• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۰-۱۴ - ۱۰:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
موضوعی که در نشست شکوری مشخص نشد؛ پول قبل از فینال قرض بود یا طلب؟

شکوری: تلاش می‌کنیم که قرض نباشد

در خلال نشست خبری دیروز باشگاه پرسپولیس (که به صورت گزینشی برگزار شد) ابراهیم شکوری، سخنگوی این باشگاه در پاسخ به سوال خبرنگاران حاضر در این مراسم درخصوص پولی که پیش از فینال به سرخ‌ها تزریق شده، پاسخی دوپهلو داد و به نوعی با زیرکی خاص از دست خبرنگاران حاضر در این جلسه فرار کرد.

شکوری: تلاش می‌کنیم که قرض نباشد

  به گزارش «فرهیختگان»، مدیران باشگاه پرسپولیس پیش از اینکه تیم را برای فینال لیگ قهرمانان آسیا راهی دوحه قطر کنند، تلاش زیادی انجام دادند تا با ایجاد منابع مالی و تزریق پول به باشگاه بدهی‌های خود را از بابت فصل قبل و نیز پیش‌پرداخت‌های فصل جاری به بازیکنان را بپردازند و در نهایت نیز موفق شدند با دریافت مبلغی قابل توجه از یکی از اسپانسرهای سابق خود این مشکل را پشت سر بگذارند و بازیکنان خود را با روحیه‌ای مضاعف راهی رقابت فینال لیگ قهرمانان آسیا کنند.

بعد از تزریق این پول به باشگاه بسیاری از رسانه‌ها و هواداران باشگاه پرسپولیس به دنبال این بودند که این مبلغ هنگفت از کدام جهت به باشگاه تزریق شده و اصلا این پول با کدام دلیل به سرخ‌ها رسیده است و البته باشگاه پرسپولیس بدون اطلاع‌رسانی درخصوص این موضوع تنها به گفتن این موضوع که این مبلغ به صورت علی‌الحساب به حساب باشگاه واریز شده، بسنده کرد.

 صحبت‌های شکوری و ایجاد شک و شبهه

در خلال نشست خبری دیروز باشگاه پرسپولیس (که به صورت گزینشی برگزار شد) ابراهیم شکوری، سخنگوی این باشگاه در پاسخ به سوال خبرنگاران حاضر در این مراسم درخصوص پولی که پیش از فینال به سرخ‌ها تزریق شده، پاسخی دوپهلو داد و به نوعی با زیرکی خاص از دست خبرنگاران حاضر در این جلسه فرار کرد.

شکوری در بخشی از صحبت‌هایش عوان کرد که نام پولی که قبل از فینال آسیا تهیه شده را قرض نمی‌گذارد و قصد دارند این مبلغ را برای باشگاه درآمدزایی کنند. حالا اینکه سخنگوی باشگاه پرسپولیس از این صحبت‌هایش چه منظوری داشته و دقیقا به چه موضوعی اشاره داشته، موضوعی مبهم است.

البته پافشاری خبرنگاران برای روشن کردن تکلیف این پول باز هم جواب نداد و پاسخ پر از ابهام شکوری اجازه نداد که این علامت سوال از ذهن نماینده رسانه‌ها پاک شود. او در پاسخ به سوالی دیگر درخصوص اینکه بالاخره این پول قرض است یا درآمد باشگاه گفت: «قبل از اعزام تیم بخشی از قرارداد بازیکنان پرداخت شده یا به شکل قرض یا از درآمدهای باشگاه یا هرچیز دیگری!»

این فرار شکوری نشان می‌دهد که در پشت این واریز پول به حساب باشگاه مواردی وجود دارد و توافقاتی صورت گرفته که آنها یا نمی‌توانند رسانه‌ای‌اش کنند یا نمی‌خواهند.

 تبلیغ برای زیرمجموعه همراه اول برای تسویه؟

پرسپولیسی‌ها در نشست دیروز و البته پیش‌تر از آن از طرق دیگر برای یکی از اپلیکیشن‌های زیرمجموعه اپراتور همراه اول تبلیغاتی را انجام دادند و این نشان می‌دهد که طبق گزارش قبلی «فرهیختگان» در این خصوص، پای همراه اول در پرداخت این پول به سرخ‌ها در میان است و همکاری جدید آنها با این اپلیکیشن هم در همین راستا انجام می‌شود.

طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» از اطراف باشگاه پرسپولیس، این پول که با وساطت یکی از وزرای دولت از سوی همراه اول به باشگاه پرداخت شده بود علی‌الحساب بوده و قرار بر این شده که بعد از پایان دیدار فینال درخصوص طلب سرخ‌ها از این اسپانسر سابق و مابقی بدهی باشگاه درخصوص این مبلغ تصمیم‌گیری شود.

حالا هم به نظر می‌رسد سرخ‌ها که وضع مالی درست‌وحسابی ندارند، قصد دارند با تبلیغ برای زیرمجموعه‌های این اپراتور تلفن همراه، بدهی خود را به همراه اول به حداقل برسانند.

 شکوری: تلاش می‌کنیم پولی که گرفتیم قرض نباشد

بعد از انتشار صحبت‌های دیروز سخنگوی باشگاه پرسپولیس با او تماس گرفتیم تا این موضوع را پیگیری کنیم که بالاخره این پول قرض بوده یا طلب. شکوری در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «من نگفته‌ام که این پول قرض بوده یا نبوده است. تنها به این موضوع اشاره کرده‌ام که قصد داریم با همکاری‌هایی که در ادامه با اسپانسر انجام می‌دهیم، کاری کنیم که این پول قرض نباشد و جزء درآمدهای باشگاه محسوب شود.»

او همچنین خاطرنشان کرد: «ما درحال حاضر با روبیکا همکاری‌هایی را صورت می‌دهیم تا از این طریق درآمدزایی کرده و بتوانیم پولی را که پیش از فینال آسیا دریافت کردیم را جزء درآمدهای باشگاه قرار بدهیم.»

سخنگوی سرخ‌ها در خاتمه گفت: «اینکه اسپانسر ما برای پرداخت مبلغ مذکور چه شرکتی بوده را نمی‌توانم بگویم. اما این قرارداد به نحوی است که ما می‌توانیم با همکاری‌هایمان درآمدهای خوبی را نصیب باشگاه کنیم.»

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار