• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۱-۱۱ - ۱۸:۵۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
صنعت نفت و سپاهان، استقلال را در صدر نگه داشتند

برد لحظه آخری یاران مهرداد

تیم ‌ فوتبال پرسپولیس در هفته سیزدهم لیگ برتر مقابل ماشین سازی تبریز قعرنشین در ورزشگاه آزادی پیروز شد و 7 پله در جدول لیگ برتر صعود کرد.

برد لحظه آخری یاران مهرداد

  به گزارش «فرهیختگان»، تیم فوتبال پرسپولیس در چارچوب دیدارهای هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت 17 دیروز و با پنج دقیقه تاخیر به مصاف ماشین‌سازی تبریز رفت که در پایان با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید. پرسپولیسی‌ها در این دیدار با لباس‌های مشکی به یاد مهرداد میناوند، بازیکن شماره 25 سابق خود در زمین حاضر شدند. یحیی گل‌محمدی که او نیز امسال تیمش با ترکیب‌های متفاوت بازی کرده برای این بازی حامد لک، سیدجلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا، مهدی شیری، سعید آقایی، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، میلاد سرلک (60‌-‌محمد شریفی)، احسان پهلوان (86‌-امید عالشاه)، وحید امیری و مهدی عبدی را به میدان فرستاد. این درحالی است که در ترکیب ابتدایی اعلام شده شریفی جای نوراللهی قرار داشت. سعید اخباری مربی جوان و جویای نام ماشین‌سازی هم برای این بازی ترکیب مهدی اسلامی، مهدی رستمی، اکبر آفاقی (71‌-‌وحید نعمتی)، فرشاد اسدی، مهدی مؤمنی، پیمان بابایی (90‌-‌مهدی رحیمی)، محمدامین اسدی، ابوالفضل رزاق‌پور، منصور باقری، سیدمحمد حسینی و اتابک زارعی (79-رضا کریمی) را انتخاب کرد.

در دقیقه 26 میلاد سرلک در محوطه جریمه و از سمت چپ، پاسی را به دهانه دروازه و تیر دوم ارسال کرد که وحید امیری موفق شد توپ را وارد دروازه ماشین‌سازی کند و بازیکنان نیز همگی با نشان دادن عدد 25 این گل را به مرحوم میناوند تقدیم کردند. قرمزها بعد از این گل موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند که از دست دادند تا نیمه‌اول تمام شود. در نیمه دوم هم فرصت‌سوزی‌های تیم گل‌محمدی ادامه پیدا کرد که در متن آنها مهدی عبدی قرار داشت و بارها موقعیت‌های خوبی را یا به‌خاطر بی‌دقتی و یا واکنش‌های خوب گلر باتجربه حریف از دست داد. در دقیقه 82 محمدامین اسدی در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد که سیامک نعمتی با متوقف کردن او، ماشین‌سازی را صاحب یک ضربه پنالتی کرد و این ضربه را پیمان بابایی به گل مساوی تبدیل کرد. پرسپولیس که برای زدن گل برتری فرصت چندانی نداشت بار دیگر حملات متعددی را روی دروازه تیم مهمان ترتیب داد و بالاخره در دقیقه 93 توانست به گل برسد. احمد نوراللهی توپ ارسال شده درون محوطه جریمه را پس از کنترل سینه با یک ضربه فنی وارد دروازه ماشین‌سازی کرد تا شاگردان گل‌محمدی که در هفته‌های اخیر نتایج خوبی نگرفته‌اند مقابل تیم ته‌جدولی آن هم در خانه به‌سختی پیروز شوند و با دو بازی کمتر به رده ششم جدول برسند.

 ناکامی مدعیان صدرنشینی

دیروز چهار دیدار دیگر نیز از هفته سیزدهم لیگ برتر برگزار شد. مس‌رفسنجان میزبان نفت‌آبادان بود که این دیدار با نتیجه تساوی بدون‌گل به پایان رسید. در این بازی ساکی بازیکن صنعت نفت در دقیقه 73 با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد. صنعت‌نفت نتوانست در رفسنجان 3 امتیاز را کسب کند تا با توجه به توقف استقلال، فرصت رسیدن به صدر جدول را از دست بدهد و با 22 امتیاز در رتبه دوم جدول قرار بگیرد. علاوه‌بر نفت، سپاهان هم دیروز می‌توانست به صدر جدول لیگ برسد اما در دیدار خانگی برابر شهرخودرو 3 بر یک شکست خورد تا به رده سوم برود. در این بازی امین قاسمی‌نژاد (28-پنالتی) و احمد الجبوری (73 و 4+90) برای شهرخودرو گلزنی کردند و سجاد شهباززاده (20-پنالتی) زننده تک‌گل سپاهان بود.

تیم‌های فولاد و پیکان در ورزشگاه شهدای فولادخوزستان به‌مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی بدون‌گل به پایان رسید. این تساوی درحالی رقم خورد که پیش از آغاز بازی با تغییر خط طولی و عریض‌شدن زمین ورزشگاه شهدای فولادخوزستان حواشی زیادی به‌راه افتاده بود. بعد از اعتراض ناظر بازی و مسئولان تیم پیکان، مسئولان ورزشگاه مجبور به خط‌کشی دوباره و کم‌کردن عرض زمین زمین شدند.

تراکتور تبریز و آلومینیوم اراک هم در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز به مصاف هم رفتند که در این بازی آلومینیوم با نتیجه یک بر صفر پیروز شد. امید سینگ در دقیقه 44، تنها گل این مسابقه را از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رساند تا تیمش به رده هشتم جدول صعود کند. تراکتور هم در رده پنجم قرار گرفت.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار