• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۰-۱۴ - ۰۹:۵۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
سردبیر وب‌سایت فیورنتینا در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: روس‌ها به راحتی سردار را از دست نمی‌دهند

جذب آزمون درحال بررسی است ولی مذاکره رسمی نشده

هنوز هیچ اتفاق رسمی رخ نداده است و با توجه به پیگیری شما از من و همکارانم به محض اینکه خبر رسمی تایید شد، آن را اطلاع خواهم داد. می‌توانم بگویم که دوستان ما درحال بررسی این شرایط هستند

جذب آزمون درحال بررسی است ولی مذاکره رسمی نشده

  به گزارش «فرهیختگان»، شایعه مذاکره باشگاه فیورنتینا با مدیر برنامه‌های سردار آزمون تیتر اول بسیاری از رسانه‌های داخلی بود و البته چند وب‌سایت نسبتا معتبر ایتالیایی و غیرایتالیایی از این ماجرا نوشتند. سردار آزمون در زنیت خوش‌درخشیده و آن‌قدر خوب بوده که بسیاری از خبرنگاران و مترجمان خبری ماجراهای آزاردهنده شایعات پیرامون مذاکره وی با باشگاه‌های اروپایی را فراموش کرده‌اند. شایعاتی که روزی تیتر اول روزنامه‌ها بود و فردای آن روز به‌راحتی تکذیب می‌شد حالا اما سردار آزمون بازیکن جوان و کم‌تجربه سال‌های نه‌چندان دور در گذشته نیست، او شخصیت اروپایی پیدا کرده و دیگر خبری درباره مذاکره یک باشگاه بزرگ اروپایی با مدیر برنامه‌های وی، الزاما بازارگرمی یا شایعه نیست. چند خبرگزاری و وب‌سایت داخلی البته از نام آث‌میلان ایتالیا هم رونمایی کردند، خبری که البته در منابع معتبر اروپایی هرگز تایید نشد.

در این خبر از رقابت آزمون با دومینیک سوبوزلای، هافبک تهاجمی سالزبورگ برای رسیدن به میلان آورده بودند که این موضوع نیز اعتباری به ادعای مطرح نشده نبخشید. در ادامه نام لاتزیوی ایتالیا هم مطرح و مشخص شد اگر فعالیتی از‌سوی مدیر برنامه‌های آزمون در جریان است، حول محور ایتالیاست. وب‌سایت فوتبال ایتالیا که البته منبع خبری چندان برجسته و مورد اتکایی نیست و معمولا برای فرار از بار مسئولیت خبری، به نقل از سایر منابع، خبر منتشر می‌کند، از مذاکره ناپولی ایتالیا با مدیربرنامه‌های آزمون خبر داد. در این خبر آمده بود که ناپولی ایتالیا از مدت‌ها قبل به دنبال آزمون بوده و اکنون انتظار دارد او هم بیش از سایر باشگاه‌ها، ناپولی را در اولویت انتخاب خود قرار بدهد.

همین منبع خبری به نقل از خود آزمون نوشته بود که او می‌خواهد وارد یک چالش بزرگ دیگر در زندگی ورزشی بشود و این بار در فوتبال ایتالیا بدرخشد. او تایید کرده بود که دو باشگاه ایتالیایی به صورت رسمی با وی درحال مذاکره هستند.

خبرگزاری شینهوای چین نیز در خبری کوتاه البته به نقل از منابع خبری در تهران مطالب مذکور را تایید کرده بود اما شاید مهم‌ترین مانور خبری از سوی گازتا دلواسپورت ایتالیا شکل گرفت که فقط‌وفقط به نام باشگاه فیورنتینا اشاره کرد و به هیچ عنوان نامی از ناپولی یا میلان ذکر نکرد. پس از آن وب‌سایت رسمی باشگاه فیورنتینا نیز دست به کار شد و از سوی روابط‌عمومی و هیات‌تحریریه وب‌سایت این باشگاه دو بار خبر از احتمال مذاکره با سردار آزمون منتشر شد. در اولین خبر با تیتر «فیورنتینا پروفایل آزمون را بررسی می‌کند» تنها از این موضوع نوشته شد که ممکن است فیورنتینا با این بازیکن خوب ایرانی مذاکره کند. در دومین خبر نیز از قول ریاست بخش بین‌الملل این باشگاه تنها در یک تک‌جمله آورده شد: «آزمون بازیکن خوبی است و احتمالا یکی از گزینه‌های مذاکره خواهد بود.»

در چنین شرایطی و برای روشن شدن تکلیف این شایعات با باشگاه فیورنتینا تماس گرفتیم. خبرنگار «فرهیختگان» پس از چند مرحله و مواجه شدن با پرهیز مقامات از پاسخ دادن به این موضوع موفق به مصاحبه با رئیس تحریریه وب‌سایت فیورنتینا شد. نیکولو میسول، رئیس هیات‌تحریریه باشگاه ورزشی فیورنتینا پاسخگوی سوالات بود که در ادامه از نظر می‌گذرانید.

از قبول این دعوت و هم‌صحبتی ممنونم. سوال اول مشخصا درباره سردار آزمون است، نظر شما درباره این بازیکن ایرانی چیست؟

آزمون در زنیت عالی کار کرده اما به‌عنوان کسی که کار او را قبل از این چند هفته دنبال کرده، معتقدم که بسیار باهوش و کوشاست. او در روسیه یک ستاره بوده و آنها دوست ندارند چنین بازیکن بزرگی را به راحتی از دست بدهند. یک بازیکن خوب برای زنیت و هر تیمی است که قدر او را بداند. در تیم ملی ایران هم عالی کار کرده و اگر اشتباه نکنم همیشه یک مهره کلیدی محسوب شده است. به نظر من یک بازیکن تمام‌عیار و فرصت‌طلب در خط حمله است و البته منتظر پاس‌گل نیست و در کار گروهی نیز کم‌نظیر عمل کرده است.

آیا تایید می‌کنید که باشگاه فیورنتینا با سردار آزمون تماس رسمی داشته و صددرصد به دنبال راهی برای استخدام اوست؟

نه، هنوز هیچ اتفاق رسمی رخ نداده است و با توجه به پیگیری شما از من و همکارانم به محض اینکه خبر رسمی تایید شد، آن را اطلاع خواهم داد. می‌توانم بگویم که دوستان ما درحال بررسی این شرایط هستند و نمی‌خواهم بگویم که هیچ مذاکره‌ای در کار نبوده است اما در این مواقع مهم این است که باشگاه به‌صورت رسمی یک اطلاعیه بدهد و این اتفاق هنوز رخ نداده است. در دنیای فوتبال این اتفاقات طبیعی است، گاهی 90 درصد یک مذاکره پنهانی و غیررسمی پیش می‌رود و در لحظه آخر رسانه‌ای می‌شود. در هر حال پاسخ من به سوال شما فعلا منفی است.

اگر فرض کنیم، این مذاکره رسمی شود و آزمون بازیکن آینده فیورنتینا باشد، آیا در این تیم بزرگ موفق خواهد بود؟

هر بازیکنی باید خود را به تیم تحمیل کند. او بازیکن خوب و بزرگی است اما تیم فیورنتینا هم تیم بزرگی است، برای آزمون که در فوتبال باشگاهی روسیه درخشیده این می‌تواند یک چالش بزرگ باشد اما اگر این سوال را پرسیده‌اید تا من تلویحا چیزی را تایید کنم، باز هم می‌گویم که هنوز هیچ مذاکره رسمی در کار نیست.

درباره رقم یک قرارداد احتمالی می‌توانید اشاره‌‌ای داشته باشید؟

به هیچ عنوان، این موارد گاهی حتی تا پایان قرارداد یک بازیکن محرمانه است، البته وقتی این موضوع رسمی باشد و تایید شود حتما به‌صورت شفاف اشاره خواهد شد اما می‌دانید که حتی در آن زمان نیز گاهی مبلغ واقعی ذکر نمی‌شود. نه، واقعا اگر هم مذاکره‌ای در کار باشد، عددی در ذهنم نیست. این رقم به چندین و چند معیار و موضوع مهم بستگی دارد و در جریان مذاکرات روشن می‌شود.

 * نویسنده: بابک سرانی‌آذر، روزنامه‌نگار

 
نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار