• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۹-۲۵ - ۲۰:۱۱
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
مرحله نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی - تهران

دانشگاه آزاد نایب‌قهرمان شد و به جام باشگاه‌های جهان رسید

تیم کشتی فرنگی دانشگاه آزاد اسلامی به مقام ارزشمند تایب قهرمانی لیگ برتر باشگاه های کشور رسید.

دانشگاه آزاد نایب‌قهرمان شد و به جام باشگاه‌های جهان رسید

به گزارش «فرهیختگان»،  رقابت‌های مرحله نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی کشور از دیروز با حضور 4تیم صعودکرده از 2گروه آغاز شد و تیم‌ها در بازی‌های صبح مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها را پشت‌سر گذاشتند و پس از استراحتی کوتاه، بعدازظهر دیروز دیدار رده‌بندی و فینال بازی‌ها انجام شد تا چهره تیم‌های اول تا سوم این رقابت‌ها شناسایی شود.

در رقابت‌هایی که صبح برگزار شد در بازی اول تیم بازار بزرگ ایران به مصاف فولاداکسین خوزستان رفت و توانست با نتیجه قاطع 9 بر یک بر حریف خود غلبه کند و راهی رقابت فینال شود. در بازی دوم نیز تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی و سیناصنعت ایذه با یکدیگر مصاف دادند که این بازی را هم شاگردان مجید رمضانی با برتری 6 بر 4 به‌نفع خود خاتمه دادند تا علاوه‌بر حضور در فینال رقابت‌های این فصل لیگ برتر کشتی، جواز حضور دانشگاه آزاد در جام باشگاه‌های جهان را هم به‌دست بیاورند. با این نتیجه هم تیم سیناصنعت ایذه حریف فولاداکسین خوزستان شد تا برای کسب عنوان سومی مقابل این حریف خوزستانی روی تشک برود.

در دیدار رده‌بندی شاگردان ملک‌محمد بویری شکست 6 بر 4 را به تیم مجید قائدی تحمیل کردند تا تیم سیناصنعت در رده سوم قرار بگیرد.

در دیدار فینال هم تیم پرمهره بازار بزرگ توانست با نتیجه 7 بر 3 برابر دانشگاه آزاد به برتری برسد و عنوان قهرمانی را کسب کند و شاگردان رمضانی نیز به مقام ارزشمند نایب‌قهرمانی دست یافتند.

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مهدی علی‌نژاد دبیر شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی، امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه و علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی کشور ازجمله میهمانان ویژه در فینال مسابقه‌های لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور بودند.

تیم کشتی آزاد دانشگاه آزاد اسلامی نیز به نیمه‌نهایی لیگ برتر باشگاه‌های کشور راه‌یافته است و صبح پنجشنبه درمقابل بازار بزرگ ایران صف‌آرایی می‌کند.

 رمضانی: حق دانشگاه آزاد بیش از این مقام‌هاست

حضور مجید رمضانی به‌عنوان سرمربی در تیم کشتی فرنگی دانشگاه آزاد انتخاب دقیق و حساب‌شده‌ای بود که در زمان حضور امیرعباس لشگری به‌عنوان رئیس تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی رخ داد و این مربی توانست با رساندن این تیم به فینال، رتبه چهارمی فصل گذشته را ارتقا دهد و نشان دهد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. دیروز بعد از حضور موفق دانشگاه آزاد در رقابت نهایی لیگ برتر کشتی فرصتی دست داد تا با این مربی دقایقی همکلام شویم.

او به «فرهیختگان» گفت: «اگر بخواهم از چند نفر تشکر کنم قبل از اینکه از همکاران فنی‌ام صحبتی کنم باید از مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی و کشتی‌گیران بسیار ارزشمند تیم‌مان قدردانی کنم. آنها شایسته قدردانی هستند چراکه اگر نام بازیکنان تیم‌ها را روی کاغذ بنویسید می‌بینید که ما از سایر تیم‌ها عقب‌تر هستیم و نفرات ما را جوان‌هایی تشکیل داده‌اند که در این رقابت‌ها واقعا عالی کار کرده‌اند و با توجه به تلاش و انگیزه‌ای که از خود نشان دادند همین حالا 3 تا 4 بازیکن کاندیدای پوشیدن دوبنده تیم‌ملی را در تیم‌مان داریم و 2بازیکن در حد فیکس تیم‌ملی برای حضور در المپیک داریم. مهدی بالی که در وزن 97 کشتی می‌گیرد توانسته خود را در حد یک بازیکن خوب و توانایی‌هایش را اثبات کند و امیدوارم که بتواند هم برای تیم‌ملی و هم دانشگاه آزاد افتخارات زیادی کسب کند.»

او ادامه داد: «رضا مردی هم که در دور رفت بازی‌ها پدیده رقابت‌ها شناخته شد بسیار جسور و جنگنده است و کشتی‌های بسیار خوبی برای ما گرفته اما متاسفانه امروز با اینکه ما روی کشتی او برد را کنار گذاشته بودیم از ناحیه دست آسیب دید و نتوانست مقابل حریف گرجستانی ادامه دهد و درنهایت شکست را پذیرا شد.»

سرمربی کشتی فرنگی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص حضور موفق تیمش در رقابت‌ها گفت: «من باید از کادرفنی‌ام تشکر کنم که بسیار کمک‌حال بودند و تلاش زیادی برای این موفقیت‌ها کشیدند. آقای طیبی و انوری بسیار برای کشتی‌گیران دانشگاه آزاد زحمت کشیدند. ضمن اینکه اعتماد مجموعه دانشگاه آزاد به کادرفنی هم خیلی به ما کمک کرد تا کار خود را آغاز کنیم و این اعتماد را به بازیکنان‌مان هم منتقل کردیم. ما به جوانان‌مان میدان دادیم و آنها توانستند پاسخ مثبتی به این اعتماد ما بدهند.»

او در خاتمه درخصوص حضور در جام باشگاه‌های جهان خاطرنشان کرد: «خدا را شکر می‌کنم که تا اینجای کار را خوب پیش رفتیم و این امید را داریم که با تقویت برخی اوزان بتوانیم موفقیت‌های‌مان را ادامه دهیم و پرچم دانشگاه آزاد اسلامی را در رقابت‌های جهانی بالا ببریم. این موفقیت متعلق به تمام خانواده دانشگاه آزاد است و البته حق آنها بیشتر از این حرف‌هاست و این افتخار در برابر زحماتی که دانشگاه آزاد اسلامی برای ورزش می‌کشد قابل مقایسه نیست.»

 گودرزی: با یک تیم جوان نتیجه گرفتیم

مهدی حسنی‌گودرزی، سرپرست تیم کشتی فرنگی دانشگاه آزاد اسلامی نیز درخصوص حضور موفق این تیم در رقابت‌های لیگ برتر به «فرهیختگان» گفت: «ما شروع کارمان با کشتی‌گیرانی از رده‌های سنی پایه بود و حتی 3بازیکن ما با رضایتنامه محضری والدین‌شان با دانشگاه آزاد اسلامی قرارداد بستند و بقیه بازیکنان هم به همین ترتیب بودند و اکثر نفرات‌مان در رده سنی جوانان و امید قرار دارند. مهم‌ترین عاملی که باعث شد این تیم موفق شود یکدلی و ارتباط خوبی بود که بین اعضای تیم از همان ابتدا شکل گرفت و مربیان ارزنده‌ای که در تیم داشتیم کمک‌های شایانی را به پیشرفت تیم دانشگاه آزاد اسلامی کردند.»

او درخصوص حضور دانشگاه آزاد اسلامی در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان گفت: «ما درصددیم با تمام قدرت به این رقابت‌ها پای بگذاریم و امیدواریم مدیران ارزنده دانشگاه آزاد اسلامی که زحمات زیادی تا اینجا برای این تیم کشیدند، در ادامه هم به مدد تیم آمده و با تقویت تیم، حضوری پرقدرت در رقابت‌های جهانی داشته باشیم.»

گودرزی درخصوص حساسیت دکتر طهرانچی روی نتایج کشتی دانشگاه آزاد و دنبال‌کردن این رقابت‌ها از طریق شبکه ورزش ادامه داد: «ایشان به‌عنوان پدر در دانشگاه آزاد اسلامی حواس‌شان به همه موارد هست و جزء مدیران ورزشی به‌شمار می‌روند. ایشان در تمامی مراحل رقابت‌ها را پیگیری می‌کردند و حتی گاهی رهنمودهایی هم داشتند که بسیار به ما کمک کرد. حضور و حمایت‌های ایشان از کشتی فرنگی درجهت پیشرفت ما بسیار موثر بود.»

سرپرست کشتی فرنگی دانشگاه آزاد در خاتمه به حضور چند بازیکن دانشگاه آزاد در تیم‌ملی پرداخت و گفت: «بعد از دور رفت مسابقات 6بازیکن تیم ما که کشتی‌های ارزنده و درخشانی گرفتند با نظر آقای محمد بنا به اردوی تیم‌ملی فرنگی دعوت شدند. به غیر از امیر قاسمی که بدون هیچ حرف و حدیثی در انتخابی اول شد، بقیه نفرات ما تلاش خوبی کردند و امیدوارم که بتوانند در آینده به تیم‌ملی کمک کنند.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین