• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۱-۰۵ - ۰۹:۳۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
پورموسوی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

مصدومیت بازیکنانم نتیجه برنامه فدراسیون است/ مسابقات لیگ یا فشرده برگزار شده یا با فاصله زیاد!

بازی با سپاهان جذاب است، می‌خواهیم بالانشین بمانیم / انتخاب صنعت نفت با آگاهی بود و هرگز اعتراض نکردم

تیم ما یک فشار را به‌دلیل فشردگی مسابقات تحمل کرد و یک فشار را به‌خاطر فاصله زیاد از حد بین مسابقات. نتیجه این برنامه‌ریزی چهار پنج بازیکن مصدوم است که امیدوارم به بازی با سپاهان برسند.

مصدومیت بازیکنانم نتیجه برنامه فدراسیون است/ مسابقات لیگ یا فشرده برگزار شده یا با فاصله زیاد!

  به گزارش «فرهیختگان»، تیم صنعت نفت آبادان از ابتدای فصل تاکنون با حرکتی صعودی به یکی از بالانشینان لیگ برتر بدل شده است. این تیم با هدایت سرمربی خود یا صدرنشین است یا بر جایگاه دوم تکیه می‌زند. به‌نظر می‌رسد سرمربی پرتلاش صنعت نفتی‌ها راه را پیدا کرده و می‌داند از این تیم و بازیکنان چطور بازی بگیرد. این البته چیز عجیبی نیست، چراکه پورموسوی از مدت‌ها قبل این بازیکنان را می‌شناسد. چندسال قبل و درست زمانی که به‌عنوان دستیار عبدالله ویسی با تیم استقلال خوزستان قهرمان ایران شد، با همین بازیکنان همکاری می‌کرد. در آستانه بازی حساس با سپاهان با او صحبت کردیم تا از بازی جذاب بالانشینان بگوید. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با پورموسوی را در ادامه می‌خوانید.

 به یکی از مدعیان اصلی در لیگ برتر تبدیل شدید. این راه ادامه خواهد داشت؟

همه سعی ما این است با تیم صنعت نفت به بهترین جایگاه برسیم. از 10 روز قبل و بعد از دو روز استراحت تمرینات را به‌صورت صبح و بعد ازظهر آغاز کردیم. امیدوارم بعد از بازی سخت و سنگین مقابل تیم نساجی در قائمشهر بازیکنان ما به شرایط خوبی رسیده و بتوانند در این هفته از رقابت‌ها بازی خوبی ارائه دهند. در قائمشهر بازی سنگینی برگزار کردیم. در این بازی فاخر تهامی به‌جای ناصری که در دقایق ابتدایی بازی مصدوم شد، به میدان رفت. او هم اما زیاد دوام نیاورد و مصدوم شد و او را هم تعویض کردم. متاسفانه تهامی رباط پاره کرد و فصل را از دست داد.

 فکر می‌کنید فاصله زیاد بین بازی‌های تیم صنعت نفت دلیل این مصدومیت‌ها بوده و به تیم‌تان لطمه زده است؟

شرایط برای تیم ما از ابتدا سخت بود. تمرینات را دیر آغاز کرده بودیم و در هفته اول درحالی‌که هنوز به فرم ایده‌آل نرسیده بودیم، وارد مسابقات شدیم. در ادامه وقتی کمی از لیگ گذشت، بازی‌ها بسیار فشرده شد و مجبور بودیم هر 5 روز یک‌بار بازی کنیم. فاصله بازی‌ها آنقدر کم بود که گاهی قبل از بازی‌ها فقط یک جلسه تمرین می‌کردیم. برنامه آنقدر فشرده بود که مجبور بودیم روز بعد از بازی ریکاوری کرده، فردایش را تعطیل کنیم. درنتیجه بعد از یک جلسه تمرین به‌سمت بازی بعدی حرکت می‌کردیم. فقط در بازی‌هایی که در آبادان بود گاهی می‌توانستیم یک جلسه تمرین کنیم. وقتی برای برخی بازی‌ها به شهر‌های دیگر می‌رفتیم، باتوجه به بعد مسافت دیگر فرصتی برای تمرین نبود، از این‌رو در همان هتل محل اقامت عرق‌گیری می‌کردیم. تیم ما یک فشار را به‌دلیل فشردگی مسابقات تحمل کرد و یک فشار را به‌خاطر فاصله زیاد از حد بین مسابقات. نتیجه این برنامه‌ریزی چهار پنج بازیکن مصدوم است که امیدوارم به بازی با سپاهان برسند.

  این مصدومیت‌ها به روند رو به جلوی تیم‌تان لطمه وارد نمی‌کند؟

قبل از بازی با نفت مسجدسلیمان چهار بازیکن ما سرما خورده بودند و من در کنفرانس خبری گفتم محروم و مصدوم نداریم. بعد از بازی خبرنگاران از من پرسیدند «چرا این چهار بازیکن را بازی ندادی، تو که گفتی محروم و مصدوم ندارم؟» به آنها گفتم که اینها سرما خورده‌اند و محروم و مصدوم نیستند. می‌خواهم بگویم سرماخورده‌ها را اعلام نکردم، چون این غیبت‌ها مرا نگران نمی‌کند. آنقدر در تیمم بازیکن خوب دارم که نگرانی وجود ندارد. فاصله فنی بازیکنان کم است و برای غیبت‌های اینچنینی جای نگرانی نیست.

  این نیمکت‌نشینان می‌توانند جای مصدومان را پر کنند؟

ما سعی کردیم مصدومان را به بازی با سپاهان برسانیم. با این‌حال درصورت غیبت این بازیکنان جای نگرانی وجود ندارد. ما همه این بازیکنان را ازنظر روحی و روانی و حتی آمادگی جسمانی آماده کردیم تا باتوجه به شرایط بازی‌ها در چهار بازی باقیمانده کمک‌حال تیم باشند و به این روند روبه رشدی که درپیش گرفتیم، کمک کنند.

 گفته می‌شود تیم شما مشکل مالی دارد. صنعت نفت فصل قبل هم شرایط خوبی داشت و بعد از مشکلات مالی با افت چشمگیری روبه‌رو شد. ممکن است این مشکلات به عملکرد تیم شما هم صدمه بزند؟

من هیچ‌جا از مشکلات مالی صحبت نکردم. می‌دانم که مشکلات مالی در همه لیگ‌ وجود دارد و مخصوص تیم ما نیست. برای من باارزش است که مدیریت باشگاه برای رفع موانع تلاش می‌کند. می‌دانم مسئولان شهر پیگیر وضعیت تیم ما هستند و اخیرا کنار تیم ما حاضر شدند، با بازیکنان صحبت کردند و قول حمایت دادند. امیدوارم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد و به روند روبه رشد تیم ما کمک کند.

 گفته بودید باتوجه به عملکرد خوب تیم صنعت نفت باید در نیم‌فصل به بازیکنان پول بدهند. چقدر امیدوارید این اتفاق بیفتد؟

بازیکنان طلب دارند، ولی صبوری می‌کنند. آنها نمی‌خواهند حالا که تیم حال و روز خوبی دارد، بحران و چالشی به‌وجود بیاورند. از این‌رو امیدوارم مسئولان شهر نیز این وضعیت را درک کنند و بتوانیم در نیم‌فصل رفتار خوب بازیکنان را با پرداخت مطالبات‌شان جبران کنیم.

 چندی قبل حضور در کنفرانس خبری را به‌دلیل عدم حمایت مسئولان از تیم‌تان تحریم کرده بودید. ظاهرا این اعتراض جواب داده و مسئولان به اردوی تیم‌تان آمدند!

من هرگز هیچ صحبتی در این مورد نکردم. تیمم با آرامش حرکت می‌کند. از این‌رو نمی‌خواهم آرامش خودم و تیمم را به‌هم بزنم. من با آگاهی کامل به آبادان آمدم و تیم صنعت نفت را انتخاب کردم. در همان ابتدا دیدم که در این شهر همه می‌خواهند کمک کنند. در شروع همه‌چیز خوب بود. دیدید که با همت مسئولان پنجره نقل‌وانتقالات باز شد. پولی که برای باز شدن پنجره نقل‌وانتقالات صرف شد، کم نبود. هم باید بدهی شاکیان داخلی را پرداخت می‌کردیم و هم پول بازیکنان خارجی را می‌دادیم. برای باشگاه صنعت نفت که مدت‌ها بود بدهی‌هایش روی هم انبار شده بود، مبلغ کمی نبود. این حمایت کار بزرگی بود. از این‌رو امیدوارم این مسئولان و دوستانی که در این مدت کمک کردند و از روز‌های اول درکنار تیم بودند در این چندهفته باقیمانده در نیم‌فصل هم کمک کنند تا بتوانیم جواب تلاش بازیکنان را بدهیم.

بازی سختی مقابل تیم سپاهان درپیش دارید.

سپاهان بدون‌شک حریف خوبی است و ما بازی سختی مقابل این تیم اصفهانی داریم، ولی ما هم برای برنده شدن به میدان می‌رویم، از این‌رو آنها نیز بازی سختی خواهند داشت و حریف سختی برایشان محسوب می‌شویم. این بازی اما جذابیت‌های خود را دارد، چون هردو تیم برای بالای جدول تلاش می‌کنند. ما مدت‌ها است تلاش می‌کنیم خود را در بالای جدول نگه داریم و آنها هم با حرکتی آرام خود را تا رده سوم رساندند. از این‌رو همان‌طور که ما تلاش می‌کنیم، آنها نیز برای جایگاه بهتر تلاش می‌کنند. درنتیجه بازی جذابی درپیش داریم. امیدوارم بازی زیبایی از هر دو تیم شاهد باشیم.

 فکر می‌کنید این روند خوب تا پایان فصل باقی می‌ماند؟

همه دیدارهای لیگ برتر سخت است، چراکه تیم آسان نداریم. همه تیم‌ها می‌خواهند با عملکرد خوبی به بهترین جایگاه رسیده یا خود را از بحران خارج کنند. همه رقبا برای ما حریف اصلی و قدرتمند به‌حساب می‌آیند. سپاهان با دیگر تیم‌ها فرق ندارد و ما برای برنده شدن و کسب هر سه امتیاز بازی به میدان رفته و تلاش می‌کنیم به وضعیت خوب خود ادامه دهیم. باید برای حفظ جایگاه و حتی ارتقای آن تلاش کنیم.

* نویسنده: نیلوفر مژدهی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار