• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۱-۰۶ - ۰۲:۰۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
مدیر سایپا در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: نباید چون هوادار نداریم علیه ما سوت اشتباه بزنند

داور اشتباه کرد چون تحت فشار نیمکت استقلال بود

مربیان استقلال دست داور را گرفتند تا بازیکن‌شان اخراج نشود!

برخی دوستان که از تلویزیون بازی را می‌دیدند به من اطلاع دادند داور دست خود را به جیبش برد تا کارت خود را دربیاورد و بازیکن را اخراج کند. اما کادرفنی استقلال به داور حمله‌ور شد و دست داور را گرفت و اجازه نداد کارت بدهد که غائله ختم شد.

داور اشتباه کرد چون تحت فشار نیمکت استقلال بود

  به گزارش «فرهیختگان»، تیم سایپا که به مساوی عادت کرده بود، چند هفته‌ای است که خوب نتیجه می‌گیرد. این عملکرد خوب تیم سایپا وقتی بیشتر به چشم می‌آید که نارنجی‌پوشان در ورزشگاه آزادی موفق به برتری مقابل تیم استقلال شده و این حریف صدرنشین را شکست دادند. این بازی اما فقط یک شکست ساده برای استقلالی‌ها و یا حتی یک پیروزی شیرین برای سایپایی‌ها نبود بلکه حواشی بسیاری داشت که با وجود پایان بازی همچنان ترکش‌هایش به جا مانده است. در جریان بازی یکی از معترضان به نیمکت تیم استقلال حسین خوش‌نظر، مدیر تیم سایپا بود. او که تا پیش از این به‌عنوان مرد آرام سایپایی‌ها شناخته می‌شد، در این بازی دقایقی کنترل خود را از دست داد و با اعتراض به نیمکت تیم استقلال یک پای حواشی بود. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با خوش‌نظر را در ادامه می‌خوانید.

به نظر می‌رسد تیم سایپا روی دور برد افتاده و تساوی‌ها را فراموش کردید!

وقتی یک کاری را با برنامه‌ریزی و از پایه شروع کنید نیاز به زمان دارید. وقتی زیرساخت یک کار محکم شد می‌توان طبقات بعدی را بنا کرد. تیم سایپا از فصل قبل جوان‌گرایی را آغاز کرده بود. ما بیش از سال‌های قبل به جوان‌ها اهمیت دادیم و طبق روال همیشگی که به جوان‌گرایی معروف بودیم، جوان‌ترین تیم تاریخ فوتبال کشور را آماده کردیم. این تفکر نیاز به برنامه‌ای پنج ساله دارد تا به نتیجه برسد. به همین دلیل هرچه جلوتر می‌رویم شرایط تیم ما بهتر می‌شود.

فکر می‌کردید بتوانید استقلال صدرنشین را در آزادی شکست دهید؟

اگر بگویم کاملا مطمئن بودم برنده می‌شویم که غلو کردم ولی با شرایطی که از تیم در طول هفته می‌دیدم، می‌دانستم میل به پیروزی دارند. بازیکنان روحیه داشتند و می‌دیدم که با تمام وجود تلاش می‌کنند و دستورات کادرفنی را اجرا می‌کنند، ازاین‌رو متوجه شدم در این بازی برنده می‌شویم. میل به برنده شدن در تیم ما وجود داشت.

با نیمکت حریف چرا درگیر شدید؟

من بعد از بازی هم گفتم که ناظران بازی به ما تاکید می‌کنند به‌هیچ‌وجه با نیمکت تیم حریف صحبت نکنید و مشاجره صورت نگیرد. ما سعی کردیم رعایت کنیم. حتی این مسائل را به تیم انتقال دادم و از آنها خواستم به تیم حریف کاری نداشته باشند و به داور چیزی نگویند. ولی وقتی تیم‌های دیگر از ثانیه اول بازی شروع به اعتراض می‌کنند مجبور به واکنش می‌شویم. بارها از ناظران خواهش کردم به این عزیزان بگویند آرامش داشته باشند و اجازه دهند داور کارش را بکند ولی متاسفانه هفته قبل هم با همین رفتارها داور در گرفتن پنالتی اشتباه کرد. یک سوت و یک پرچم نه‌تنها سرنوشت یک انسان و یا یک مربی را عوض می‌کند بلکه ممکن است سرنوشت یک باشگاه و تعداد زیادی از آدم‌هایی را که در این تیم فعالیت دارند، تحت‌الشعاع قرار دهد.

معتقدید داور در این دیدار قضاوت خوبی نداشت؟

در بازی با استقلال یک آفساید را برای تیم ما اشتباه گرفت. مخصوصا در یک ربع آخر تصمیمات اشتباهی گرفته شد. توپ به صورت و گردن بازیکن ما برخورد می‌کرد ولی داور هند می‌گرفت. دائم به بازیکنان ما کارت می‌داد. این به‌خاطر فشاری بود که نیمکت حریف به داور می‌آورد.

اخیرا همه به داوری اعتراض می‌کنند. شما معتقدید این قضاوت‌ها جهت‌دار است؟

داوران ما بجد بسیار سالم هستند، چون در این 24 سالی که در فوتبال مدیریت می‌کنم از همه‌چیز باخبرم. می‌دانم آیا سوت داور سلامت است یا نه. این داوران شریف و زحمتکش و از قشر تحصیلکرده و سطح بالایی هستند. وقتی برخی تیم‌ها به آنها فشار می‌آورند تمرکز خود را از دست داده و تحت‌فشار تصمیم می‌گیرند. ما در همه بازی‌ها همیشه سعی کردیم به داوران احترام بگذاریم.

فکر می‌کنید همین فشارها در تصمیم داور برای برخورد با دانشگر در بازی با استقلال تاثیر داشت؟

من به‌دنبال کنترل بازیکنان خودم بودم تا در آن صحنه وارد حاشیه نشوند ولی برخی دوستان که از تلویزیون بازی را می‌دیدند به من اطلاع دادند داور دست خود را به جیبش برد تا کارت خود را دربیاورد و بازیکن را اخراج کند. اما کادرفنی استقلال به داور حمله‌ور شد و دست داور را گرفت و اجازه نداد کارت بدهد که غائله ختم شد. این بازیکن کلمه‌ای را به‌کار برد که همه شنیدند ولی این تصمیم داور بود که چه برخوردی کند. ما همیشه خواهش کردیم عدالت را رعایت کنند. ما در یک کشور زندگی می‌کنیم و همه زیر یک پرچم هستیم. ازاین‌رو دوست داریم عدالت اجرا شود. درست است تیم ما نسبت به برخی تیم‌ها هوادار ندارد ولی این نباید باعث شود تیم جوان و زحمتکش سایپا صدمه ببیند. از در ورودی باشگاه تا زمین تمرین همه کار خود را با جان و دل انجام می‌دهند. همه عشق‌شان همین تیم فوتبال است. با بردش خوشحال و با باختش ناراحت می‌شوند. چون روزی آنها از این باشگاه می‌گذرد. ما همین یک باشگاه و کارخانه و کارگران عزیزش هستیم. کارگرانی که با سختی کار می‌کنند. شاید ندانید ولی کارگرانی که در خط تولید کار می‌کنند زمان خاصی برای آب‌خوردن دارند چون وقتی خط راه می‌افتد دیگر نمی‌توانند کاری انجام دهند. حاصل دسترنج آنها به ما می‌رسد و ما باید زحمت بکشیم و جواب تلاش این عزیزان را بدهیم. من دست‌شان را می‌بوسم که در این شرایط سخت کار می‌کنند تا چرخ ورزش بچرخد. من این برد را به آنها تقدیم می‌کنم. قرار نیست چون هوادار نداریم سوت اشتباه برای ما بزنند.

موضوع محرومیت فریبرز گرامی چه بود که امروز خیلی حاشیه‌ساز شده است؟

وقتی این موضوع را شنیدم شوکه شدم. من همه اخطارها را هفته به هفته یادداشت می‌کنم. تعجب کردم که چگونه چنین چیزی ممکن است. در بازی با صنعت نفت، گرامی چهار کارته و محروم بود، درنتیجه محرومیت خود را پشت‌سر گذاشته است. پس نمی‌توانست با توجه به اینکه در بازی بعد مقابل شهرخودرو بازی نکرد، محروم باشد. بااین‌حال تیمی که درحال پیشرفت است، بدخواه پیدا می‌کند. از قدیم گفته‌اند قطار ایستاده را سنگ نمی‌زنند. وقتی مجموعه‌ای جوان و پرانرژی می‌خواهد خلق‌کننده شگفتی باشد از اطراف سنگ می‌خورد. ما باید حواس‌مان باشد به تیم لطمه نخورد. خداراشکر ما خودمان از درون هیچ حاشیه‌ای نداریم ولی چون درحال پیشرفتیم، برخی می‌خواهند جلوی ما را بگیرند. غافل از اینکه نمی‌توانند؛ چون ما با تمام قدرت، انرژی و تمرکز کار خودمان را انجام می‌دهیم.

برنامه تیم‌تان برای نیم‌فصل چیست؟

همه‌چیز بستگی به نظر ابراهیم صادقی دارد. او باید از ما بخواهد که تغییری ایجاد کرده یا تیم را تقویت کنیم. ما طبق نظر او کارمان را انجام می‌دهیم. درحال‌حاضر هنوز چیزی اعلام نکرده ولی بدون‌شک شرایط تیم را بررسی خواهد کرد و درنهایت به نتیجه می‌رسد. جا دارد از سلیمانی هم به‌خاطر نگاه ویژه‌ای که به ورزش دارد، تشکر می‌کنم و همین‌طور از هیات‌مدیره، کادرفنی و بازیکنانی که با همه وجود برای سربلندی این باشگاه تلاش می‌کنند، سپاسگزارم.

* نویسنده: نیلوفر مژدهی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار