• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۰-۲۳ - ۰۹:۵۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
تمدید قرارداد تیم تکواندوی دانشگاه آزاد با برترین ورزشکار دانشجوی دنیا

هادی‌پور: موفقیت‌هایم را مدیون دانشگاه و مربیانش هستم

امسال با حضور‌ لشگری که یک فرد ورزشی است و ما را درک می‌کند اتفاقات خوبی رخ داد. از مجموعه ورزشی دانشگاه آزاد بابت این حمایت چندساله تشکر می‌کنم

هادی‌پور: موفقیت‌هایم را مدیون دانشگاه و مربیانش هستم

  به گزارش «فرهیختگان»، آرمین هادی‌پور، برترین ورزشکار دانشجوی دنیا در دهه اخیر میلادی که سهمیه المپیک 2021 توکیو را برای کشورمان کسب کرده است، قرارداد خود را با تیم تکواندو دانشگاه آزاد اسلامی تمدید کرد. هادی‌پور که 10 سال هوگوی تیم تکواندو دانشگاه آزاد اسلامی را بر تن کرده و از وفادارترین قهرمانان ورزشی این دانشگاه به‌شمار می‌آید، اخیرا با حضور در مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی و پس از دیدار و مذاکره با امیرعباس لشگری، قرارداد خود را تمدید کرد.

هادی‌پور، دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در رشته تربیت‌بدنی است و یکی از دو سهمیه تکواندو کشورمان را در المپیک 2021 توکیو کسب کرده است. او تنها ورزشکار ایرانی است که به‌‌دلیل قهرمانی در سه دوره متوالی مسابقه‌های جهانی دانشجویان (یونیورسیاد) در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹، از سوی فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی (فیزو) به‌عنوان برترین ورزشکار دانشجو دنیا در دهه اخیر میلادی (۲۰۲۰–۲۰۱۰) انتخاب ‌شده است.

این تکواندوکار اهل رشت و متولد 1373 درباره تمدید قراردادش به «فرهیختگان» گفت: «10 سال برای دانشگاه آزاد مسابقه دادم‌، چون کادرفنی خوبی دارد که تحت هر شرایطی کنار بچه‌ها هستند چه در روزهای اوج و روزهای بد. خیلی برای اساتید خودم در کادرفنی تیم یعنی آقایان خلیفه و ایمان‌زاده احترام قائلم. خوشبختانه مربیان جدیدی هم اضافه شده‌اند و کادرفنی را تکمیل کرده‌اند و باعث دلگرمی بچه‌ها می‌شوند. در این 10 سال هیچ مشکلی نداشتم و خوشحالم که به توافق رسیدیم تا یک سال دیگر هم بمانم.»

وی ادامه داد: «از دانشگاه آزاد به لیگ برتر رسیدم و با همین کادر مربیگری به اولین دوره المپیاد دانشجویان در سال 2015 اعزام شدیم و به مدال طلا دست یافتم. آنجا مسیر زندگی‌ام تغییر کرد و فهمیدم می‌توانم یک قهرمان باشم. بعد از آن در دو دوره بعدی هم قهرمان شدم و سه طلای پیاپی گرفتم که اولین ایرانی‌ای شدم که این افتخار را کسب کرده‌ام. دانشگاه آزاد و استاد خلیفه و ایمان‌زاده خیلی در موفقیت‌های من نقش داشتند و مطمئن باشید در ادامه باز هم استعدادهای زیادی از دانشگاه آزاد به تکواندوی ایران معرفی می‌شوند.»

ایمان‌زاده درباره انتخابش به‌عنوان بهترین ورزشکار دانشجوی جهان گفت: «سال گذشته برای اولین‌بار این افتخار را برای ایران کسب کردم و برترین ورزشکار دانشجوی جهان در یک دهه اخیر شدم. سهمیه المپیک را هم گرفته‌ام و امیدوارم در توکیو هم باعث خوشحالی و سربلندی مردم کشورم شوم.»

تکواندوکار دانشگاه آزاد درباره تحصیلاتش اظهار داشت: «کارشناسی تربیت‌بدنی از واحد دانشگاه آزاد رشت دارم و به‌زودی در مقطع کارشناسی‌ارشد ثبت‌نام خواهم کرد تا در دانشگاه آزاد ادامه تحصیل بدهم.»

وی درباره اینکه پیش‌بینی‌اش از سهمیه‌های ایران در المپیک چیست، گفت: «دو سهمیه در بخش مردان تاکنون کسب کرده‌ایم و بانوان هم در تلاش هستند تا از طریق سیستم قاره‌ای سهمیه‌ها را کسب کنند تا با 4 سهمیه به المپیک برویم. 2 سهمیه هم در پارالمپیک کسب شده است. سهمیه دوم مردان را میرهاشم حسینی کسب کرده که تا دو سال قبل عضو دانشگاه آزاد بود و اکنون در شهرداری ورامین حضور دارد.»

هادی‌زاده با اشاره به استارت دوباره اردوهای تیم‌ملی بعد از مدتی نسبتا طولانی گفت: «کرونا باعث شد حدود یک‌سال از مسابقات دور باشیم و دور از اردو بمانیم و اکنون مدتی است که در کمپ تیم‌ملی و به‌صورت قرنطینه کار را شروع کرده‌ایم و سه مرحله اردو را پشت‌سر گذاشته‌ایم و وارد اردوی چهارم شدیم. کادرفنی تیم‌ملی سعی کردند ما را به‌شرایط نرمال برسانند تا در مسابقات پیش‌رو آماده شویم تا برای مسابقات خصوصا المپیک بتوانیم درخشش خوبی داشته باشیم. در رشته‌های رزمی نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد ولی سعی می‌کنیم در المپیک بهترین خودمان باشیم تا هم خودمان راضی باشیم هم مردم.»
وی افزود: «علاوه‌بر شریط کرونا وضعیت اقتصادی جامعه هم بد است و همه آن را حس می‌کنیم و تنها دلخوشی ما این است که بتوانیم با درخشش در عرصه ورزش مردم را شاد کنیم و مطمئن باشید تمام ورزشکاران ملی تمام تلاش خود را برای شادی مردم انجام خواهند داد.»

وی در پایان با تمجید از خانواده ورزش دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: «دانشگاه آزاد شرایطی برای همه ورزشکاران فراهم کرده که هم باعث پیشرفت ورزشی شود هم پیشرفت تحصیلی و این فرصت خوبی است برای ورزشکاران که به مدارج بالاتری برسند. امسال با حضور‌ لشگری که یک فرد ورزشی است و ما را درک می‌کند اتفاقات خوبی رخ داد. از مجموعه ورزشی دانشگاه آزاد بابت این حمایت چندساله تشکر می‌کنم.»

 * نویسنده: مسعود خاموشی، روزنامه‌نگار

 

 

 
نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک