• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۱-۰۹ - ۰۴:۴۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
پای مدیران پرسپولیس در کفش قبلی‌ها؛ مشکلات مربوط به ما نیست!

از ابتدا هم قرار نبود AFC پول بودیمیر را بدهد

پیگیری‌های «فرهیختگان» در باشگاه پرسپولیس نشان می‌دهد از ابتدا هم شانسی وجود نداشته که آنها بتوانند از درآمد آسیایی‌شان پول بودیمیر را بپردازند و در این مدت تنها به کشتن زمان و سرگرم کردن هواداران‌شان مشغول بودند.

از ابتدا هم قرار نبود AFC پول بودیمیر را بدهد

  به گزارش «فرهیختگان»، حدود یک‌‍‌ماه پیش بود که دیوان عدالت ورزش خود را از روند رسیدگی به پرونده ماریو بودیمیر خارج کرد و با این تصمیم آنها، رایی که فیفا برای این بازیکن صادر کرده بود، بار دیگر به جریان افتاد و به سرخ‌ها اعلام شد که تنها یک‌ماه فرصت دارند که طلب 475 هزار یورویی این بازیکن کروات را به علاوه 5درصد سود سالیانه دستمزدش بپردازند.

حالا حدود 2 روز دیگر به پایان این ضرب‌الاجل فیفا زمان باقی مانده و پرسپولیسی‌ها همچنان به‌دنبال راهکاری برای حل این مشکل می‌گردند. البته روزی که این حکم به حالت اجرایی درآمد مدیران پرسپولیس به هواداران خود اعلام کردند که تلاش می‌کنند این پول را از طریق درآمدشان در کنفدراسیون فوتبال آسیا بابت نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا بپردازند و حتی در این خصوص نامه‌نگاری‌هایی را هم انجام دادند تا میزان دقیق طلب سرخ‌ها به آنها اعلام شود.

حالا اما با نزدیک شدن به روز موعود پرداخت طلب بودیمیر هیچ‌خبری از این راه‌حل نشده است. پیگیری‌های «فرهیختگان» در باشگاه پرسپولیس نشان می‌دهد از ابتدا هم شانسی وجود نداشته که آنها بتوانند از درآمد آسیایی‌شان پول بودیمیر را بپردازند و در این مدت تنها به کشتن زمان و سرگرم کردن هواداران‌شان مشغول بودند.

آن‌طور که از باشگاه پرسپولیس شنیده می‌شود، کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها در شرایطی قبول می‌کند بدهی باشگاه‌ها را از درآمدشان بپردازد که پرونده در کمیته انضباطی خودش در جریان باشد و حاضر نیست درخصوص احکامی که از فیفا یا دیوان عدالت ورزش می‌آید، دست به چنین اقدامی بزند. آنها حتی این را هم می‌دانستند که فیفا در مسائل مالی کنفدراسیون‌ها دخالتی نمی‌کند و به همین دلیل نمی‌توانند به این موضوع امیدوار باشند که فدراسیون جهانی فوتبال با نامه‌نگاری خود، کنفدراسیون فوتبال آسیا را مجاب به پرداخت این مبلغ از مطالبات پرسپولیس کند.  حالا در فاصله 2 روز مانده به پرداخت این پول از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد که راهی برای پرداخت این پول از مطلبات آسیایی سرخ‌ها وجود ندارد و آنها باید به‌دنبال راه‌حل دیگری باشند.

 نفوذ صدری، امید جدید پرسپولیسی‌ها

جعفر سمیعی در طول یک‌ماه گذشته جلسات زیادی را با اسپانسرهای مختلفی برگزار کرد تا شاید بتواند با جذب حامیان جدید مالی، مشکلاتی مالی را مرتفع کرده و خطراتی را که از بابت شکایت‌های خارجی متوجه این باشگاه است ختم به‌خیر کند، اما ظاهرا هیچ‌کدام از این جلسات موثر واقع نشده و مدیرعامل باشگاه به غیر از پولی که از همراه اول آن هم به‌صورت قرضی و پیش از فینال لیگ قهرمانان آسیا دریافت کرد، موفق به تزریق پول به خزانه باشگاه نشده است.

اما تغییرات جدیدی که در هیات‌مدیره سرخ‌ها ایجاد شده تا حدودی روزنه‌های امید را برای مدیران باشگاه باز کرده است و آنها تلاش می‌کنند با استفاده از مجید صدری که فرد با نفوذی در کشور است و با شرکت‌های کوچک و بزرگ زیادی در ارتباط است، مبلغ بدهی بودیمیر را تهیه و به‌حساب این بازیکن واریز و پرونده خطرناک دیگری را در فیفا مختومه کنند.

البته حتی در صورتی‌که صدری قصد داشته باشد این پول را از طریق منابع خودش به باشگاه تزریق کند، قطعا نمی‌توان امیدوار بود که مبلغ حدود 500 هزار یورویی در این 2 روز مهیا و به‌حساب بودیمیر واریز شود، اما آنها می‌توانند این امید را داشته باشند که تا پیش از شروع فصل نقل‌وانتقالات این کار مهم انجام شود و در صورت بسته شدن پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی‌شان، بار دیگر شاهد باز شدن آن و آغاز پروسه جذب بازیکن باشند.

 سمیعی هم در مسیر قبلی‌ها

روزی که جعفر سمیعی به باشگاه پرسپولیس پا گذاشت، این باشگاه با انواع و اقسام به‌هم‌ریختگی‌ها و مشکلات ریز و درشت مواجه بود و همین امروز هم هیچ‌کس این مشکلات را کتمان نمی‌کند اما همان روزها که بحث انتخاب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مطرح بود، رسانه‌ها از اتفاقاتی که در این باشگاه می‌گذرد و پیش‌خور شدن تمامی منابع مالی سرخ‌ها خبر داده بودند.  این به آن معناست که جعفر سمیعی و معاونش در شرایطی پای به باشگاه پرسپولیس گذاشتند که هم از خالی بودن خزانه باشگاه خبر داشتند و هم این را می‌دانستند که پول کارگزار پیش‌خور شده و در جریان بدهی‌های باشگاه به بودیمیر، کالدرون، دستیارانش و... نیز بودند و با علم به این مشکلات پذیرفتند که سکان هدایت باشگاه را در اختیار بگیرند.

اما حالا صحبت‌هایی مطرح است که پیش از این توسط انصاری‌فرد و رسول‌پناه هم شنیده شده بود و آن هم این است که این بدهی‌ها مربوط به گذشته است و ربطی به دوران مدیریت آنها در پرسپولیس ندارد. شاید این موضوع برای هواداران و تمامی اهالی فوتبال نخ‌نما شده باشد و فردی که قبول مسئولیت می‌کند و پای به عرصه مدیریتی 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس می‌گذارد، باید بداند سوار بر قطاری شده که راه دوری را طی کرده و راه‌های دورتری را نیز پیش‌رو دارد و او موظف است درطول زمانی که سوار بر این قطار است، آن را روی ریل موفقیت نگه دارد.

 آقای شکوری! ممنون از اطلاع‌رسانی

ابراهیم شکوری که با کلی حمایت و انرژی پای به عرصه مدیریت باشگاه پرسپولیس گذاشت، شاید حالا به حرفی که علی پروین در جلسه خصوصی‌اش پیش از حضور او در باشگاه پرسپولیس زده بود، رسیده باشد.

همان موقع نوشتیم که پروین به شکوری گفته که وقتی پول نیست و پشتوانه‌ای هم ندارد که او را در این باشگاه ساپورت کند، با چه هدفی پا به این باشگاه می‌گذارد. اما همین گزارش «فرهیختگان» قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس را برآشفت که چرا باید این حرف‌ها در شروع کار مدیریتی‌اش مطرح شود. در زمانی که تیم هم به یک مدافع نیاز داشت باشگاه در جذب مدافع ناکام ماند و فعلا هم خبری از پرداختی جدید به اعضای طلبکار تیم نیست. دیروز هم شکوری حامل یک خبر بد برای هواداران پرسپولیس بود و اعلام کرد هواداران باید منتظر بسته شدن پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی باشگاه تا شنبه باشند!

ظاهرا مدیران پرسپولیس فراموش کرده‌اند با چه هدفی پا به این باشگاه گذاشته‌اند و چه وظایفی بر دوش دارند. شکوری که از مدیران تحصیلکرده فوتبالی به‌شمار می‌رود هم تنها به‌سمت سخنگویی‌اش استناد کرده و موضوع محرومیت نقل‌وانتقالاتی را زودتر اطلاع‌رسانی کرده است. شاید سخت‌ترین کار برای هواداران پرسپولیس در این لحظاات این باشد که چه پاسخی باید به این اطلاع‌رسانی قائم‌مقام باشگاه بدهند. شاید او انتظار دارد که حالا همه برای او دست بزنند و بگویند آقای شکوری! ممنون از اطلاع‌رسانی.

* نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک