• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۰-۰۷ - ۱۰:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
تکنیک آبی‌ها برای خریدن زمان در پرونده‌ استرا؛ شاید سوسانو برگردد!

هزینه گرندز رای را ندادند تا منابع مالی تامین شود

با توجه به مطالبات سابق سوسانو از باشگاه استقلال این احتمال وجود دارد که این وکیل مجرب درخواست بازگشت به پرونده استراماچونی را نپذیرد و این درحالی است که وی مدتی پیش به خاطر همین مطالبات باشگاه استقلال قطع همکاری کرده بود.

هزینه گرندز رای را ندادند تا منابع مالی تامین شود

  به گزارش «فرهیختگان»، موضوع مطالبات استراماچونی، سرمربی سابق ایتالیایی استقلال و شکایت این سرمربی بابت پرداخت این مطالبات توسط باشگاه ایرانی به یک پرونده پیچیده تبدیل شده است. طی روزهای اخیر از قول حجت نظری از اعضای هیات‌مدیره استقلال اعلام شد استراماچونی براساس ادعایی که مطرح کرده یک میلیون و 680 هزار یورو از استقلال طلب دارد اما رایی که فیفا صادر کرده عددی کمتر از یک میلیون و 300 هزار یورو است و در زمانی که این رای از سوی فیفا صادر شد از سوی باشگاه استقلال به خوبی دفاعیات لازم صورت نگرفت. به گفته حجت نظری باشگاه استقلال از فیفا خواست مستنداتی که براساس آن رای را صادر کرده در اختیار باشگاه بگذارد که فعلا این کار را انجام نداده است و مدعی شد که جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد به این دلیل که فرآیند رسیدگی به این پرونده ماه‌ها و دست‌کم 7، 8 ماه زمان می‌برد و مدیران باشگاه سعی خواهند کرد با ارائه دفاعیات لازم این رای را بشکنند و درنهایت غرامتی که به استراماچونی خواهند داد کمتر شود. درواقع این موضوع آخرین اتفاقی بود که طی روزهای اخیر درخصوص تحولات ناشی از پرونده سرمربی ایتالیایی در رسانه‌های ایرانی منتشر شده و طی چند روز اخیر در این خصوص سکوت خبری حکمفرما شد.

با این حال اتفاق جالب و عجیبی که در باشگاه استقلال در زمان درخواست گرندز رای یا همان فرجام‌خواهی برای پرونده استراماچونی به دادگاه عالی ورزش داده شده این موضوع بود که مسئولان باشگاه با نادیده گرفتن قوانین، به همراه گرندز هزینه اعاده دادرسی به مبلغ ۴۴ هزار فرانک سوئیس را پرداخت نکردند تا روند دادرسی در دادگاه کاس با ایرادات ماهوی و حقوقی مواجه شود.

این درحالی است که قرار است دادگاه عالی ورزش تا ۲۰ روز آینده اخطار رفع نقص را برای استقلال صادر کند تا به این ترتیب ایرادات فرجام‌خواهی استقلالی‌ها حل و فصل شده و سپس روند دادرسی از ابتدا آغاز شود و این یعنی استقلالی‌ها گرندز ایراددار را برای اعاده دادرسی فرستاده‌اند تا با استفاده از زمانی که صرف اخطار رفع نقص می‌شود، بتوانند زمان بیشتری در حدود دو ماه برای تامین منابع مالی برای تسویه‌حساب با استراماچونی بخرند، درواقع اخطار رفع نقص دلالت بر آن دارد که استقلالی‌ها هزینه دادرسی را پرداخت کنند در غیر این صورت و با عدم پرداخت این هزینه دعوی باشگاه ایرانی رد شده و در ادامه مشکلات بعدی به‌وجود خواهد آمد.

 سوسانو برمی‌گردد؟

آخرین وضعیت این پرونده نیز بر این اساس است که حدود ۱۰ روز پیش جلسه‌ای درخصوص تعیین وکلای استقلال که در دادگاه عالیه ورزش پرونده قبول می‌کنند برگزار شد که بعد از قطع همکاری سوسانو یک بار دیگر درخواست ادامه همکاری با وی مطرح شده که با توجه به مطالبات سابق این فرد از باشگاه استقلال این احتمال وجود دارد که این وکیل مجرب درخواست بازگشت به پرونده استراماچونی را نپذیرد و این درحالی است که وی مدتی پیش به خاطر همین مطالبات باشگاه استقلال قطع همکاری کرده بود.

 سعادتمند کارها را خراب کرد؟

در همین زمینه شنیده می‌شود اقدامات سعادتمند مبنی‌بر بازگرداندن استراماچونی به استقلال و به نوعی بر سر زبان انداختن نام وی درحالی که مدیرعامل سابق استقلال می‌دانست این اقدام او فرجام خوشی نخواهد داشت باعث عصبانیت و گلایه استرا شده و همان‌طور که قبلا نوشتیم با توجه به این رفتارها به هیچ‌وجه این انتظار در برهه زمانی فعلی از این سرمربی ایتالیایی مبنی‌بر اینکه بخواهد به استقلال تخفیف دهد وجود نخواهد داشت. بنابراین این موضوع دست مسئولان فعلی باشگاه را برای هرگونه رایزنی به‌منظور درخواست تخفیف یا هر مساعدت دیگری از سوی استرا بسته و به‌طور منطقی هیچ راه‌حل دیگر مسالمت‌آمیزی به جز راهی که آبی‌ها رفتند برای خریدن زمان به روش‌ها و تاکتیک‌های مختلف به‌منظور تامین اعتبار مالی وجود ندارد.

 * نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار