نیمه‌نهایی مغلوب قطر شد.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک