• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۱-۰۵ - ۱۰:۵۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
پندار اکبری در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

سیدجواد هاشمی کار خلاف‌عرف نکرده است

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: من اصلا قبول ندارم که آقای هاشمی کار غیرعرفی کرده باشد. اینقدر هجمه‌ها زیاد شد که مجبور شدند عذرخواهی کنند. مردم اگر می‌خواهند شاکی شوند، بروند سراغ اینهایی که در اینستاگرام دلقک‌بازی در می‌آورند و با هزاران ترفند پول‌های میلیاردی از اینستاگرام درمی‌آورند.

سیدجواد هاشمی کار خلاف‌عرف نکرده است

  به گزارش «فرهیختگان»، پندار اکبری از بازیگران سینما و تلویزیون درمورد حضور برخی هنرمندان در تبلیغات‌ بازرگانی گفت: «من برندسازی درحوزه تبلیغات ایران را اتفاق خوبی می‌دانم. برندسازی به این معنا که شرکت‌ها از افرادی که معروف شدند، استفاده کنند و آن چهره مشهور هم مشتری‌ها را برای خرید محصول‌شان ترغیب کنند. اما ‌ای کاش روندی قانونی برای حضور هنرمندان در تبلیغات طراحی می‌شد و این‌طور نبود که یک دوره ممنوع شود و در دوره‌ای دیگر آزاد شود. یک نسل از بازیگران قدیمی هیچ‌گاه رنگ بیلبوردهای تبلیغاتی اینجوری را ندیدند و ‌ای کاش از همان اول در یک قاعده مشخص، روند روبه رشدی را پشت‌سر می‌گذاشت.»

این بازیگر سینما و تلویزیون حضور در تبلیغات را از دو جهت مفید دانسته و در این‌باره گفت: «این اتفاق هم به بازیگر کمک می‌کند و هم اینکه باعث می‌شود یک برند و محصول بهتر دیده شود. با این فرم تبلیغات هم هنرمندان به مردم معرفی می‌شوند و هم اینکه برندها محصولات‌شان را می‌توانند بهتر معرفی کنند. این یک معامله برد-برد برای هردو طرف است.»

پندار اکبری در بخش دیگری از این گفت‌وگو‌ در پاسخ به این سوال که واکنش‌ها نسبت به حضور هنرمندان در تبلیغات بازرگانی را چگونه ارزیابی می‌کند هم گفت: «همه جای دنیا این‌گونه است که هنرمندان در تبلیغات حضور دارند و برای خیلی از محصولات هم تبلیغ می‌کنند، آیا در دیگر نقاط دنیا هم به آنها معترض می‌شوند.»

این بازیگر درمورد واکنش‌های رسانه‌ای به حضور سیدجواد هاشمی در تبلیغات فروش ملک در دبی گفت: «اول اینکه باید این را بپذیرید که ما بازیگریم و اگر نقشی را بازی کردیم به معنای این نیست که دقیقا همه خصوصیات فردی و اخلاقی آن نقش را داشته باشیم. آیا اگر یک نفر نقش هیتلر را بازی کرد یعنی در زندگی واقعی هم هیتلر است و خون‌خواری هیتلر را دارد؟ اینکه بخواهیم زندگی فردی را براساس شخصیتی که در یک فیلم بازی کرده، قضاوت کنیم، کم‌لطفی است. سیدجواد هاشمی سالیان سال در این حرفه حضور داشته است و برای مردمش کم نگذاشته است. تا آنجایی که توانستند هم به سینمای دفاع مقدس و شهدای جنگ ادای دین کردند و این خیلی بی‌انصافی است که بگوییم چون در آن نقش‌ها بازی کردی، دیگر حق نداری در تبلیغات حضور داشته باشی.»

اکبری با طرح این ادعا که حضور سیدجواد هاشمی در این مدل تبلیغات، خلاف‌عرف نبوده تاکید کرد: «بعید می‌دانم ایشان در تبلیغاتی خلاف‌عرف حضور داشته باشند. ما در مملکتی زندگی می‌کنیم که همه هنرپیشه‌ها یا برای وزارت ارشاد کار می‌کنند یا در صداوسیما فعالیت دارند. یعنی برای این دولت و حکومت کار می‌کنند. ضمن اینکه افرادی هستند که فضای سایبر و این مدل تبلیغات را رصد می‌کنند و اگر ایرادی داشت جلوی این کار گرفته می‌شد.»

این بازیگر تاکید کرد: «من اصلا قبول ندارم که آقای هاشمی کار غیرعرفی کرده باشد. اینقدر هجمه‌ها زیاد شد که مجبور شدند عذرخواهی کنند. مردم اگر می‌خواهند شاکی شوند، بروند سراغ اینهایی که در اینستاگرام دلقک‌بازی در می‌آورند و با هزاران ترفند پول‌های میلیاردی از اینستاگرام درمی‌آورند. روزی 200، 300میلیون از استوری و پست اینستاگرامی درآمدزایی می‌کنند. چرا مردم از اینها گله نمی‌کنند. بعد هم محصولات نامرغوب و تقلبی تبلیغ می‌کنند که حتی خود تبلیغ‌کننده‌ها هم از آن استفاده نمی‌کنند. اما هنرمندان و بازیگران بین مردم دوزار اعتبار دارند و هرچه بشود مردم بالاخره می‌گویند آقای هنرمند چرا این را تبلیغ کردی و ما به خاطر شما رفتیم فلان محصول را خریدیم.»

پندار اکبری در بخش دیگری از صحبت‌هایش بر این هم تاکید کرد که کم‌شدن تولیدات سینمایی و تلویزیونی باعث شده هنرمندان سراغ این مدل تبلیغات بروند. او همچنین گفت: «الان تولید سریال کم شده است و رسانه‌ها مثل قبل سراغ پیشکسوت‌ها نمی‌روند و هوای قدیمی‌ترها را ندارند. تازه اگر تولید هم باشد و بخواهند پولی بدهند، آنقدر بدحسابی می‌کنند که دیگر آن پول هیچ ارزش و بهایی ندارد. بازیگران فقط به عشق هنر و رفتن جلوی دوربین، در این پروژه‌ها حضور دارند.»

این بازیگر همچنین به بی‌توجهی دولتمردان به جامعه بزرگ هنری هم اشاره کرد و گفت: «چرا دراین وضعیت دولت حال هنرمندانش را نمی‌پرسد. کاری به آن طیف خاص محبوب دولتی‌ها ندارم که جایزه‌هایشان را می‌گیرند و جشنواره‌های مختلف می‌روند اما سوال من این است که دولت در این چند ماه بیکاری هنرمندان و اهالی سینما و تئاتر چه کاری کرد؟ مگر سینما و تلویزیون فقط بازیگرهایش هستند. این سینما پشت‌صحنه ندارد؟ عوامل و کارمندان دیگر ندارد؟ من خیلی‌ها را می‌شناسم که با سیلی صورت خودشان را سرخ نگه می‌دارند. خیلی‌ها را می‌شناسم که در خرج ماهیانه‌شان ماندند و رفتند سراغ مشاغل دیگری مثل رانندگی.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سهم طبقۀ متوسط از صنعت سریال‌سازی؛

«افعی تهران» از چه کسی انتقام گرفت؟

فرصتی برای تجدید ظهور «خوبی مردم ایران»؛

مفهوم ملت را زنده کردند

فیلم پرحاشیه «بیبدن» با قصه‌‌ای به‌اندازه از ایده‌ای مهم دفاع کرد؛

سینمای اجتماعی زنده است

درباره فیلم «بی‌بدن»؛

قصه‌گویی شرافتمندانه درباره قصاص

مصطفی قاسمیان، خبرنگار:

یک درامدی خوب و تماشاگرپسند

اهل ملت عشق باش؛

عشق و دیگر هیچ...

آقای کارگردان! چه داری می‌کنی با خودت؟!

آنتی ‌کانسپچوآل آرت ترک و کُرک و پَر ریخته حسن فتحی

مریم فضائلی، خبرنگار:

چشم‌هایمان گناه داشتند!

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

رویاهای شخصی‌ات را نفروش!

سریال پرطرفدار «حشاشین» چه می‌گوید؛

علیه شیعه یا علیه اخوان؟

راضیه مهرابی‌کوشکی، عضو هیات‌‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری:

فیلم «اوپنهایمر» به مثابه یک متن سیاستی

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

از شما بعید بود آقای جیرانی

ایمان‌ عظیمی، خبرنگار:

دیکته نانوشته غلط ندارد

درباره هزینه‌ای که می‌شد صرف «هفت سر اژدها» نشود؛

چرخ را از نو اختراع نکنیم

فرزاد حسنی بعد از سال‌ها، به قاب تلویزیون آمد؛

بازگشت امیدوارکننده

در نقد بهره کشی «علی ضیا» از شهرت؛

از موج ابتذال پیاده شو

محمد زعیم‌زاده، سردبیر فرهیختگان:

در عصر پساواقعیت به احمد خطر حرجی نیست اما...

سیامک خاجی، دبیر گروه ورزش:

برای خداحافظی زود بود آقای جملات قصار!

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین:

عجایب آماری دیدم در این دشت!

محمدامین نوروزی، مستندساز:

از این طرف که منم راه کاروان باز است...

فاطمه دیندار، خبرنگار:

برای درخشش سیمرغ‌های بلورین

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

کدام سینما؟کدام نقد؟

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

فیلم دیدن با چشم‌های تار...

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛

چند نقد بر فیلم سینمایی «آپاراتچی»

«صبحانه با زرافه‌ها»؛

یک وس اندرسون ایرانی تمام‌عیار

ویژه‌نامه جشنواره فیلم فجر؛

«صبحانه با زرافه‌ها»؛ معنازدایی از جهان

«صبحانه با زرافه‌‌ها»؛

تهش هیچی نیست، پس لذت ببر!

درباره فیلم جدید سروش صحت؛

قرار صبحانه با خودمان

هومن جعفری، خبرنگار:

مردی که سازش نمی‌کرد

در روزگار بی‌مایگی حضور قاف غنیمتی است؛

برای «قاف» و عمو اکبر

تولد قاف به میزبانی اکبر نبوی با همکاری «فرهیختگان»؛

«قاف» نمی‌خواهد متکلم‌ وحده باشد

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ؛

هنوزم نقش بازی می کنی آقای فرخ نژاد؟

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار