• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۰-۱۴ - ۰۹:۵۴
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
تمجید گل‌پوینت از عملکرد درخشان مهدی طارمی در پورتو

بازیکن ماه و دومین ستاره فصل

طارمی درمجموع عملکرد خوبی در خط حمله تیمش داشته و عملکرد بسیار خوبی در فاز هجومی تیمش ارائه کرده است که با ادامه این روند می‌تواند پورتو را به جمع مدعیان قهرمانی برگرداند.

بازیکن ماه و دومین ستاره فصل

  به گزارش «فرهیختگان»، سایت «گل‌پوینت» در پایان ماه دسامبر به‌سراغ انتخاب تیم منتخب آخرین ماه سال گذشته میلادی و همچنین بهترین بازیکن این ماه رفته که این عنوان همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، به مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو رسیده است. این سایت که به بررسی عملکرد بازیکنان درطول فصل می‌پردازد و سیستم نمره‌دهی دقیقی دارد، در گزارش خود از تیم منتخب ماه دسامبر لیگ پرتغال که طارمی را در پست مهاجم نوک دارد، تنها یک بازیکن پورتو را در این تیم قرار داده است و سایر نفرات از تیم‌هایی چون براگا، فامالیکائو، بلننزه، پوتیموننزه و موریرنزه هستند. این سایت در بخش معرفی این نفرات آورده است: «تیم منتخب ماه دسامبر درحالی انتخاب شده است که در آن نامی از بازیکنان دو تیم اسپورتینگ لیسبون و بنفیکا، دو تیم صدرنشین مسابقات دیده نمی‌شود. تنها نماینده سه تیم بالانشین لیگ، مهدی طارمی است که ازقضا عنوان بهترین بازیکن ماه را نیز به‌دست آورده است. در این ماه سه مسابقه از هفته‌های نهم تا یازدهم لیگ برگزار شد و بازیکنان مجموعا 180دقیقه فرصت درخشش در ترکیب تیم‌های خود را داشتند.»

این سایت همچنین در معرفی طارمی به بررسی آمار او در سه مسابقه اخیر تیمش در لیگ پرداخته و آورده است: «با بررسی نمایش بازیکنان در دیدارهای انجام‌شده در ماه دسامبر، مشخص است که مهدی طارمی در خط حمله پورتو عملکرد بسیار بهتری نسبت‌به سایر بازیکنان داشته و با کسب نمره 7.93 شایسته کسب عنوان بهترین بازیکن ماه بوده است؛ بازیکنی که در تابستان برای تقویت خط حمله پورتو راهی این تیم شد و حالا توانسته علاوه‌بر اینکه در ترکیب تیمش جایی برای خود پیدا کند، جایزه بهترین بازیکن آخرین ماه سال 2020 را نیز به‌دست آورد. این مهاجم ایرانی با عملکرد خوب خود در سه دیدار تیمش در این ماه و در لیگ، نقش مهمی در موفقیت پورتو در این دیدارها داشت و توانست خط حمله این تیم را بهتر از قبل کند. او به‌خصوص در هفته‌های نهم و یازدهم تاثیر زیادی در برتری تیمش داشت و در جریان دو بازی پرگل شاگردان سرجیو کونسیسائو توانست نمرات بسیار خوبی کسب کند. پورتو در این دو مسابقه ابتدا توندلا را 4 بر 3 مغلوب کرد و سپس 3 بر 2 از سد گیمارش گذشت که در هر دو دیدار طارمی یکی از بهترین نمرات فصل را گرفت. او درمجموع سه مسابقه با نمره 7.93 بهتر از تمامی بازیکنان لیگ در این ماه ظاهر شد و این جایزه را کسب کرد. حتی در دیدار برابر ناسیونال نیز که نمره خیلی خوبی کسب نکرده بود، یک پاس‌گل به نام او به‌ثبت رسید.»

گل‌پوینت در ادامه عملکرد این ستاره ایرانی را زیر ذره‌بین قرار داده و نوشته است: «طارمی در این ماه سه گل برای تیمش به ثمر رساند و به این ترتیب روی 4 گل از 9 گل تیمش تاثیر مستقیم داشته است که آمار بسیار خوبی محسوب می‌شود. در بخش بیشترین شوت به‌سمت دروازه حریف نیز او 10 شوت داشته که پس از پائولینیو در رتبه دوم قرار می‌گرد و البته 7 مورد آن در چارچوب بود که آمار تاثیرگذاری 70 درصدی شوت‌هایش را به‌ثبت می‌رساند و عملکرد بسیار خوبی محسوب می‌شود. طارمی در دیدار برابر گیمارش از 7 دوئل هوایی در 5 مورد موفق بوده و همچنین 3 پاس کلیدی برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرده است که دو مورد آن با خلق موقعیت همراه بوده است و به این ترتیب توانسته با کسب امتیاز 9، عنوان بهترین بازیکن زمین را نیز به‌دست بیاورد. این تنها بخشی از عملکرد خوب او در دیدارهای اخیر پورتو بوده و البته نمایش قابل‌توجه او تنها در کارهای تهاجمی نبوده است.

این ملی‌پوش ایرانی دومین آمار خوب در کارهای دفاعی در یک‌سوم تهاجمی حریفان را در اختیار دارد و با میانگین 2.1 در هر 90 دقیقه نشان داده که در کارهای تدافعی نیز نقش بسیار مهمی دارد. مهدی نخستین بازیکن تیم کونسیسائو است که کار پرسینگ و دفاع از زمین رقبا را آغاز می‌کند و در این استراتژی نقش مهمی در ترکیب تیمش دارد. نگاهی به آمار او در طول فصل مشخص می‌کند او در میان بازیکنانی که بیش از 400 دقیقه در این فصل برای تیم‌های خود به میدان رفته‌اند، دومین نمره خوب لیگ را در‌اختیار دارد. طارمی در این فصل میانگین 7.35 امتیاز کسب کرده و تنها پدرو گونسالوس از اسپورتینگ لیسبون با 7.42 امتیاز بهتری از او دارد. طارمی البته برای قرار گرفتن در کورس آقای گلی راهی طولانی درپیش دارد، چراکه تا اینجای فصل تنها 4 گل برای تیمش به ثمر رسانده است. البته فوتبال تنها گل زدن نیست و بازیکنان وظایف دیگری نیز در زمین دارند. او درمجموع عملکرد خوبی در خط حمله تیمش داشته و عملکرد بسیار خوبی در فاز هجومی تیمش ارائه کرده است که با ادامه این روند می‌تواند پورتو را به جمع مدعیان قهرمانی برگرداند.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار