• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۰-۱۳ - ۰۹:۱۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
جابر انصاری در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: اهل ادا نیستم، دو شنبه گل بزنم پشتک می‌زنم

چک اسپانسر استقلال برگشت خورد، مجبورم شکایت کنم

عیار آلومینیوم را به پرسپولیس هم نشان می‌دهیم

مهاجم سابق استقلال گفت: چند وقت پیش از من خواستند مقداری از مطالبات را ببخشم که به‌خاطر هواداران این کار را انجام دادم و در همان زمان یک چک اسپانسر به موعد ۲۵آذر گذشته را به من دادند که این چک برگشت خورده است و تا امروز هم خبری نشده و مدام امروز و فردا می‌کنند. الان هم مجبورم به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کنم.

چک اسپانسر استقلال برگشت خورد، مجبورم شکایت کنم

  به گزارش «فرهیختگان»، موضوع صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های ایرانی برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا طی هفته‌های اخیر وارد فاز تازه‌ای شده و بعد از آنکه کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌طور رسمی از صدور مجوز حرفه‌ای ۶ باشگاه ایرانی ازجمله استقلال و پرسپولیس خبر داد اما در همان روز یکی از مسئولان باشگاه استقلال با تایید این خبر به «فرهیختگان» اعلام کرد با توصیه مسئولان فدراسیون فوتبال مقرر شد این خبر به‌صورت رسمی اعلام نشود چراکه تایید کنفدراسیون آسیا به‌عنوان تایید اولیه مدارک تلقی‌شده و امکان دارد در مراحل بعدی مشکلاتی به وجود بیاید که جلوی صدور مجوز حرفه‌ای را بگیرد یا حتی درصورت صدور آن را ابطال کند. این درحالی است که اخیرا طلبکاران جدیدی در ارتباط با باشگاه استقلال و با مراجعه به این باشگاه خواستار مطالبات قبلی خود شده و همین موضوع می‌تواند برای آبی‌پوشان مشکل‌ساز شود و در مراحل بعدی حتی جلوی آسیایی‌شدن این تیم را بگیرد. البته با اعلام رسمی یکی از مسئولان باشگاه استقلال این اتفاق یعنی صدور مجوز حرفه‌ای برای حضور آبی‌پوشان در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا ازسوی کنفدراسیون فوتبال این قاره تایید و برای این باشگاه ارسال شده است و مورد نگران‌کننده‌ای از این جهت وجود ندارد اما با پیگیری‌های «فرهیختگان» به‌نظر می‌رسد اگر آبی‌ها آیتم‌هایی را که منجر به صدور مجوز حرفه‌ای شده است نادیده گرفته و برخلاف آن عمل کنند احتمال هر اتفاقی وجود دارد که به همین سادگی‌ها نمی‌توان از آن عبور کرد.

روال کار برای صدور مجوز حرفه‌ای جهت حضور باشگاه‌ها در لیگ قهرمانان آسیا به این شکل است که باشگاه‌ها باید آیتم‌های مختلف که جمیع آنها یک باشگاه حرفه‌ای را تشکیل می‌دهد رعایت کنند تا بتوانند به مدت یک فصل این مجوز را دریافت کنند. این درحالی است که اگر هرکدام از این آیتم‌ها ازجمله تسویه‌حساب یا مصالحه با طلبکاران، معرفی محل برگزاری دیدارهای خانگی، احراز مدرک حرفه‌ای مربیگری برای سرمربیان و غیره را در طول این یک‌سال رعایت نکنند، این موضوع دردسرساز شده و می‌تواند حتی در ادامه موجب تعلیق این مجوز شود. به‌طور مثال اگر یک باشگاه با طلبکار خود مصالحه کند تا در موعدهای مقرر پرداختی‌هایی داشته باشد اما این اتفاق نیفتد با اطلاع‌رسانی طلبکار به کنفدراسیون فوتبال آسیا این کنفدراسیون در نامه‌نگاری با باشگاه فوق در ابتدا مراتب را جویا شده و سپس اخطار می‌دهد تا مشکل به‌وجودآمده را حل کند. حتی این احتمال وجود دارد درصورت رعایت نشدن مقررات در طول یک‌سال به‌منظور حفظ مجوز حرفه‌ای، کنفدراسیون فوتبال آسیا مجوز باشگاه خاطی را تعلیق کند‌. بعد از این مدت اگر شکایت جدیدی درخصوص مطالبات طلبکاران جدید از باشگاه‌ها در کنفدراسیون فوتبال آسیا ثبت شود این موضوع در سال آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد. به این ترتیب درصورتی که استقلال در پرونده استراماچونی با مشکل مواجه شود این اتفاق صدور مجوز حرفه‌ای این باشگاه برای فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان آسیا را تهدید نکرده و از این جهت جای نگرانی وجود نخواهد داشت اما اگر در دوره قبلی یک بازیکن یا مربی یا هر طلبکار دیگری به کنفدراسیون فوتبال آسیا اطلاع بدهد که باشگاه، مورد توافق را نقض کرده و ثابت شود، امکان هر اتفاقی وجود خواهد داشت. درواقع باشگاه باید درطول یک‌سال تمامی آیتم‌های حرفه‌ای شدن را درصورت دریافت مجوز حفظ کند، در غیر این صورت تبعاتی مثل جریمه مالی، ابطال مجوز حرفه‌ای یا توقیف و تعلیق آن وجود خواهد داشت و این نشان می‌دهد همچنان با وجود طلبکاران خطر وجود دارد.

 انصاری: به‌خاطر پسر شفر از استقلال جدا شدم

طی روزهای گذشته شنیده شد جابر انصاری مهاجم سابق استقلال به‌خاطر مطالبات قبلی خود به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرده که این اتفاق می‌تواند تبعاتی را برای این باشگاه به‌همراه داشته باشد. تیم فعلی جابر یعنی آلومینیوم اراک هم سه‌شنبه هفته جاری در لیگ برتر به مصاف استقلال خواهد رفت و این دو اتفاق بهانه‌ای شد تا با انصاری صحبت کنیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با مهاجم آلومینیوم اراک را در ادامه می‌خوانید.

ابتدا از شرایط آلومینیوم شروع کنیم. کمی ناامیدکننده شروع کرد اما بعدا شرایط خیلی بهتر شد.

در هفته‌های اول من هنوز با آلومینیوم قرارداد نبسته بودم اما خدا را شکر همان‌طور که گفتید شرایط خوب شد و به‌خوبی به جدول رقابت‌ها برگشتیم. من هم از رسانه‌ها شرایط روزهای ابتدایی این باشگاه را مطلع می‌شدم. بالاخره این باشگاه بعد از سال‌ها دوباره به سطح اول فوتبال رسیده و شاید در ابتدا شرایط کمی مناسب نبود ضمن اینکه فکر می‌کنم تیم هم کمی دیر بسته شده و با تاخیر به اردو رفت اما خدا را شکر شرایط در ادامه بهتر و بازی‌به‌بازی عملکردمان مطلوب‌تر شد. ان‌شاءالله بتوانیم در بازی آینده مقابل استقلال هم خوب کار کرده و سه‌امتیاز را بگیریم. خودم هم سعی کردم هرچه سریع‌تر به شرایط مطلوب برسم چراکه بعد از اتمام لیگ فصل گذشته با تیمی قرارداد نبسته بودم و چهارماه به‌صورت انفرادی تمرین می‌کردم اما امیدوارم بتوانم به آلومینیوم کمک کنم تا این باشگاه در فصل جاری نتایج خوبی بگیرد.

به‌نظر می‌رسد رسول خطیبی بعد از اختلافات ابتدای فصل انگیزه زیادی دارد تا یک‌بار دیگر در لیگ برتر خودش را نشان بدهد‌.

بله، بالاخره امکانات خیلی بهتر شد و چند بازیکن نیز به تیم اضافه شدند و الان خدا را شکر تیم هم روزبه‌روز بهتر می‌شود. امیدوارم در بازی بعدی مقابل استقلال بتوانیم نکاتی را که کادرفنی گوشزد می‌کند به‌خوبی انجام دهیم تا با سه‌امتیاز از تهران برگردیم. این بازی هم برای ما و هم برای استقلال سخت است هرچند استقلالی‌ها این هفته‌ها خوب نتیجه می‌گیرند و در صدر جدول قرار دارند و ازسوی دیگر ما هم در چهار هفته اخیر روند خوبی را داشته‌ایم و به‌نظرم یک بازی قشنگ خواهیم دید.

پرسپولیسی‌ها انتقاد کرده بودند چرا طوری برنامه‌ریزی شده که استقلال باید قبل از دربی به مصاف آلومینیوم برود. انگار فکر می‌کنند شما تیم ضعیفی هستید!

ایرادی ندارد، ما دو، سه هفته دیگر با پرسپولیس هم بازی داریم و شاید آنها از بازی‌ها و نتایج ما خبر ندارند. با آنها بازی داریم و مطمئنا آن روز در اراک مشخص می‌شود که عیار تیم ما به چه شکل است.

دلت برای استقلال تنگ شده است؟

بالاخره استقلال باشگاهی است که همه بازیکنان دوست دارند یک روز در آن توپ بزنند و من هم خوشحالم که حدود ۴سال در این تیم بازی کردم و توانستم دل هواداران را شاد کنم. امیدوارم این تیم امسال نتایج خوبی در آسیا و لیگ برتر کسب کند چون بالاخره استقلالی هستم و خواهم ماند اما فارغ از این صحبت‌ها برای بازی سه‌شنبه انگیزه زیادی دارم چون می‌خواهم یک‌بار دیگر خودم را به آنها ثابت کنم، بنابراین با تمام وجود بازی کرده و به تیم کمک می‌کنم.

پشتک‌واروهای تو بعد از گلزنی‌ در استقلال معروف بود. سه‌شنبه گلزنی کنی دوباره پشتک می‌زنی؟

ان‌شاءالله! باید ببینم شرایط چطور است. من اهل ادابازی و سیاه‌بازی نیستم. در همان زمان هم که در استقلال بازی می‌کردم خیلی اهل حاشیه نبودم. ان‌شاءالله گل بزنم تا ببینیم بقیه‌اش چه خواهد شد.

بهترین لقبی که هواداران دادند چه بود؟

قطعا همان جابر رفت‌وبرگشت بهترین لقب بود که به من لطف داشتند و همیشه از آنها تشکر کردم و امیدوارم استقلال با نتایجی که کسب می‌کند یک‌بار دیگر دل آنها را شاد کند.

اما تو با دلخوری از استقلال جدا شدی؟

درست است. می‌توانستم همچنان در این تیم بازی کنم اما با پسر شفر به مشکل خوردم. این درحالی بود که فورواردهای تیم هرکدام در ۱۵بازی یک‌گل زدند اما من در دو بازی یک‌گل زدم و یک پاس‌گل دادم. اذیت شدم و حق من نبود با من آن‌طور رفتار کنند، چون از یک‌سری از بازیکنان و شاید ۵۰درصد آنها بهتر بودم اما چون حاشیه نداشتم و اهل حاشیه‌سازی نبودم از این اخلاقم هم ضربه خوردم، در تیمی مثل استقلال اگر حاشیه نداشته باشید، دیده نمی‌شوید و هواداران هم آن‌طور که باید حمایتت نمی‌کنند.

به‌خاطر طلب از استقلال به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کردی؟

همه کارهای مربوط به این موضوع را انجام دادم البته باید بگویم چند وقت پیش از من خواستند مقداری از مطالبات را ببخشم که به‌خاطر هواداران این کار را انجام دادم و در همان زمان یک چک اسپانسر به موعد ۲۵آذر گذشته را به من دادند که این چک برگشت خورده است و تا امروز هم خبری نشده و مدام امروز و فردا می‌کنند. الان هم مجبورم این کار را انجام بدهم. از وکیلم خواستم ضمن مطلع‌کردن باشگاه و اسپانسر اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهد. صحبت‌هایی هم با مسئولان فدراسیون فوتبال انجام دادم و امیدوارم بتوانم به حق و حقوقم برسم و این اتفاق از جانب فدراسیون ‌فوتبال حل‌وفصل شود تا دیگر کار به کنفدراسیون آسیا نکشد. این تنها راهی بود که من می‌توانستم به پولم برسم. به باشگاه تخفیف هم دادم و مقداری از طلبم را بخشیدم اما خیلی‌های دیگر این کار را نکردند و پول خود را گرفتند. با این حال به‌خاطر هواداران و چون استقلالی هستم همه‌جوره به باشگاه کمک کردم ولی یک چک ۸۵روزه به من دادند که آن هم ۱۵روز است پاس نشده و کسی هم جوابگو نیست.

* نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار