• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۰-۲۵ - ۱۶:۲۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد واحد علوم‌و‌تحقیقات در گفت‌وگو با «فرهیختگان» خبر داد

آغاز ثبت‌نام سومین دوره جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان

سروری هدف از برگزاری جشنواره فرهیختگان جوان را گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش و افزایش مهارت‌های علمی و عملی دانش‌آموزان کشور برشمرد.

آغاز ثبت‌نام سومین دوره  جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان

  به گزارش «فرهیختگان»، مجید سروری، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌و‌تحقیقات در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از آغاز ثبت‌نام سومین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان خبر داد. سروری گفت: «این جشنواره با همکاری مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی و همچنین باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌و‌تحقیقات برگزار می‌شود.»

او هدف از برگزاری جشنواره فرهیختگان جوان را گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش و افزایش مهارت‌های علمی و عملی دانش‌آموزان کشور برشمرد.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم‌و‌تحقیقات اضافه کرد: «ثبت‌نام سومین جشنواره بین‌المللی پروژه‌های دانش‌آموزی در رشته‌های مختلف علمی در پنج محور غرفه‌های نمایشگاهی، سمینارهای علمی، مسابقات دانش‌آموزی، تولید محتوای دیجیتال و سخنرانی از 25 آذرماه مصادف با روز پژوهش و فناوری از طریق سایت javanproject. com  آغاز شده و تا 30 بهمن‌ماه 99 ادامه خواهد داشت.» سروری در ادامه گفت: «در بخش سمینارها و غرفه‌های نمایشگاهی، دانش‌آموزان می‌توانند در شاخه‌های مختلف علوم همچون فنی مهندسی، علوم اجتماعی و انسانی، علوم پایه (فیزیک، شیمی و زیست)، هنر و معماری، زیست فناوری، علوم کامپیوتر و نانو و … شرکت کنند.»

او درخصوص بخش مسابقات توضیح داد: «در بخش مسابقات گرایش‌هایی همچون هوافضا، رباتیک، سازه‌های ماکارونی، زیست فناوری، ماشین‌های کمیکار، بازی‌سازی، کامپیوتر و برنامه‌نویسی، انرژی‌های تجدیدپذیر، مسابقات آزمایشگاهی، نجات تخم‌مرغ، ابرحباب، مکاسیستم و کاپ فیزیک ایران، ایده شو دیده شو و… برگزار خواهد شد.» رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات زمان برگزاری این جشنواره را روزهای 29، 30 و 31 اردیبهشت سال 1400 اعلام کرد.

او افزود: «چنانچه شرایط برگزاری جشنواره به‌صورت حضوری امکان‌پذیر نباشد جشنواره به‌صورت مجازی در دو بخش آنلاین و آفلاین برگزار می‌گردد. در غیر این‌صورت ما جشنواره را به‌صورت حضوری برگزار خواهیم کرد.»

الناز فطیرخورانی، دبیر اجرایی جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان و مدیر مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات نیز در این باره به «فرهیختگان» گفت: «دستاوردها و پروژه‌های دانش‌آموزان توسط اساتید دانشگاه داوری خواهد شد و گروه‌های برگزیده علاوه‌بر جوایز نفیس، تندیس ویژه ابداعات و اختراعات و لوح تقدیر را نیز دریافت می‌کنند.»

او رده سنی افراد شرکت‌کننده در جشنواره را از پیش‌دبستانی تا پیش‌دانشگاهی ذکر کرد. دبیر اجرایی جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان و مدیر مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌و‌تحقیقات گسترش فرهنگ پژوهشگری در بین دانش‏‌آموزان، ایجاد زمینه‏‌های ظهور خلاقیت و توانایی‌های بالقوه دانش‌‏آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با محیط دانشگاهی و شناسایی استعدادهای نوجوانان، ارائه دستاوردهای پژوهشی و فناوری آینده‌سازان ایران اسلامی، توسعه همکاری‌ها و مبادلات علمی و فنی مراکز پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی، ایجاد ‌انگیزه برای بالا بردن سطح علمی جهت تولید علم و جنبش نرم‌افزاری، افزایش حساسیت جامعه نسبت به پژوهش و متجلی کردن نتایج آن و تبیین نقش و اهمیت بالای تفکر و پژوهش را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره فرهیختگان جوان معرفی کرد.

او گفت: «تمام دانش‌آموزان منتخب برتر در جشنواره می‌توانند عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان شوند. از دیگر امتیازاتی که شامل حال دانش‌آموزان برتر در این جشنواره خواهد شد می‌توان چاپ مقالات برتر در مجلات معتبر داخلی و خارجی، کمک به تجاری‌سازی طرح‌ها و پروژه‌های دانش‌آموزی که قابلیت تجاری‌سازی داشته باشند و تولید محصولات، حمایت مرکز رشد و فناوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از طرح‌های منتخب و تقبل بخشی از هزینه اعزام دانش‌آموزان به مسابقات جهانی ابداعات و اختراعات را نام برد.»

فطیرخورانی خاطرنشان کرد: «علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس  javanproject. com  مراجعه کنند.»

نویسنده: احمد شیرازیان، خبرنگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین