• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۰-۰۹ - ۱۰:۵۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

غیرت دینی جوانان حماسه 9دی را خلق کرد

حماسه 9دی مثل سایر حماسه‌های انقلاب اسلامی برخاسته از بصیرت بود. مردم دشمن را خوب شناختند و در موقع مناسب در میدان عمل با حضور در عرصه حماسه خلق کردند. ایمان و بصیرت مردم در نگاه مقام‌معظم‌رهبری و همچنین غیرت دینی جوانان حماسه 9دی را خلق کرد.

غیرت دینی جوانان حماسه 9دی را خلق کرد

  به گزارش «فرهیختگان»، سال 88 بدون شک یکی از متفاوت‌ترین سال‌های سیاسی پس از انقلاب بوده است؛ حوادث تلخی که پس از حضور غرورآفرین مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری رقم خورد و ماه‌ها فضای کشور را درگیر کرد و درنهایت باحضور حماسی مردم در راهپیمایی 9 دی سفره براندازی و فتنه‌گری برچیده شد. به همین مناسبت و همزمان با روز بصیرت، امیر ابراهیم‌زاده، مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» به ابعاد حوادث سال 88 پرداخت که در ادامه می‌خوانید.

ابراهیم‌زاده با تسلیت سالگرد شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس و یاران ایشان، درتشریح ریشه‌های فتنه اظهار کرد: «واژه فتنه با مشتقاتش 60 بار در قرآن به‌کار رفته، پس نمی‌توان وجود فتنه را انکار کرد. بعضی معتقدند فتنه وجود ندارد. این اظهارنظر ازسوی این افراد یا از سر ناآگاهی است یا شیطنتی در کار است که اهداف خود را دنبال کنند و پوششی روی فتنه بگذارند. باتوجه به معنی فتنه، اختلاف مردم در رای و امتحان، عامل فتنه داخلی است، چراکه در روایات منشا و زمینه‌های فتنه داخلی است تا افرادی در داخل مجموعه در اثر عوامل مختلف که ذاتی و شخصیتی و رفتاری است مراقبت داشته باشند و شاخص‌های مهم عبودیت و تقوا و ایمان را رعایت کنند. به هیچ عنوان عوامل خارجی نمی‌توانند اثرگذار باشند، همیشه منشا اصلی عوامل داخلی است.»

مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: «عوامل خارجی باطل نمی‌توانند بدون عوامل داخلی به‌عنوان یک عامل اصلی نقش ایفا کنند، مگر با طراحی و همین نفوذی‌های داخلی بتوانند اغراض خود را پیاده کنند. ریشه‌های دیگری همچون ناآگاهی مردم، جاذبه‌های مادی، دور شدن از خط ولایت، امواج شهوت مثل حب‌مقام و جاه و پست، خودپسندی، ثروت‌پرستی، اشرافی‌گری، تجمل‌گرایی، رانت‌خواری، ویژه‌خواری، شایعه‌پراکنی، فرصت‌طلبی، کارشکنی، عدم پذیرش ولایت و ولایت‌گریزی و عوامفریبی همه اینها از زمینه‌های فتنه محسوب می‌شوند.»

ابراهیم‌زاده با اشاره به حوادث سال 88 ادامه داد: «این حقیقت را باید پذیرفت که جریان نفوذی که مقام معظم رهبری با تیزبینی و هوشمندی سال‌ها قبل به آن هشدار داده بودند، وجود دارد و نمی‌شود آن را انکار کرد. از اول انقلاب تاکنون چه‌بسیار افرادی در درون نظام اسلامی و در جایگاه‌های مسئولیتی رده‌های مختلف قرار داشتند و نفوذی دشمن بودند و برای همین امر هم تربیت می‌شدند، بنی‌صدر یکی از آنها بود و افرادی هم که به جرم جاسوسی دستگیر شدند از همین افراد هستند.»

وی در ادامه گفت: «در مساله فتنه 88 شواهد و حمایت بیگانگان ازجمله فتنه و اغتشاشات این را نشان می‌دهد که حداقل برنامه‌ریزی گسترده‌ای که از مدت‌ها پیش توسط استکبار جهانی و دشمنان نظام و دین و رهبری و ملت ایران برای براندازی نظام اسلامی ایران طراحی شده بود که البته با عوامل داخلی خود هدایت می‌کردند، حمایت منافقین در خارج از کشور و حمایت ظاهری مسئولان دولت آمریکا و دیگران از فتنه‌گران نشان برنامه‌ریزی قبلی را دارد، تشویق به اغتشاش و شورش و تلاش درجهت ساختن شهدای دروغین و... حکایت از حرکت آگاهانه داشت. پس از دستگیری عوامل فتنه مشخص شد که بیشتر افراد که درگیر فتنه 88 بودند، همان کسانی بودند که حادثه کوی دانشگاه در 18 تیر 78 را به‌وجود آورده بودند.»

ابراهیم‌زاده افزود: «این از مسلمات است که برخی از گروه‌های سیاسی داخل کشور، برخی از سران آنها با گروهک منافقین و انجمن پادشاهی رسانه‌های اپوزیسیون خارج از کشور، رسانه‌های غربی همه در یک نکته اشتراک داشتند و متاسفانه هیچ‌کدام دیگری را در این جریان نقد نکردند، بلکه هم‌افزایی هم داشتند. آن نقطه وارد کردن فشار جدی بر مرکزیت نظام یعنی ولایت فقیه بود. اگر غیر از این بود باید برخی از آنها برخی دیگر را به‌شدت نقد می‌کردند. اینکه سران این جریان هیچ‌وقت مطالب رسانه‌های معاند را که به نفع آنها بود و منعکس می‌شد را نفی نکردند و موضع روشنی را اتخاذ نکردند، خود دلیل بر این جریان هست که با حرکت حمایتی دشمنان و بیگانگان و رسانه‌های غربی مخالفتی نداشتند؛ حال آنکه حرکت آنها برای براندازی نرم یا کودتای مخملی کاملا مشهود بود و اقدام چهره‌های شاخص در فتنه 88 که به آشوب و اغتشاش با گفتار و رفتار بعضی یا سکوت دامن زدند،‌ ثابت شد. خواسته یا ناخواسته، ندانسته یا هماهنگی‌شده اقدام در چارچوب کودتای مخملی بود، طرح تقلب در انتخابات یا تشکیل کمیته صیانت از آرا، چه مفهومی به غیر از اینکه القا کنند از رای‌ها حفاظت نمی‌شود و القا کنند تقلبی در کار هست می‌تواند داشته باشد. اعلام پیروزی در انتخابات قبل از اتمام انتخابات وسط روز چه مفهومی را القا می‌کند. تشویق مردم برای ریختن به خیابان‌ها و اعتراض درصورت عدم موفقیت کاندیدای موردنظر توسط فرد وابسته به یک تفکر و شخصیت چه مفهومی را می‌تواند القا کند. اردوکشی‌های خیابانی بعد از روشنگری‌ها و سخنرانی معروف مقام‌معظم‌رهبری در نمازجمعه تهران چه هدفی را دنبال می‌کرد. بالاخره باید گفت بعضی از افراد از اول برای این کار تربیت شده بودند و بعضی‌ها گرفتار طراحی دشمن شدند و نتوانستند خارج شوند.»

مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: «حماسه 9دی به‌قول مقام‌معظم‌رهبری ازجمله کارهایی نیست که با اراده امثال ما انجام گیرد. این حماسه کار خدا بود. دست قدرت الهی بود. حماسه 9دی مثل سایر حماسه‌های انقلاب اسلامی برخاسته از بصیرت بود. مردم دشمن را خوب شناختند و در موقع مناسب در میدان عمل با حضور در عرصه حماسه خلق کردند. ایمان و بصیرت مردم در نگاه مقام‌معظم‌رهبری و همچنین غیرت دینی جوانان حماسه 9دی را خلق کرد. هرچند حماسه 9 دی پس از هتک حرمت و اهانت در روز عاشورای 88 به امام‌حسین(ع) انجام گرفت. درحقیقت می‌شود بیان کرد اهداف پلید دشمن در آن روز بیشتر برای قاطبه مردم مشخص شد. ظاهر فریبنده به خودگرفتن، دم از حقوق مردم زدن، به دروغ شهید جریان فتنه را برای مردم مشخص کردن در آن روز برملا شد. دشمن با دست خودش رسوا شد. به‌صورت علنی ثابت کردند که اینها برای انتخابات نیست. این افراد اصل اسلام و نظام و رهبری و ولایت را نشانه گرفتند. اصل اسلام یا اصل نظام رهبری که همان ایدئولوژی اسلامی است، غرض اصلی اینهاست. اینها برای براندازی نظام و دین از مملکت اسلامی ایران تصمیم گرفته‌اند. درحقیقت کار خدا بود که آن روز حقیقت جریان هدایت‌شده توسط دشمن برملا شد. پس نمی‌توان گفت مردم آمادگی قبلی نداشتند. مردم آمادگی قبلی برای مقابله با این فتنه را داشتند. منتظر فرصت مناسبی بودند و با این حرکت عظیم مردم جواب دشمن را دادند. مردم ثابت کردند اگر پای به‌خطر افتادن دین و مقدسات و نظام در کار باشد، همچنان در صحنه حضور دارند. پای اعتقادات می‌ایستند و دفاع می‌کنند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین