• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۰-۰۲ - ۰۰:۱۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
نظری: از کادرفنی حمایت حداکثری داریم، انتخاب عضو پنجم در اختیار ما نیست

اختلاف نظر شاید اما اختلاف بنیادی با مددی نداریم

عضو هیات‌مدیره و سخنگوی استقلال گفت: ممکن است اختلاف نظری در آینده پیش بیاید بالاخره بین همه افراد اختلاف سلیقه و اختلاف نظر وجود دارد اما اینکه اختلاف بنیادی باشد واقعا این‌طور نیست و در یک فضای صمیمی و همدل در کنار یکدیگر کارها را پیش می‌بریم.

اختلاف نظر شاید اما اختلاف بنیادی با مددی نداریم

به گزارش «فرهیختگان»، در پی توهین صورت گرفته به هواداران استقلال در سریال خانه امن که شب گذشته از شبکه یک سیما پخش شد، صبح دیروز هیات‌مدیره استقلال جلسه‌ای در ساختمان این باشگاه و با حضور مدیرعامل استقلال تشکیل داد. در پایان این جلسه بیانیه‌ای صادر و اعلام شد که تلویزیون علی‌رغم همه ارزش‌های بالای این سریال پرمحتوا، صحنه‌ای توهین‌آمیز را به نمایش گذاشت. صحنه نمایش داده شده به قدری منزجر‌کننده بود که از بیان آن خودداری شده اما این موضوع در فضای مجازی و بین هواداران بازتاب زیادی پیدا کرده و آنها شکایت و اعتراض‌های زیادی را نسبت به عملکرد صداوسیما مطرح کردند. درخصوص این اتفاق و البته سایر مباحث ردوبدل شده در جلسه هیات‌مدیره روز گذشته استقلال ازجمله مباحث مرتبط با این باشگاه دقایقی با عضو هیات‌مدیره و سخنگوی استقلال صحبت کردیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با حجت نظری را در ادامه می‌خوانید.

در جلسه هیات‌مدیره باشگاه با مدیرعامل استقلال چه گذشت؟

این جلسه صبح روز گذشته در محل باشگاه برگزار شد و در مورد مباحث مختلف ازجمله گزارش‌های مالی و پشتیبانی طرفین به صحبت پرداختیم و گزارش مفصل و مبسوطی را مددی برای اعضا قرائت کرد. روند جلسه مطلوب و بدون ایجاد مشکلی به پایان رسید. مددی گزارشی از روند فعالیت‌های تیم ارائه داده و اعضا در جزئیات امور و اتفاقات اخیر در باشگاه قرار گرفتند.

استقلال این روزها فقط خوب امتیاز می‌گیرد اما روند مطلوب را در میدان به نمایش نمی‌گذارد. در این خصوص در جلسه هیات‌مدیره صحبتی یا بحثی شکل گرفت؟

در این جلسه ضمن اینکه شرایط فعلی با وضعیت تیم در مقایسه با هفته‌های مشابه در فصول قبل بهتر و مناسب‌تر ارزیابی شد، اعضا روی این موضوع صحه گذاشتند که شرایط راضی‌کننده است هرچند تا رضایتمندی حداکثری فاصله وجود دارد اما همه اعضا به حمایت از کادرفنی تاکید کردند و جملگی به این موضوع اشاره کردیم که آمادگی این را داریم تا هرگونه نیاز تیم را برطرف کرده و موانع و مشکلات فعالیت حرفه‌ای را برطرف کرده و تا رسیدن به رضایتمندی حداکثری هواداران از حمایت از کادرفنی و برطرف کردن مشکلات تیم دریغ نخواهیم کرد.

در مباحث فنی چطور آیا تصمیم گرفته نشد تا در این خصوص کادر فنی تقویت شود؟

اصلا وارد این بحث‌ها نمی‌شویم چون این موضوع در حیطه اختیارات کادرفنی قرار دارد و ما به آن ورود نمی‌کنیم. در هر صورت یک‌سری اختیارات و وظایف در اختیار سرمربی قرار دارد و از آنجایی که او مسئولیت‌های فنی را به عهده داشته و درنهایت پاسخگو خواهد بود ما دخالتی ندایم و فقط تاکید کردیم برای اینکه موانع موجود بر سر راه موفقیت باشگاه برداشته شود ما در این راه همه گونه حمایت را خواهیم کرد.

درخصوص موضوع کشتی استقلال و اظهارات علیرضا دبیر در برنامه ورزش و مردم موضع‌گیری خاصی در هیات‌مدیره نشد؟

فرصت نکردیم هر چند در این خصوص باید گپ‌وگفت مجزایی داشته باشیم تا بعد از جمع‌بندی به تصمیم‌گیری لازم و نهایی برسیم اما واقعا در جلسه‌ای که سپری شد به این موضوع نرسیدیم. ما بیشتر در مورد مباحث جاری باشگاه به صحبت پرداختیم که این موضوع چه از نظر ارائه گزارش و چه تبادل نظر در مورد آن یک مقدار زمان‌بر بود. همین‌طور موضوع سکانس جنجالی سریال خانه امن هم مورد بحث قرار گرفت و عملا دیگر این فرصت را نداشتیم تا درخصوص موارد دیگر به تصمیم‌گیری بپردازیم.

در مورد این سریال که اعتراض هواداران استقلال را در پی داشت درست است که بیانیه‌ای را صادر کردید اما قرار نیست اعتراض یا شکایت صورت بگیرد؟

در هر صورت گفتنی‌ها را در بیانیه فوق عنوان کردیم. ما در باشگاه استقلال ضمن اعتراض شدید به این خطای بزرگ، انتظار داریم رئیس محترم سازمان صداوسیما به این معضل که در برنامه‌های آن سازمان پرتکرار هم شده، ورود کرده و ضمن عذرخواهی از سرمایه‌های اصلی باشگاه یعنی هواداران شریف و فهیم استقلال، هرچه سریع‌تر نسبت به جبران آن اقدام کند. تکرار این اتفاقات خیلی برازنده باشگاه بزرگی به مثل استقلال نیست و آن را برنمی‌تابیم و امیدواریم دیگر شاهد بی‌احترامی و توهین به مجموعه استقلالی‌ها از صداوسیما نباشیم در هر صورت ما این موضوع را به‌شدت محکوم می‌کنیم و امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

موضوع عضو پنجم هیات‌مدیره استقلال به کجا رسید. طلسم هیات‌مدیره با ترکیب ناقص همچنان ادامه دارد؟

در هر صورت این موضوع از اختیارات هیات‌مدیره خارج است و اینکه چه کسی به هیات‌مدیره اضافه شود در اختیارات مجمع است و به‌طور طبیعی اعضای هیات‌مدیره در این خصوص اظهارنظر نخواهند کرد.

گمانه‌زنی درخصوص عضو جدید با رسانه‌ای شدن برخی نام‌ها شدت گرفته است. شما چیزی مبنی‌بر این موضوع نشنیده‌اید؟

واقعا چیزی نشنیدم و از این موضوع خبر ندارم.

موضوع فرشید اسماعیلی به کجا رسید. آیا مشکل به‌وجود آمده حل شد؟

ما پیگیر هستیم تا همه مشکلات حل شود و امیدواریم تمام مشکلاتی که اتفاقا این روزها هم کمتر شده حل و فصل شده و این آرامشی که تیم در آن قرار دارد به یک ثبات خوب برسد.

یک مقدار هم در مورد همکاری اعضای هیات‌مدیره با وجود افراد جدیدی مثل حمیدرضا آصفی و مدیرعاملی احمد مددی صحبت کنید. واقعا مشکلی وجود دارد یا خیر؟

واقعیت این است که اوضاع خوب است و فضای همدلانه در هیات‌مدیره و باشگاه حاکم است. ما هم تلاش می‌کنیم تا اوضاع بهتر هم بشود. اینکه درنهایت ممکن است اختلاف نظری در آینده پیش بیاید بالاخره بین همه افراد اختلاف سلیقه و اختلاف نظر وجود دارد اما اینکه اختلاف بنیادی باشد واقعا این‌طور نیست و در یک فضای صمیمی و همدل در کنار یکدیگر کارها را پیش می‌بریم.

اما شروطی که برای مددی در مصوبه هیات‌مدیره باشگاه منتشر شد یک مقدار عجیب و دور از ذهن بود در این خصوص صحبت می‌کنید؟

اتفاقا معتقدم همه فعالیت‌هایی که اعضای هیات‌مدیره می‌توانند انجام بدهند در کنار فعالیت‌های مدیرعامل محدودیت به‌شمار نرفته و او را محدود نمی‌کند بلکه اینها همه ظرفیت‌هایی است که می‌توان به کمک آنها دست در دست هم اتفاقات خوبی را رقم زد. اینکه دوستان جور دیگری تعبیر می‌کنند نمی‌دانم اما فضا همدلانه است.

یک زمان قرار بود علی نامداری به‌عنوان عضو هیات‌مدیره انتخاب شود که گویا این موضوع منتفی شده است با این حال او پول‌هایی را به باشگاه استقلال داده که یک روز باید آنها را پس بدهید.

نامداری زحمت کشیده و در مقطعی که تیم دچار مشکل بود پول‌هایی را قرض داد که باید آن را برگردانیم. او در دوره‌ای دستمان را گرفت و ایثار کرد که خیلی‌ها حاضر نبودند به استقلال کمک کنند. از او تشکر می‌کنیم و قدردان زحمات او هستیم.

مشکلات پیش‌آمده با بعضی از بازیکنان تمدیدی به کجا رسید و بالاخره حق با کیست. باشگاه راست می‌گوید یا بازیکنان؟

بحث راست گفتن و نگفتن نیست ما در تلاش هستیم اگر برای بازیکنان تصوری پیش‌آمده آنها را حل کنیم. درنهایت هم یا نظر باشگاه‌ حاکم می‌شود یا بازیکنان استناد‌هایی می‌کنند که باید آنها را بپذیریم.

* نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک