• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۱-۰۶ - ۰۱:۲۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
بررسی 2 خرید احتمالی قرمزها در نیم‌فصل؛ رای استیناف سلیمی را سرخ‌پوش می‌کند

ترس ترابی از برخورد پرسپولیسی‌ها

با اینکه ترابی از 3 باشگاه سپاهان، پرسپولیس و تراکتور پیشنهاد دارد اما بارها به دوستانش در ایران گفته که اولویت اول او پرسپولیس است و درصورتی‌که نتواند سرخ‌پوش شود، سایپا را که تیم اولش در لیگ برتر بوده، برای ادامه فوتبال انتخاب می‌کند.

ترس ترابی از برخورد پرسپولیسی‌ها

  به گزارش «فرهیختگان»، پرسپولیس بعد از غلبه بر فولاد انگیزه‌های زیادی برای کسب یک پیروزی دیگر دارد، خصوصا رقیب آبی‌پوش هم بازی این هفته‌اش را واگذار کرده و قرمزها حالا امیدوارند که با انجام بازی‌های عقب‌افتاده دوباره به بالای جدول برسند. آنها امروز باید در اراک به مصاف آلومینیوم بروند، تیمی که تنها 2 برد از 11 بازی گذشته‌اش را در پرونده دارد اما درست مثل حریفش تخصص بالایی در کسب نتیجه مساوی دارد.

در این میان، موضوعی که پرسپولیسی‌ها را امیدوار می‌کند، جذب نفرات جدید در نیم‌فصل و قدرتمندتر شدن تیم‌شان برای نیم‌فصل دوم است و آنها خوب می‌دانند که اگر امتیازات خوبی را از نیم‌فصل اول لیگ برتر به حساب خود واریز کنند، می‌توانند با امید بیشتری پای به نیمه دوم لیگ بگذارند و برای پنجمین قهرمانی متوالی شانس خود را بیازمایند و در این مسیر به‌دنبال جذب حداقل دو بازیکن جدید هستند.

 ترابی باز هم به العربی فشار می‌آورد

با اینکه تیم قطری العربی در چند روز گذشته یوسف المساکینی را از الدحیل به خدمت گرفته و به‌صورت رسمی از این خرید خود پرده‌برداری کرده، اما هنوز مشخص نیست که این خرید خارجی جای کدام‌یک از خارجی‌های فعلی العربی را می‌گیرد.

با اینکه از مدت‌ها قبل رسانه‌های قطری و داخلی کشورمان از جدایی مهدی ترابی در نیم‌فصل لیگ برتر خبر می‌دهند و او را بازیکن مازاد این تیم قطری می‌نامند، اما طبق شنیده‌ها این بازیکن هنوز با مسئولان العربی به توافق نرسیده و مذاکرات طرفین برای جدایی به بن‌بست خورده است.

مهدی ترابی که دیگر در تفکرات سرمربی تیمش جایی ندارد بر این باور است که چون قراردادش بنابر درخواست باشگاه فسخ می‌شود، باید مبلغ قرارداد یک‌ساله او که 700 هزار دلار است به‌صورت تمام و کمال به او پرداخت و رضایتنامه‌اش نیز صادر شود تا بتواند برای تیم آینده‌اش تصمیم بگیرد اما العربی برخلاف تصورات با این موضوع موافقت نکرده و عنوان کرده که حاضر است او را برای نیم‌فصل دوم در اختیار باشگاه دیگری قرار بدهد تا از پرداخت دستمزد این بازیکن تا پایان فصل خلاص شود.

البته ترابی تصمیم دارد با فشار بیشتر به باشگاه و کشاندن این موضوع به روزهای پایانی نقل‌وانتقالات، امتیاز بیشتری از مسئولان العربی بگیرد اما اگر مدیران این باشگاه زیر بار نروند و حاضر نشوند مبلغ قرارداد ترابی را به‌صورت کامل بپردازند، ترابی برای اینکه خطری آینده فوتبالی‌اش را تهدید نکند، با بخشیدن بخشی از مطالباتش، رضایتنامه خود را از این باشگاه دریافت می‌کند.

 پیشنهاد 10 میلیاردی سپاهان؟

با اینکه ترابی از 3 باشگاه سپاهان، پرسپولیس و تراکتور پیشنهاد دارد اما بارها به دوستانش در ایران گفته که اولویت اول او پرسپولیس است و درصورتی‌که نتواند سرخ‌پوش شود، سایپا را که تیم اولش در لیگ برتر بوده، برای ادامه فوتبال انتخاب می‌کند.

اما حالا شنیده می‌شود که سپاهانی‌ها در نامه‌ای به باشگاه العربی حاضر شده‌اند که مبلغ بالایی برای رضایتنامه این بازیکن پرداخت کنند و افراد مطلع در این زمینه بر این باورند که رقم پیشنهادی سپاهانی‌ها حدود 10 میلیاردتومان است.

ظاهرا سپاهانی‌ها که می‌دانند شانس کمی برای در اختیار گرفتن ترابی دارند، با این رقم قصد دارند فشار را روی دوش سرخ‌ها بگذارند تا بعدا درصورت سرخ‌پوش شدن این بازیکن، اعلام کنند که رقم پیشنهادی پرسپولیسی‌ها بالاتر از پیشنهاد آنها بوده است!

 ترس ترابی از برخورد هواداران

با اینکه بسیاری از رسانه‌ها سرخ‌پوش شدن مهدی ترابی را تمام‌شده تلقی می‌کنند و معتقدند که او به‌زودی راهی ایران می‌شود تا با سرخ‌ها قرارداد جدیدی به امضا برساند، اما هنوز چیزی قطعی نشده و ترابی نگرانی‌هایی دارد. ظاهرا این بازیکن به دوستان خود گفته که برای حضور در پرسپولیس 2 مشکل بزرگ دارد. اولی فسخ قرارداد با العربی به شکلی که متضرر نشود و دیگری ترس از بابت رفتار هواداران. ترابی بر این باور است که جدایی او از پرسپولیس و فسخ یکطرفه قراردادش باعث شده که هواداران پرسپولیس از او به‌شدت دلخور باشند و حالا این نگرانی برایش وجود دارد که بعد از بازگشت مجدد، نتواند آن محبوبیت قبل را بین هواداران سرخ برای خود ایجاد کند و مشکلاتی برایش ایجاد شود.

البته شنیده می‌شود باشگاه پرسپولیس با جمع‌آوری بازتاب مثبت خبر بازگشت ترابی به پرسپولیس در کانال‌ها و پیج‌های هواداری می‌خواهد این دل‌نگرانی ترابی را از بین برده و او را برای بازگشت متقاعد کند.

 رای استیناف سلیمی را سرخ‌پوش می‌کند

ایمان سلیمی، مدافع فصل گذشته تراکتورسازی بعد از جدایی شجاع خلیل‌زاده یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های یحیی گل‌محمدی برای حضور در خط دفاع پرسپولیس بود اما کشمکش این بازیکن با تراکتوری‌ها و کشیده شدن این پرونده به کمیته تعیین وضعیت، باعث شد سرخ‌های تهرانی قید این خرید را بزنند و دنبال دردسر نباشند.

حالا این بازیکن توانسته در کمیته تعیین وضعیت حکم بی‌گناهی‌اش را دریافت کند اما تراکتوری‌ها دست‌بردار نبوده و این پرونده را به استیناف کشانده‌اند.

البته در همین مدت هم پرسپولیسی‌ها باز هم با سلیمی در ارتباط بوده‌اند و وضعیت او را برای پوشیدن پیراهن سرخ در نیم‌فصل جویا شدند و طبق شنیده‌ها از باشگاه پرسپولیس این بازیکن در پیغام‌هایی که برای باشگاه ارسال کرده، چراغ‌سبز خود را برای پوشیدن پیراهن این تیم نشان داده و تنها از سرخ‌ها زمان خواسته تا مشکلش با تراکتور به‌صورت کامل حل شود.

با این حساب، سرخ‌پوش شدن سلیمی به حکمی که کمیته استیناف درخصوص این بازیکن صادر می‌کند، بستگی دارد و اگر این حکم به نفع سلیمی باشد، او را باید یکی دیگر از خریدهای نیم‌فصل پرسپولیس بدانیم.

* نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار