• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۰-۰۸ - ۰۹:۵۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
پایان دور رفت لیگ تنیس‌روی‌میز بانوان با سومی تیم دانشگاه آزاد اسلامی

میربابایی: در دور برگشت بهتر ظاهر می‌شویم

صامت: لیگ انگیزه پینگ‌پنگ‌بازان را بیشتر کرد

سرمربی تنیس‌روی‌میز بانوان دانشگاه آزاد گفت: ما می‌توانستیم با یک برد دیگر روی سکوی دوم بایستیم که متاسفانه این اتفاق رخ نداد. البته فرصت برای جبران وجود دارد و قطعا ما در دور دوم چهره بهتری به خود می‌گیریم.

میربابایی: در دور برگشت بهتر ظاهر می‌شویم

  به گزارش «فرهیختگان»، رفته‌رفته رقابت‌های ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی درنظر گرفته‌شده توسط ستاد مبارزه با کرونا در ورزش از سر گرفته می‌شود و به‌نظر می‌آید ورزش و ورزشکاران کشورمان این را پذیرفته‌اند که باید با شرایط خاصی که این ویروس در کشور حاکم کرده کنار بیایند و با زندگی حرفه‌ای و رعایت موارد بهداشتی، ورزش را از جریان نیندازند و حالا شاهد این هستیم که چراغ ورزش بار دیگر در کشور روشن شده است.

تنیس‌روی‌میز یکی از رشته‌های ورزشی است که در این مدت فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورده بود و با توجه به اینکه این رقابت‌ها در سالن‌های سرپوشیده برگزار می‌شود، حساسیت ویژه‌ای روی برگزاری اردوها، تمرینات و رقابت‌های این رشته ورزشی وجود داشت اما درنهایت با رایزنی‌های فدراسیون تنیس‌روی‌میز کشورمان و موافقت ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، آنها توانستند از مدتی پیش مجوز برگزاری اردوها و رقابت‌های خود را در لیگ دریافت کنند.

3  پیروزی دانشگاه آزاد اسلامی و حضور در رتبه سوم

رقابت‌های لیگ تنیس‌روی‌میز کشورمان چند روزی بود که در بخش بانوان کار خود را آغاز کرد و شنبه‌شب نیز این مسابقات پیگیری شد تا با برگزاری چند بازی، پرونده این رقابت‌ها در دور رفت به سرانجام برسد و تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها جایگاه موقت خود را در جدول رده‌بندی این رقابت‌ها بشناسند.

دانشگاه آزاد اسلامی که در دوره قبل این بازی‌ها موفق شده بود به‌عنوان نایب‌قهرمانی رقابت‌ها برسد در این رقابت‌ها نیز به‌عنوان یک مدعی پای به مسابقات گذاشت تا بتواند با انجام بازی‌های خود در رقابت‌های لیگ فصل جاری جایگاه بهتری را برای خود در جدول رده‌بندی بازی‌ها دست و پا کند.

هرچند شرایط کرونایی و دوری ورزشکاران پینگ‌پنگ‌باز دانشگاه آزاد اسلامی از تمرینات و اردوها تا حدود زیادی روی کیفیت بازی آنها تاثیر گذاشته بود اما آنها هرچه از بازی‌ها می‌گذشت توانستند نمایش بهتری از خود ارائه کنند و در پایان رقابت‌های دور اول بازی‌ها توانستند با کسب 3پیروزی بعد از شهرداری شهربابک و وچان کردستان رتبه سوم را ازآن خود کنند و امیدوار به این باشند که در دور دوم این جایگاه را ارتقا داده و درجمع 4تیم صعودکننده به مرحله نهایی قرار داشته باشند.

پینگ‌پنگ‌بازان دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار پایانی خود موفق شدند 4 بر 2 از سد آکادمی وفایی‌راد عبور کنند و حالا در انتظار دور دوم بازی‌ها که در بهمن‌ماه برگزار می‌شود باشند.

صامت: قطعا دور دوم را بهتر آغاز می‌کنیم

دانشگاه آزاد اسلامی در رقابت‌های تنیس‌روی‌میز بانوان امسال مثل سایر تیم‌های این باشگاه با ترکیبی از نفرات جوان و باتجربه پای به این رقابت‌ها گذاشته است تا بتواند به یکی از دغدغه‌های مدیران دانشگاه آزاد اسلامی که میدان‌دادن به استعدادهای جوان در ورزش است، جامه‌عمل بپوشاند.

یکی از پینگ‌پنگ‌بازان دانشگاه آزاد اسلامی که از تجربه کافی برای حضور در رقابت‌ها برخوردار بود مریم صامت نام دارد که توانست تمامی بازی‌های خود را با پیروزی پشت‌سر بگذارد و یکی از چهره‌های خوب تنیس‌روی‌میز بانوان دانشگاه آزاد اسلامی لقب بگیرد. او در گفت‌وگویی کوتاه به «فرهیختگان» گفت: «خوشبختانه بازی‌های لیگ تنیس‌روی‌میز کشور آغاز شد و همین موضوع انگیزه ورزشکاران این رشته را برای ازسرگیری تمرینات و برگزاری اردوها بیشتر کرد. البته شرایط کرونایی تا حد زیادی روی آمادگی پینگ‌‌پنگ‌بازان کشورمان تاثیر گذاشته بود و اگر بخواهم این بازی‌ها را تفسیر کنم باید بگویم که ریتم بازی‌ها تا حدود زیادی پایین آمده بود و به‌نظر می‌رسید بازی‌ها سرعت لازم را ندارند.»

او در ادامه افزود: «البته من به این دلیل که در لیگ تنیس‌روی‌میز ترکیه حضور داشتم و در لیگ این کشور بازی کرده بودم از لحاظ آمادگی در وضعیت خوبی قرار داشتم و البته هرچه از بازی‌ها می‌گذشت سایر بازیکنان ما هم در شرایط مسابقه قرار گرفتند و فکر می‌کنم در بازی‌های پایانی آنها توانسته بودند به اوج آمادگی برسند. با این تفاسیر احساس من بر این است که دور برگشت بازی‌ها بسیار جذاب‌تر برگزار می‌شود.»
صامت در خاتمه خاطرنشان کرد: «خدا را شکر ما اردوی 10روزه‌ای را در هتل دانشگاه آزاد اسلامی برگزار کردیم و باید از مدیران و مسئولان ورزش دانشگاه آزاد اسلامی بسیار تشکر کنم که این امکانات را دراختیار تیم‌های ورزشی‌شان قرار داده‌اند. این هتل در یکی از بهترین مناطق آب‌وهوایی قرار دارد و سرویس ایاب‌وذهاب و غذای باکیفیتی برای ما تهیه می‌شد. به‌نظرم این اردو بسیار زیاد روی آمادگی بیشتر بازیکنان تاثیر داشت. خوشحالم که در خدمت باشگاهی هستم که امکانات حرفه‌ای دراختیار دارد.»

میربابایی: نبود مسابقات بازیکنان را بی‌انگیزه کرد

زهرا میربابایی، سرمربی تنیس‌روی‌میز بانوان دانشگاه آزاد در چند هفته گذشته تلاش بسیار زیادی کرد تا تیمش را در بهترین شرایط ممکن راهی رقابت‌های لیگ تنیس‌روی‌میز کند. او درخصوص بازی‌های برگزارشده در دور رفت این رقابت‌ها و شرایط تیمش به «فرهیختگان» گفت: «متاسفانه با تعطیلی بازیکنان لیگ و همچنین در پیش نبودن رقابت بین‌المللی، انگیزه بازیکنان به‌صورت کامل از بین رفته بود و آنها دل و دماغی برای انجام تمرینات‌شان نداشتند. موضوع دیگر هم این بود که خانواده‌ها به‌شدت از موضوع کرونا می‌ترسند و به همین راحتی‌ها اجازه حضور فرزندان‌شان را در تمرینات و مسابقات نمی‌دهند.»

او ادامه داد: «البته دانشگاه آزاد اسلامی واقعا برای از بین بردن این دلواپسی‌ها تمام تلاش خود را کرد و با رعایت تمامی نکات بهداشتی، کاری کردند که آب در دل کسی تکان نخورد. ما یک‌بار قبل از ورود به اردو تست کرونا دادیم و یک‌بار هم قبل از ورود به لیگ. در هتل برایمان اتاق‌های تک‌نفره در نظر گرفتند و سرویس رفت‌وآمدمان هم کاملا حفاظت شده بود. جا دارد از پیگیری‌ها و تلاش‌های آقایان لشگری و روحانی تشکر کنم که تا این حد هوای ورزشکاران‌شان را دارند.»

میربابایی همچنین درخصوص بازی‌ها گفت: «ما اگر دیدار افتتاحیه‌مان را در بازی دوم یا سوم انجام می‌دادیم می‌توانستیم روی برد در آن حساب کنیم. پینگ‌پنگ‌بازان ما در ابتدا از شرایط آرمانی به‌دور بودند اما با گذشت چند بازی شرایط بهتری پیدا کردند. ما می‌توانستیم با یک برد دیگر روی سکوی دوم بایستیم که متاسفانه این اتفاق رخ نداد. البته فرصت برای جبران وجود دارد و قطعا ما در دور دوم چهره بهتری به خود می‌گیریم.»

او در پایان خاطرنشان کرد: «به‌نظر من بهتر است که بازی‌ها کمی به درازا کشیده شود تا با این اتفاق انگیزه در ورزشکاران این رشته ورزشی حفظ شود. آنها اگر بدانند رقابتی در پیش دارند تمرینات خود را انجام می‌دهند اما اگر بدانند بازی‌ها تمام شده و قرار نیست در رقابتی حضور داشته باشند، قطعا ورزش و تمرین را رها می‌کنند و این باعث می‌شود خیلی از استعدادها از بین برود.»

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار