• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۰-۲۵ - ۱۳:۱۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
واسعی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: پیکانی‌ها جریمه‌شان را می‌خواهند نه مرا

بازیکن تراکتورم، دلیلی ندارد با گل‌گهر مذاکره کنم

با گل‌گهر مذاکره‌ای نکردم و نمی‌دانم این حواشی از کجا می‌آید. وقتی سه ماه محروم هستم و با باشگاه تراکتور قرارداد دارم چه مذاکره‌ای بکنم! وقتی بازیکن تراکتور هستم دلیلی ندارد با جایی مذاکره کنم. اول باید تکلیفم با این باشگاه مشخص شود. منتظر نظر باشگاه تراکتور هستم و می‌خواهم بدانم به چه نتیجه‌ای می‌رسند.

بازیکن تراکتورم، دلیلی ندارد با گل‌گهر مذاکره کنم

  به گزارش «فرهیختگان»، سعید واسعی از ابتدا یکی از خرید‌های پرسروصدای باشگاه تراکتور بود و حتی در جریان برکناری علیپور، مدیرعامل قبلی باشگاه تراکتور بی‌تاثیر نبود. با علنی‌شدن مبلغ بالای قراردادش حتی برخی بازیکنان تراکتور نیز معترض شده و نسبت به تفاوت دستمزدها واکنش نشان دادند. با این حال واسعی کارش را ادامه داد تا زمانی که حکم محرومیتش صادر شد. پیکانی‌ها با راهکار‌های خاص خود واسعی را محکوم کردند تا او از اینجا مانده و از آنجا رانده شود. حالا نه تراکتور این بازیکن را می‌خواهد و نه پیکان. پیکانی‌ها او را نمی‌خواهند چون میل دارند به جریمه یک‌میلیاردوسیصد میلیون تومانی‌شان برسند و تراکتوری‌ها هم او را نمی‌خواهند چون مایلند از زیر مبلغ بالای قراردادش شانه خالی کنند و البته از آپشن‌هایی که در قراردادش به نفع خودشان است استفاده کنند. با این حال شایعه‌شده که واسعی بیکار نمانده است درحالی که با تراکتوری‌ها و پیکانی‌ها برای رفع مشکلات مذاکره می‌کند مذاکراتی را با تیمی دیگر برای ادامه فوتبالش آغاز کرده است. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با سعید واسعی را در ادامه می‌خوانید.

 به‌نظر می‌رسید با استقلال مذاکره کردی ولی گویا مقصد بعدی تو تیم گل‌گهر است؟

مذاکره‌ای نکردم و نمی‌دانم این حواشی از کجا می‌آید. وقتی سه ماه محروم هستم و با باشگاه تراکتور قرارداد دارم چه مذاکره‌ای بکنم! وقتی بازیکن تراکتور هستم دلیلی ندارد با جایی مذاکره کنم. اول باید تکلیفم با این باشگاه مشخص شود. منتظر نظر باشگاه تراکتور هستم و می‌خواهم بدانم به چه نتیجه‌ای می‌رسند.

جلساتت با باشگاه تراکتور به کجا کشید؟

نشستی با مسئولان این باشگاه داشتم و آنها هم نظراتشان را گفتند. آنها از من خواستند قراردادم را کم کنم و اگر چنین نشود پیشنهاد فسخ دادند. من هم نظراتم را گفتم. فعلا قراردادم را فسخ نکردم و قرار است آنها جواب بدهند. نمی‌دانم درنهایت چه تصمیمی می‌گیرند ولی من فعلا بازیکن تیم تراکتور هستم و چند ماه دیگر محرومیتم تمام می‌شود.

حاضری مبلغ قراردادت کاهش پیدا کند و در تراکتور بمانی؟

در این مورد مدیربرنامه‌هایم مذاکره می‌کند. تا جایی که من می‌دانم در این خصوص فعلا توافقی حاصل نشده است. من بازیکن تراکتور هستم و این تیم را دوست دارم، می‌خواهم به تمرینات برگردم. مدت زیادی از تیم دور بودم و این برای من آزاردهنده است. فوتبالیست باید تمرین کند و خود را روی فرم نگه دارد. امیدوارم مسئولان تیم تراکتور سریع‌تر تکلیف مرا مشخص کنند تا من نیز آسیب نبینم.

 خودت دوست داری بمانی یا بروی؟

در این مورد من تصمیم‌گیرنده نیستم. اگر لازم به ماندن بود می‌مانم و اگر قرار بر رفتن باشد که تصمیم تازه می‌گیریم. من فقط منتظر هستم باشگاه تراکتور به من خبر بدهد. صحبت‌های دورادوری بوده و اگر قرار بر بودن باشد که در خدمت‌شان هستم و اگر نه که باید به حساب تقدیر و قسمت گذاشت.

 گویا مبلغ بالای قراردادت با اعتراض برخی بازیکنان تراکتور روبه‌رو شده و از این رو تراکتوری‌ها مایلند تو با پرداخت غرامت جدا شوی؟

حرف و حدیث زیاد است و من درمورد همه چیز قبلا توضیح دادم. من درمورد وضعیتم با مسعود شجاعی حرف زدم. او هم پیگیر است تا این موضوع به بهترین شکل حل شود. از طرفی او خود را سرمربی قطعی تیم تراکتور نمی‌داند به همین دلیل وضعیت من کمی با ابهام روبه‌رو شده است.

گفته بودی دوست داری در لیگ قهرمانان آسیا تیم تراکتور را همراهی کنی. هنوز هم مایلی؟

قطعا برای من همکاری با تیم تراکتور مهم است ولی جلسات به شکلی پیش رفت که باشگاه تراکتور باید تصمیم بگیرد. تا زمان آغاز لیگ قهرمانان محرومیتم تمام می‌شود و اگر در این تیم بمانم می‌توانم برایشان در آسیا بازی کنم. باید دید نظر مسئولان این باشگاه چیست و چه چیزی برایشان اولویت دارد. در هر حال خودم به تیم تراکتور علاقه دارم و از ابتدا با وجود پیشنهادات متعددی که داشتم به‌خاطر علاقه قلبی به این تیم آمدم. با این حال دیگر نمی‌توام در این مورد تصمیم بگیرم. باید دید باشگاه تراکتور با توجه به جمیع جهات چه تصمیمی برای ادامه همکاری می‌گیرد.

 چرا از ابتدا پول رضایتنامه را ندادی و با باشگاه پیکان همکاری نکردی تا کار به اینجا نکشد؟

من هنوز هم معتقدم با توجه به بند‌های قراردادم کاملا قانونی فسخ کردم. در ادامه اما پیکانی‌ها بحث کسر بخشی از مبلغ قرارداد به‌عنوان جریمه را مطرح کردند. درحالی که ما فصل قبل تیم پیکان را در لیگ برتر نگه داشتیم و نمی‌دانم موضوع جریمه دیگر چیست؟ با این حال موفق شدند در این پرونده پیروز شوند.

پیکانی‌ها نمی‌خواهند برگردی و گفته‌اند فقط غرامت می‌خواهند؟

من حاضر بودم درصورت برطرف شدن مشکل برای تیم پیکان بازی کنم ولی ظاهرا آنها جریمه این فسخ را می‌خواهند. مدیربرنامه‌هایم با آنها جلساتی داشته است و مشکلی از این بابت وجود ندارد. البته ما همچنان پیگیر موضوع هستیم و از آنجا که به حکم صادره می‌توان اعتراض کرد شاید طی توافقاتی بتوانم رضایت پیکانی‌ها را گرفته تا از مدت محرومیتم کم کنم.

 در این بین فقط تو ضرر کردی و با جریمه‌هایی که پرداخت می‌کنی حتی اگر به تیم سومی بروی چیزی دستت را نخواهد گرفت؟

من نمی‌توانم تصمیم بگیرم. شرایطم را به باشگاه پیکان و تراکتور گفتم و آنها هستند که تصمیم می‌گیرند. به هر حال وضعیت از کنترل من خارج است. البته مدیربرنامه‌هایم نظرات ما را گفته و باید دید درنهایت تراکتوری‌ها چه تصمیمی می‌گیرند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار