• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۰-۱۸ - ۱۱:۲۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
اشتباه مهاجم ایرانی در ترک یونان

رکوردی که کریم از دست داد

آاک اگرچه به لطف گلزنی‌های انصاری‌فرد توانسته شرایط خوبی در این فصل داشته باشد، اما چند نتیجه ضعیف باعث شده تا این تیم نتواند خود را به‌عنوان مدعی جدی قهرمانی مطرح کند و باتوجه به فاصله‌ای که با المپیاکوس صدرنشین دارد، احتمالا برای کسب سهمیه لیگ‌های اروپایی تلاش خواهد کرد.

رکوردی که کریم از دست داد

  به گزارش «فرهیختگان»، کریم انصاری‌فرد در دیدار این هفته آاک برابر المپیاکوس که یکی از دربی‌های مهم آتن محسوب می‌شود نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و در جریان شکست تیمش در این دیدار تنها 45 دقیقه فرصت بازی پیدا کرد. این مهاجم ایرانی که سابقه بازی برای المپیاکوس را در کارنامه دارد، این‌بار با پیراهن آاک برابر تیم سابقش موفق نبود و سایت «گاتزتا» یونان با اشاره به این موضوع می‌نویسد: «انصاری‌فرد در دربی آتن برخلاف دیدارهای قبلی خود برای آاک در فرم عالی خود قرار نداشت و درنهایت ماسیمو کاررا، سرمربی تیم در بین دو نیمه تصمیم گرفت او را تعویض کند. این مهاجم ایرانی پیش از این با پیراهن المپیاکوس به آاک گل زده بود، اما در حضور مجدد در دربی آتن و در سوی مقابل زمین نتوانست موفق باشد و شانس ثبت‌نامش به‌عنوان بازیکنی که با پیراهن هر دو تیم در دربی گلزنی کرده را از دست داد.»

سایت «پیج‌نیوز» یونان نیز درباره سابقه حضور او در یونان و علت جدایی‌اش از المپیاکوس نوشته است: «دلیل جدایی انصاری‌فرد از المپیاکوس همیشه یکی از مهم‌ترین سوالات هواداران این تیم بوده است. این مهاجم گلزن در سال 2018 تصمیم گرفت از المپیاکوس جدا شده و به تیم ناتینگهام فارست انگلیس برود؛ انتقالی که چندان هم موفق نبود و این ملی‌پوش ایرانی نتوانست در لیگ چمپیونشیپ انگلیس توفیق زیادی داشته باشد. او اگرچه نقشی مهم و تعیین‌کننده در المپیاکوس داشت، اما قراردادش با این باشگاه تمدید نشد تا این سوال برای دوستداران این تیم مطرح شود که چرا به‌راحتی این بازیکن مهم را از دست داده‌اند. اگرچه دو سال پیش او در لی یونان جا افتاده بود، اما نهایتا از المپیاکوس رفت و حالا دوباره در لیگ این کشور با پیراهن آاک آتن، رقیب این تیم می‌درخشد. به همین دلیل شاید برخی هواداران حسرت ازدست دادن او را داشته باشند. شاید یکی از مهم‌ترین دلایل جدایی او مدیربرنامه‌هایش باشد که در آن زمان تلاش داشت این بازیکن را به لیگی بهتر ببرد و به موکلش قول داده بود تا بتواند در مسابقاتی مهم‌تر و ارزشمندتر برایش تیم پیدا کند. درنهایت پیشنهاد ناتینگهام‌فارست مورد قبول این بازیکن قرار گرفت، اما حضورش در انگلیس آن‌طور که انتظار داشت پیش نرفت و خیلی زود مجبور به ترک این تیم شد. خود این بازیکن نیز قبلا در مصاحبه‌ای گفته بود جدایی‌اش از المپیاکوس تصمیم درستی نبوده است: «رفتن از این تیم یکی از اشتباهات بزرگ من بود و فکر می‌کنم بهتر بود در آنجا بمانم. ایجینت من چنین تصمیم اشتباهی گرفت و به همین دلیل بود که ارتباطم را با او قطع کردم. او در زندگی ورزشی من تصمیمات اشتباهی گرفته بود که این مهم‌ترین آنها بود.» المپیاکوس هم با رفتن این بازیکن در خط حمله دچار مشکل شد و این جدایی به هر دو طرف ماجرا ضربه زد. کریم حالا دوباره به یونان برگشته و این‌بار با پیراهن آاک عملکرد خوبی در این مسابقات داشته است. او این فصل درمجموع رقابت‌های لیگ و اروپا 20 بار برای تیمش به میدان رفته و جمعا 8 گل نیز به ثمر رسانده است که آمار بسیار خوبی برای این مهاجم باتجربه محسوب می‌شود.

آاک اگرچه به لطف گلزنی‌های انصاری‌فرد توانسته شرایط خوبی در این فصل داشته باشد، اما چند نتیجه ضعیف باعث شده تا این تیم نتواند خود را به‌عنوان مدعی جدی قهرمانی مطرح کند و باتوجه به فاصله‌ای که با المپیاکوس صدرنشین دارد، احتمالا برای کسب سهمیه لیگ‌های اروپایی تلاش خواهد کرد.

 

 

 
نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار