• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۱-۰۶ - ۰۲:۲۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
سرپرست و مربی تیم تیراندازی با تپانچه بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

فقط به قهرمانی لیگ فکر می‌کنیم

مسئولان دانشگاه با تهیه تجهیزات تخصصی حمایت خوبی داشتند

احساس می‌کنیم این توانایی وجود داشته باشد که بتوانیم جایگاه نخست این رقابت‌های را به‌دست بیاوریم. البته اگر بخواهیم بدبینانه به این موضوع نگاه کنیم و آیتم شانس را از تیم خودمان بگیریم، فکر می‌کنم یکی از رتبه‌های اول یا دوم جدول به نام دانشگاه آزاد اسلامی ثبت می‌شود.

فقط به قهرمانی لیگ فکر می‌کنیم

  به گزارش «فرهیختگان»، با وجود اینکه شرایط کرونا در کشور در سالی که در آن قرار داریم و چیزی به پایانش باقی نمانده مدام بالا و پایین می‌شد و کشورمان روزهای بحرانی را در موضوع مبارزه با این ویروس منحوس پشت سر گذاشته اما همه این موارد باعث نشد که فعالیت‌های روزمره در کشور به حالت تعطیل دربیاید و شاید در پاره‌ای از اوقات به دلیل اوج گرفتن بیماری کرونا، تعطیلات کوتاه‌مدتی ایجاد شد، اما درنهایت مجددا بازگشایی شد تا جامعه به زندگی نیمه‌عادی خود بازگردد. در بین تمامی فعالیت‌ها، ورزش نیز یکی از مواردی است که با وجود محدودیت‌ها وریسک‌های بالایی که داشت، با تدوین پروتکل‌های بهداشتی توانست به حیات خود ادامه بدهد و هر ورزشی به فراخور زمان، رقابت‌های لیگ و اردوهای خود را برگزار کرد تا ورزشکاران حرفه‌ای توانسته باشند ‌انگیزه‌های خود را حفظ کرده و برای روزهای بدون کرونا و تورنمنت‌های بزرگ آماده نگه دارند. حال قرار است رقابت‌های تیر‌اندازی با تپانچه هم ظرف چند روز آینده رقابت‌های لیگ را برگزار کنند. به همین منظور با سرپرست و مربی تیم تیراندازی با تپانچه بانوان دانشگاه آزاد اسلامی تماس گرفتیم تا از آخرین شرایط این تیم مطلع شویم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با مریم‌السادات احمدی را در ادامه می‌خوانید.

در ابتدا درخصوص شرایط تیراندازان تیم‌تان بگویید و اینکه تعطیلات کرونایی تا چه اندازه روی عملکرد بازیکنان تاثیر گذاشته است؟

با توجه به اینکه باشگاه‌های تیراندازی تا مردادماه سال جاری تعطیل بود، تیراندازان ما بعد از آن توانسته بودند از امکانات باشگاه‌ها استفاده کنند و تا حدود زیادی خودشان را در شرایط و فرم ایده‌آل نگه دارند. البته تعطیلی رقابت‌های داخلی و بین‌المللی و اردوهای ملی تا حدودی روی عملکرد تیراندازان کشورمان تاثیر منفی گذاشت اما آنها در قیاس با سایر رشته‌های ورزشی شرایط بهتری دارند و از همه مهم‌تر این بود که تیراندازان می‌دانستند که قرار است در آبان‌ماه در مسابقات آزاد شرکت کنند.

مسابقات آزاد تنها برای آماده‌سازی تیراندازان بود یا اینکه در فراخواندن نفرات به اردوی تیم ملی هم تاثیر داشت؟

این مسابقات فقط برای آماده‌سازی نفرات جهت حضور در مسابقات لیگ کشور بود و تفاوتی در افراد حاضر در اردوی تیم ملی نداشت و نفرات حاضر در اردوی تیم ملی همان تیراندازانی هستند که سابقا هم ملی‌پوش بودند و برخی از آنها سهمیه المپیک را نیز کسب کرده‌اند. البته این رقابت‌های آزاد توانست تا حدود زیادی روی آمادگی نفرات این رشته ورزشی تاثیر مثبت بگذارد و آنها را با شرایط بهتری راهی رقابت‌های لیگ بکند.

در بین نفرات دعوت شده به تیم ملی سهم دانشگاه آزاد اسلامی چند نفر است و آیا در بین آنها فرد المپیکی هم حضور دارد؟

ما در اردوی اخیر تیم ملی 3 بازیکن را در اختیار تیم ملی قرار داده‌ایم و آنها جزء نفرات خوب و برجسته تیراندازی با تپانچه کشورمان هستند. از بین این 3 نفر یکی از آنها حتما در مسابقات المپیک حضور دارد که افتخار بزرگی برای ما و دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود.

با توجه به شرایطی که تیم شما دارد، پیش‌بینی‌تان از رقابت‌های پیش رو چیست و تصورتان درخصوص جایگاه این تیم در پایان رقابت‌های لیگ چیست؟

ما در ابتدا که اقدام به جذب نفرات موردنیاز برای تیم فصل جدید کردیم، تمام تلاش خود را انجام دادیم که نفرات مستعد و با کیفیت را به جمع خودمان اضافه کنیم و براساس پیش‌بینی که داشتیم و البته شناختی که از رقبایمان داریم، احساس می‌کنیم این توانایی وجود داشته باشد که بتوانیم جایگاه نخست این رقابت‌های را به‌دست بیاوریم. البته اگر بخواهیم بدبینانه به این موضوع نگاه کنیم و آیتم شانس را از تیم خودمان بگیریم، فکر می‌کنم یکی از رتبه‌های اول یا دوم جدول به نام دانشگاه آزاد اسلامی ثبت می‌شود.

از حریفان‌تان در مسابقات لیگ شناخت دقیقی دارید و می‌دانید رقبای اصلی‌تان کدام تیم‌ها هستند؟

موضوع مهم همین‌جاست که اگر ما در تیم‌مان یک بازیکن المپیکی داریم سایر تیم‌ها بعضا 2 یا 3 بازیکن المپیکی در ترکیب خود دارند و قطعا تمامی این تیم‌ها برای کسب عنوان قهرمانی پا به رقابت‌ها می‌گذارند و ما کار سختی برابر آنها پیش رو داریم. البته ما به توانایی نفرات خودمان ایمان داریم و ترسی از رویارویی با این رقیبان قدرتمند نداریم.

شما برای حضور در بازی‌های لیگ برتر اردویی را هم برگزار کرده‌اید؟

نه، ما در رشته ورزشی‌مان نیازی به برگزاری اردو نداریم و نفرات ما هر روز به صورت جداگانه در باشگاه حاضر می‌شوند و تمرینات خود را پشت سر می‌گذارند.

مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی از رشته تیراندازی با تپانچه حمایت لازم را دارند؟

خدا را شکر امسال حمایت بسیار خوبی از ما صورت گرفته و مسئولان ورزش دانشگاه آزاد اسلامی خیلی با تیم ما همراه و همدل هستند. آنها امکانات خوبی را هم در اختیار ما قرار داده‌اند و به غیر از تجهیزات تخصصی تیراندازی که هم گران‌قیمت است و هم تهیه آن تخصص بالایی لازم دارد، سایر تجهیزات را در اختیارمان قرار داده و از لحاظ مالی هم نسبتا شرایط خوبی داریم که جا دارد برای این حمایت‌ها از مسئولان دانشگاه آزاد تشکر ویژه‌ای داشته باشم و امیدواریم با کسب عنوان درخور شأن، پاسخ این حمایت‌ها را بدهیم.

* نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار