• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۰-۲۲ - ۱۰:۲۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
ترابیان در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: 2 بار به تیر کوبیدم و هنوز هم حسرتش را می‌خورم

امیری، پهلوان و نعمتی می‌توانند عصای دست یحیی باشند

پیشکسوت پرسپولیس گفت: به بازیکنان تاثیرگذار پرسپولیس در این بازی اشاره کرد و گفت: «در این بازی نفراتی مثل امیری، نعمتی و پهلوان می‌توانند تعیین‌کننده و تاثیرگذار باشند و یحیی می‌تواند روی توانایی‌های این بازیکنان حساب کند.»

امیری، پهلوان و نعمتی می‌توانند عصای دست یحیی باشند

  به گزارش «فرهیختگان»، با اینکه هواداران تیفوسی فوتبال کشورمان علاقه زیادی به بازیکنان یاغی و حاشیه‌ای دارند، اما در ترکیب تیم‌های استقلال و پرسپولیس از سال‌های دور بازیکن بااخلاق و بی‌حاشیه هم کم نداشتیم. رضا ترابیان یکی از این نفراتی است که همیشه از او به‌عنوان یک بازیکن محجوب و سربه‌زیر یاد می‌شود و چه در دوران فوتبالی‌اش و چه حالا که سال‌هاست بازنشسته شده، حاشیه‌ها را از خود دور کرده و سعی می‌کند در کمال احترام با مسائل برخورد کند. با این پیشکسوت دقایقی همکلام شدیم تا نظرش را درخصوص دربی 94 جویا شویم.

او در ابتدا به شرایط پرسپولیس اشاره کرد و به «فرهیختگان» گفت: «دربی امسال با سال‌های قبل بسیار متفاوت است. پرسپولیس در این فصل 60 تا 70درصد از بازیکنان اصلی خود را از دست داده و استخوان‌بندی چند ساله‌اش را در اختیار ندارد. همین موضوع باعث شده که دست یحیی بسته باشد و او به‌خصوص در خط حمله مشکلاتی را دارد که باید در نیم‌فصل با جذب بازیکن جدید برطرف کند. در مقابل، استقلال از لحاظ بازیکن شرایط بسیار خوبی دارد و می‌توان گفت که آنها 2 تیم آماده و قدرتمند را در اختیار دارند. این تیم از لحاظ نوع بازی و نتیجه‌گیری بسیار خوب عمل کرده و هیچ شباهتی به سال‌های قبل خود ندارد. آنها از لحاظ سیستم بازی، کارهای ترکیبی، پرسینگ و انتقال توپ از دفاع به حمله بسیار خوب عمل می‌کنند و حداقل روی کاغذ تیم برتر زمین هستند.»

  ترابیان خاطرنشان کرد: «شرایط این بازی کاملا متفاوت است و قطعا این بازی آن‌طور که همه فکر می‌کنند، نمی‌شود. بسیار امیدوار هستم که پرسپولیس در این بازی پوست بیندازد و حتی معتقدم که آنها برنده این بازی خواهند بود. پرسپولیس برای اثبات خود به هواداران پا به میدان می‌گذارد و قطعا می‌تواند روی دیگر سکه را به معرض نمایش بگذارد.»

وی درخصوص ترکیب عجیب پرسپولیس مقابل سپاهان گفت: «فکر می‌کنم چون یحیی از عبدی و رمضانی ناامید شده بود و نتوانست با آنها به نتیجه برسد، در بازی برابر سپاهان تلاش کرد نفرات جدیدی را در پست‌های جدید آزمایش کند. البته آنها با توجه به ذات فوتبالی‌شان نتوانستند در کارهای هجومی چندان به کار تیم بیایند و به همین دلیل احتمال اینکه یحیی در این بازی باز هم به مهاجمان نوک خود اعتماد کند، زیاد است. ضمن اینکه هواداران از یحیی برد می‌خواهند و به این موضوع هم کاری ندارند که تیم چه نفراتی را در اختیار دارد.»

ترابیان درخصوص ضعف استقلال در خط دفاعی عنوان کرد: «اگر پرسپولیس بتواند در خط حمله خوب عمل کند و به دفاع این تیم فشار بیاورد، قطعا می‌توان به گلزنی‌شان در این بازی امیدوار بود اما احساس من این است که تیم یحیی در این بازی بسته‌تر بازی می‌کند تا مقابل خط حمله قدرتمند استقلال از گل خوردن جلوگیری کند و در ادامه روی ضدحملات به گل برسد.»

او درخصوص بازی‌هایی که مقابل استقلال انجام داده است، خاطرنشان کرد: «فکر می‌کنم 3 یا 4 بازی برابر این تیم با پیراهن پرسپولیس انجام داده‌ام و خاطرم هست بازی آخر خیلی انگیزه گلزنی داشتم و 2 بار توپ را به تیرک دروازه کوبیدم و هنوز هم آن ضربات جزء حسرت‌های دوران فوتبالی‌ام هستند. البته من در این بازی‌هایی که به میدان رفتم، باخت نیاوردم و تنها در یک بازی که نیمکت‌نشین بودم با گل اختر بازی را واگذار کردیم.»

ترابیان درخصوص اهمیت بااخلاق بودن در این بازی‌ها گفت: «دوران یاغی و یاغی‌گری گذشته و فرهنگ و شخصیت بازیکنان بالا رفته است. البته بعد از آن بازی معروف سال 73 شرایط تغییر کرد و ما شب‌های قبل از بازی به ضیافتی مشترک می‌رفتیم و با همه بازیکنان رفیق شده بودیم.»

او در خاتمه به بازیکنان تاثیرگذار پرسپولیس در این بازی اشاره کرد و گفت: «در این بازی نفراتی مثل امیری، نعمتی و پهلوان می‌توانند تعیین‌کننده و تاثیرگذار باشند و یحیی می‌تواند روی توانایی‌های این بازیکنان حساب کند.»

 
نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک