• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۱-۰۱ - ۰۹:۵۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
غزالیان در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: استفاده از امکانات علوم‌وتحقیقات به شکل پکیجی است

به‌زودی میزبان تیم‌های ملی خواهیم بود

ما در تمامی رشته‌های ورزشی که در المپیک حضور دارند قرار است از تیم‌های ملی کشورمان میزبانی کنیم و با توجه به بازدیدی که صالحی‌امیری و هیات همراه‌شان از امکانات واحد علوم‌وتحقیقات داشتند

به‌زودی میزبان تیم‌های ملی خواهیم بود

  به گزارش «فرهیختگان»، دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های گذشته به‌عنوان یکی از باشگاه‌هایی شناخته شده که در امر بازیکن‌سازی و بها دادن به ورزش پایه تلاش زیادی به خرج داده و توانسته در همین مدت ورزشکاران زیادی را در سطح ملی و بین‌المللی به جامعه ورزش تقدیم کند و با پیش‌گرفتن این سیاست توانسته علاوه‌بر خدمت به ورزش کشور، در زمینه مالی هم اقدامات موثری را انجام دهد و با کمترین هزینه تیم‌هایی را در زمره مدعیان رقابت‌ها روانه مسابقات مختلف کند. حالا این باشگاه بزرگ و ریشه‌دار ورزش علاوه‌بر تلاش در زمینه بازیکن‌سازی و تحویل ورزشکاران تحصیلکرده به تیم‌های ملی، سعی می‌کند با در اختیار قراردادن مجموعه‌های ورزشی‌اش برای تیم‌های مختلف ورزشی و بالاخص تیم‌های ملی، در این زمینه هم کمک‌حال مسئولان وزارت ورزش و جوانان و همچنین کمیته ملی المپیک باشد و برای موفقیت تیم‌های ملی هم قدم‌های موثری بردارد. درخصوص همکاری‌هایی که مدتی است میان کمیته ملی المپیک و واحد علوم‌وتحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته، با مدیر تربیت‌بدنی واحد علوم‌وتحقیقات تماس گرفتیم تا از آخرین اقدامات مشترک آنها باخبر شویم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با فرشاد غزالیان را در ادامه می‌خوانید.

از تفاهمنامه‌ای که با کمیته ملی المپیک منعقد کرده‌اید، خبر جدیدی دارید؟

بله، پیرو قرارداد منعقدشده با کمیته ملی المپیک جلسات و رایزنی‌ها همچنان در جریان است و این قرارداد در مرحله نهایی خود قرار دارد و به‌زودی با جمع‌بندی عزیزان در کمیته ملی المپیک و ایجاد هماهنگی با واحد علوم‌وتحقیقات می‌توانیم میزبانی خود را از تیم‌های ملی آغاز کنیم. قطعا ما در آینده‌ای نزدیک به ترتیب اولویت از تیم‌های مختلف در سطح ملی پذیرایی کرده و خوشحالیم که در زمینه امکانات، به موفقیت‌های ورزشکاران در رقابت‌های بین‌المللی و المپیک کمک کنیم.

هنوز مشخص نشده که ترتیب حضور تیم‌های ملی در اردوی واحد علوم‌وتحقیقات به چه شکل خواهد بود؟

این برنامه‌ریزی توسط کمیته ملی المپیک درحال انجام است و آنها باید براساس تقویم رقابت‌های پیش‌رو مشخص کنند که کدام تیم‌ها برای اردو زدن در مجموعه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی اولویت دارند و بعد از مشخص شدن این زمان‌بندی آن را در اختیار ما قرار می‌دهند تا برنامه‌ریزی نهایی از سوی ما برای حضور سهل و آسوده ورزشکاران ملی‌مان انجام شود و ما بتوانیم میزبان قهرمانان کشور باشیم. امیدواریم استفاده از امکانات ورزشی علوم‌وتحقیقات که از لحاظ بیولوژیک برای ورزشکاران شرایط بسیار خوبی دارد، بتواند به نتیجه‌گیری آنها در رقابت‌های المپیک کمک کند.

در چه رشته‌هایی قرار است دانشگاه آزاد اسلامی به کمیته ملی المپیک کمک‌رسانی کند؟ می‌توانید نام این رشته‌های ورزشی را که در قرارداد شما آورده شده، بگویید؟

ما در تمامی رشته‌های ورزشی که در المپیک حضور دارند قرار است از تیم‌های ملی کشورمان میزبانی کنیم و با توجه به بازدیدی که صالحی‌امیری و هیات همراه‌شان از امکانات واحد علوم‌وتحقیقات داشتند، مشخص شد امکانات موجود در حدی است که تمام رشته‌های المپیکی ما بتوانند از آن استفاده کنند. امیدواریم این روند برنامه‌ریزی هم به‌زودی طی شود تا ورزشکاران بتوانند کار خود را در این مجموعه آغاز کرده و برای برافراشته کردن پرچم کشور خودشان را آماده کنند.

ظاهرا یکی از تیم‌های ملی کشورمان هم طی روزهای گذشته در واحد علوم‌وتحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی اردو زده بود.

بله، تیم ملی کاراته بانوان کشورمان چند روزی را میهمان ما بودند و توانستیم از عزیزان ورزشکار پذیرایی کنیم. این حضور بنابر درخواست فدراسیون کاراته کشور صورت گرفت و البته تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی و شخص لشگری هم تلاش زیادی کردند تا این اردو در واحد علوم‌وتحقیقات انجام شود. آن‌طور که اعضای کادرفنی و ورزشکاران کاراته به ما اعلام کردند از امکانات به‌شدت راضی بودند و ما هم سعی کردیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خیال ورزشکاران‌مان را از بابت مسائل مربوط به کرونا راحت کنیم.

شنیده می‌شود شما به تیم‌هایی که در واحد علوم‌وتحقیقات حضور پیدا می‌کنند، امکانات پزشکی هم می‌دهید؟

بله، همان‌طور که شما در جریان هستید، ما در کنار واحد علوم‌وتحقیقات بیمارستان فرهیختگان را که زیرمجموعه‌‌ای از دانشگاه آزاد اسلامی است هم داریم و در این مجموعه ورزشکاران‌مان برای تست PCR، تب‌سنجی و پرکردن فرم‌های مربوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور پیدا می‌کنند و درواقع ما به تیم‌هایی که میهمان ما می‌شوند، پکیجی از خدمات را ارائه می‌کنیم. ما حتی در شرایط کرونایی کشور و گرایش تیم‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی، میزبان خیلی از تیم‌های ورزشی‌مان بودیم و توانستیم به‌خوبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از آنها میزبانی کنیم و به همین جهت نام مجموعه ورزشی‌مان در سایت بهداشت به‌عنوان مجموعه سبز ثبت شده است.

در این مدت که میزبان ورزشکاران مختلف بوده‌اید، مشکلی از لحاظ درگیری افراد با ویروس کرونا برایتان پیش نیامده است؟

خداراشکر، خیر. تست‌هایی که ما پیش از ورود تیم‌ها می‌گیریم و البته ضدعفونی کردن محل تمرین و استراحت ورزشکاران قبل و بعد از تمرین، باعث شده تمامی ورزشکاران ما در سلامت کامل مجموعه علوم‌وتحقیقات را ترک کنند که از این بابت بسیار خوشحالیم.

*‌نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار