• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۹-۳۰ - ۰۹:۵۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گزارش «فرهیختگان» از همکاری دانشگاه آزاد با تیم‌های ملی کاراته مردان و زنان

خوش‌قدم: دانشگاه آزاد خانه من است

صافی، هروی و سه ملی‌پوش جلسه گذاشتند

دانشگاه آزاد خانه من است و من کاپیتان تیم دانشگاه آزاد بودم و با این تیم شناخته شده‌ام. یک مدتی هم به‌عنوان سرمربی تیم کاراته بانوان بودم و 2 یا 3 قهرمانی در آسیا به دست آوردیم.

خوش‌قدم: دانشگاه آزاد خانه من است

به گزارش «فرهیختگان»، یکی از رشته‌های ورزشی که نام دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مدعیان در آن دیده می‌شود و باعث شده سایر تیم‌های حاضر در این لیگ برای عنوان‌های دوم به بعد تلاش کنند، کاراته است که با کسب 6عنوان قهرمانی در سال‌های گذشته نشان داده که یکی از قدرت‌های این رشته ورزشی در کشور است و توانسته ملی‌پوشان بسیار آماده و قدرتمندی را دراختیار تیم‌ملی کاراته کشورمان قرار دهد. این باشگاه در المپیک 2021 توکیو صاحب 3نماینده در این رقابت‌هاست و این امید را دارد که در پایان رقابت‌های المپیک تعدادی از مدال‌های رنگارنگ این تورنمنت بزرگ را به‌نام خودش به ثبت برساند. کاراته‌کاهای دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارند که با برنامه‌ریزی دقیق و صحیح حضور پرقدرتی در مسابقات لیگ داشته باشند و به همین جهت مربیان کاراته بانوان و آقایان این تیم جلسات و اردوهایی را برای بالابردن آمادگی ورزشکاران‌شان در چند روز گذشته برگزار کرده‌اند.

بررسی نحوه همکاری المپیکی‌ها  با دانشگاه آزاد

احمد صافی، سرمربی کاراته یکی از افرادی است که شاید بتوان او را دلیل مهمی برای موفقیت‌های کاراته دانشگاه آزاد اسلامی بدانیم. اخیرا جلسه‌ای با حضور وی، سه ملی‌پوش، لشگری رئیس مرکز ورزش دانشگاه و همچنین سرمربی تیم‌ملی یعنی شهرام هروی به‌دلیل حضور سه ملی‌پوش در تیم دانشگاه آزاد و اهمیت حضورشان در عرصه ملی و خصوصا المپیک توکیو برگزار شد و تبادل اطلاعات خوبی صورت پذیرفت.

خوش‌قدم: دانشگاه آزاد خانه من است

دانشگاه آزاد اسلامی نه‌تنها در کاراته آقایان بلکه در بخش بانوان هم توانسته در سال‌های گذشته در قامت یک مدعی ظاهر شود و به همین جهت این رشته ورزشی برای باشگاه دانشگاه آزاد به گل سرسبد رشته‌های ورزشی تبدیل شده است. اما حالا دانشگاه آزاد اسلامی با دراختیار داشتن سالن‌های خوب و با امکانات بالا علاوه‌بر اینکه برای تیم‌های خودش شرایط مناسب را ایجاد می‌کند، همکاری‌هایی هم با تیم‌های ملی ازجمله کاراته آغاز کرده و تیم کاراته کشورمان چند صباحی است که از امکانات ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی استفاده می‌کند. برای آگاهی از شرایط تیم بانوان کاراته کشورمان در بخش کومیته با سمانه خوش‌قدم، سرمربی این تیم صحبت کردیم.

او درخصوص شرایط برگزاری اردوی بانوان کاراته به «فرهیختگان» گفت: «بعد از 9ماه که به‌دلیل شرایط کرونایی کشور قادر به برگزاری تمرین و اردو نبودیم با همت مسئولان ورزش دانشگاه آزاد اسلامی اولین اردوی خود را برگزار کردیم. البته در این 9ماه تلاش‌هایی صورت گرفت تا بتوانیم تشکیل اردو بدهیم اما متاسفانه ستاد مبارزه با کرونا در ورزش حاضر نشد که مجوزهای لازم را برای برگزاری اردوی رشته ورزشی کاراته صادر کند اما با تلاش مسئولان فدراسیون این اتفاق افتاد و ما توانستیم استارت کار را بزنیم.»

او ادامه داد: «البته برای ما محل برگزاری این اردو بسیار اهمیت داشت و در این راه دانشگاه آزاد اسلامی و آقایان لشگری و روحانی کمک بسیار زیادی به ما کردند تا بتوانیم اردوی خود را با استفاده از امکانات آنها تشکیل بدهیم. البته با توجه به اینکه براساس پروتکل‌های بهداشتی پیش از آغاز اردو باید تمامی اهالی تست کرونا می‌دادند، کمی کار با تاخیر آغاز شد اما خدا را شکر اردو درحال برگزاری است و تا 12روز هم ادامه خواهد داشت.»

خوش‌قدم هدف از برگزاری این اردو را به این شکل تشریح کرد: «ما در اردوی اول بیشتر به‌دنبال آماده‌سازی ورزشکاران‌مان هستیم و روی تمرینات کاراته تمرکز کرده‌ایم. ورزشکاران و ورزش‌دوستان رشته‌های ورزشی مختلف می‌دانند که معمولا در اردوهای اول که برای آماده‌سازی انجام می‌شود و بر پایه بدنسازی و میدانی صورت می‌گیرد و کار فنی کمتر است. اما با توجه به اینکه ما پیش از این و خارج از محل اردو کارهای بدنسازی را پشت‌سر گذاشته بودیم در این اردو بیشتر روی موضوع فنی نگاه داشتیم و سعی کردیم روی نقاط ضعف نفرات‌مان کار کنیم و در آینده حتما روی نقاط ضعف حریفان‌مان هم کار می‌کنیم.»

سرمربی تیم کاراته کشورمان در بخش کومیته درخصوص نفرات دعوت‌شده به اردو افزود: «3بازیکن المپیکی ما حمیده عباسعلی، سارا بهمنیار و رزیتا علیپور هستند که یا المپیکی شده‌اند یا برای کسب سهمیه المپیک می‌جنگند و امیدوارم بتوانند نتایج خوبی کسب کنند. درکنار این نفرات زهرا کریمی از استان فارس و مریم طوسی هم از استان البرز نیز به‌عنوان حریف تمرینی در اردو حاضر شدند.»

او درخصوص اردوی بعدی تیم کاراته کشورمان گفت: «بعد از 5روز از پایان اردوی اول اردوی دوم خود را برگزار می‌کنیم. البته هنوز مکان این اردو مشخص نیست. ممکن است در تهران یا حتی خارج از تهران برگزار شود و برای انتخاب‌مان سلامت بازیکنان و انتخاب محلی کم‌ریسک برایمان در اولویت است. درکل ما به اهداف تمرینی خود ادامه می‌دهیم تا در رقابت‌های مراکش که اواخر فروردین برگزار می‌شود به آنچه در سر می‌پرورانیم، برسیم.»

خوش‌قدم درمورد شرایط ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «دانشگاه آزاد خانه من است و من کاپیتان تیم دانشگاه آزاد بودم و با این تیم شناخته شده‌ام. یک مدتی هم به‌عنوان سرمربی تیم کاراته بانوان بودم و 2 یا 3 قهرمانی در آسیا به دست آوردیم و نایب‌قهرمان رقابت‌های دانشگاهی جهان شدیم. این مجموعه بسیار حرفه‌ای است و با حضور دکتر لشگری که از جنس ورزش هستند فعالیت‌های‌شان بیشتر هم شده و با امکاناتی که برای ورزشکاران در نظر گرفته توانسته ورزشکاران خوبی را به خدمت بگیرد. شاید مهم‌ترین آیتم حضور در دانشگاه تخفیف‌های شهریه‌ای است که برای ورزشکاران در نظر گرفته می‌شود و این موضوع به بالا رفتن تحصیلات ورزشکاران نیز کمک کرده است. تلفیق علم و ورزش در تمام رشته‌های ورزشی کمک‌حال ورزش شده و تمرینات را از حالت سنتی به حرفه‌ای تبدیل کرده است.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک