• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۹-۲۵ - ۰۰:۴۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
مرحله نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی؛ امروز صاحبان سکو مشخص می‌شوند

رقابت دانشگاه آزاد با نماینده ایذه برای رسیدن به فینال

رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی در مرحله نهایی از امروز آغاز می‌شود و تیم‌های بازار بزرگ ایران، فولاد اکسین خوزستان، سینا صنعت ایذه و دانشگاه آزاد اسلامی که 4 تیم صعودکننده به مرحله پایانی رقابت‌ها هستند، باید درمقابل یکدیگر قرار بگیرند.

رقابت دانشگاه آزاد با نماینده ایذه برای رسیدن به فینال

به گزارش «فرهیختگان»، دانشگاه آزاد اسلامی در همین مدت زمانی که به لیگ کشتی ورود کرده و به‌صورت حرفه‌ای گام به ورزش اول کشور گذاشته، توانسته خود را به‌عنوان یکی از مدعیان اصلی کشتی معرفی کند و امسال نیز مثل لیگ فصل گذشته این باشگاه موفق شده هم در کشتی فرنگی و هم آزاد پای به رقابت‌های نهایی مسابقات بگذارد و یکی از بخت‌های کسب سکو در این رقابت‌ها به‌شمار می‌رود. گرفتن سکو در این بازی‌ها علاوه‌بر اینکه می‌تواند مدال اول تا سومی را برای دانشگاه آزاد اسلامی به ارمغان بیاورد، باعث می‌شود آنها در رقابت‌های باشگاه‌های جهان نیز حضور پیدا کنند و بتوانند خودشان را برای کسب عنوان در این رقابت بین‌المللی کاندیدا کنند.

با پایان مرحله گروهی لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی، 4 تیم صعودکننده به مرحله نهایی برای کسب عناوین اول تا سوم باید به مصاف یکدیگر بروند و در گام نخست این فرنگی‌کاران هستند که باید دیدارهای نهایی خود را برگزار کنند تا بار دیگر شور هیجان به جمع کشتی‌گیران و کشتی‌دوستان منتقل شود.

گام نهایی دانشگاه آزاد برای حضور در فینال

رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی در مرحله نهایی از امروز آغاز می‌شود و تیم‌های بازار بزرگ ایران، فولاد اکسین خوزستان، سینا صنعت ایذه و دانشگاه آزاد اسلامی که 4 تیم صعودکننده به مرحله پایانی رقابت‌ها هستند، باید درمقابل یکدیگر قرار بگیرند. تیم کشتی فرنگی دانشگاه آزاد اسلامی امروز در اولین دیدار خود در مرحله نهایی به مصاف سینا صنعت ایذه می‌رود. این دیدار که از ساعت 11 صبح در سالن کشتی شهید ابراهیم هادی ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود، برای دانشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه با برتری در این دیدار می‌توانند جواز حضور در فینال را به‌دست آورده و کسب سکو را قطعیت ببخشند.

در دیدار دیگری که در مرحله نیمه‌نهایی برگزار می‌شود، تیم بازار بزرگ ایران که از مهره‌های نامداری بهره می‌برد، باید به مصاف فولاد اکسین خوزستان برود که در مرحله گروهی به‌عنوان تیم دوم خودش را به مرحله نهایی بازی‌ها رسانده است. دیدار این 2 تیم نیز از ساعت 9 و 30 صبح آغاز می‌شود و هم این بازی و هم دیدار دانشگاه آزاد اسلامی مقابل سینا صنعت ایذه به‌صورت مستقیم از شبکه ورزش پخش می‌شود. دیدار رده‌بندی و فینال این بازی‌ها هم همین امروز و به‌ترتیب در ساعت 16:30 و 18 برگزار می‌شود.

بالی: امید زیادی به فینالیست شدن داریم

یکی از نفراتی که در ترکیب تیم فرنگی دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارد و امید زیادی می‌رود که بتواند مقابل رقیبان خود سربلند از تشک بیرون بیاید، مهدی بالی کشتی‌گیر وزن 97 کیلوی کشورمان است. او درخصوص خودش و عناوینی که پیش از این به‌دست آورده، به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «همان‌طورکه می‌دانید من در وزن 97 کیلو کشتی می‌گیرم و اهل مازندران هستم. کشتی خودم را زیر نظر مجید رمضانی آغاز کردم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید من در ابتدای راه کشتی، آزادکار بودم و در ادامه  تصمیم گرفتم در فرنگی کار خودم را ادامه بدهم. در سال2017 در رقابت‌های آسیایی جوانان مقام قهرمانی را به‌دست آوردم. در گرجستان هم نایب‌قهرمانی و در مسابقات انتخابی تیم ملی و کشوری مقام‌های زیادی به‌دست آوردم، ولی متاسفانه به رقابتی اعزام نشدم. چند مرتبه در انتخابی تیم ملی هم اول شدم، اما به رقابت‌های جهانی اعزام نشدم. به هر شکلی که بود، فعلا به رقابتی اعزام نشده‌ام و امیدوارم در ادامه این افتخار نصیبم شود که بتوانم نماینده شایسته‌ای برای ایران در رقابت‌های برون‌مرزی باشم.»

او درخصوص حضورش در دانشگاه آزاد و نتایجی که با این تیم کسب کرده، ادامه داد: «تیم ما با حضور سرمربی خوبی مثل رمضانی باوجود اینکه از نفرات جوان بهره می‌برد، توانسته نتایج خوبی به‌دست بیاورد. نفرات ما به غیر از یک نفر اکثرا زیر 22 سال سن دارند، اما در عین جوانی بسیار پخته و باتجربه هستند. آنها تنها به دیده شدن نیاز داشتند و فکر می‌کنم لیگ برتر بهترین جا برای دیده شدن است. بچه‌های ما با انگیزه بالایی که داشتند کشتی‌های بسیار خوبی گرفتند تا درمجموع دور رفت و برگشت مرحله گروهی دوم بشویم و بازار بزرگ ایران تنها تیمی بود که به آن باختیم. البته ما درمقابل ایران‌مال از نفرات اصلی استفاده نکردیم و این تصمیمی بود که کادرفنی تصمیم گرفت انجام بدهد تا نفرات اصلی برای بازی‌های نهایی حفظ شوند. ما به حضور در فینال این بازی‌ها امید زیادی داریم و اگر در فینال بار دیگر با تیم بازار بزرگ ایران مواجه شویم به آن شکلی نخواهد بود که همگان تصور دارند و یک رقابت جانانه و متفاوت را شاهد خواهید بود. ما به بردن در این دیدار هم امیدوار هستیم و حتی شده با نتیجه 5 به 5، این تیم را متوقف می‌کنیم.»

کشتی‌گیر 97 کیلوی دانشگاه آزاد اسلامی درمورد حضور در این باشگاه خاطرنشان کرد: «وقتی لشگری نزد ما می‌آید و با ما صحبت می‌کند و به تمام وعده‌هایی که می‌دهد نیز عمل می‌کند، ما سرشار از روحیه می‌شویم و به خودمان می‌بالیم که چنین بزرگ‌تری را داریم. ایشان دلسوزانه درکنار ما هستند و با اینکه خیلی از تیم‌ها از برگزاری اردو عاجز بودند، ما 3، 4 اردوی خوب را با امکانات حرفه‌ای برگزار کردیم و وقتی امکانات حرفه‌ای می‌شود نتایج نیز به همین سمت سوق پیدا می‌کند.»

او در خاتمه خاطرنشان کرد: «خدا را شکر با امکانات دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد درحال تحصیل هستم و قصد دارم حداقل تا دکتری آن را ادامه بدهم. من افتخار می‌کنم عضوی از دانشگاه آزاد اسلامی هستم و امیدوارم بتوانم پرچم این باشگاه را در رقابت‌های مختلف بالا ببرم.»

طیبی: دانشگاه آزاد همه را متحیر کرد

یکی از نفراتی که نقش ویژه‌ای در نتایج درخشان تیم کشتی‌فرنگی دانشگاه آزاد اسلامی داشته، بهمن طیبی مربی این تیم است که درکنار مجید رمضانی هدایت کشتی‌گیران را برعهده دارند. او در اردوی دانشگاه آزاد اسلامی دقایقی به صحبت با مدیران این باشگاه و لشگری پرداخت. او در صحبت‌هایش ضمن تشکر از حمایت‌های مدیران دانشگاه آزاد اسلامی گفت:  «لشگری جزء مدیرانی است که بسیار خوش‌قولی کرد و حتی گاهی اوقات ما جای او نگران می‌شدیم که مبادا نتواند به قولش عمل کند، اما او و همچنین روحانی زحمات‌شان بر ما پوشیده نیست و دست به کار بزرگی زدند. قطعا اگر امروز ما به موفقیتی رسیده‌ایم به‌دلیل این بوده که یک تیم بودیم و تمامی نفرات دلسوزانه برای موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی تلاش کردند.»

او ادامه داد: «روز اول من به‌همراه انوری و مجید رمضانی مثل 3 برادر کنار یکدیگر نشستیم و در ادامه هم گودرزی به جمع ما اضافه شدند و اطلاعات خوبی از کشتی‌گیران دراختیار ما قرار دادند. برای به‌خدمت گرفتن نفرات جدید ما توانمندی‌ها را سنجیدیم و از میان گزینه‌ها نفراتی که به پازل ما می‌خوردند را انتخاب و اقدام به عقد قرارداد کردیم. به غیر از امیر قاسمی و مهدی بالی سایر نفرات مانند الماس‌هایی بودند که نیاز داشتند تراشیده شوند. این اتفاق در اردوهایی که با امکانات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، رقم خورد و ما توانستیم همه را متحیر کنیم که دانشگاه آزاد چگونه تا این حد آماده است. البته قطعا کشتی‌گیران ما هم توانمند بودند و تلاش‌های خودشان منجربه نتیجه‌گیری شد. البته کار اصلی ما هنوز باقی مانده و تمام‌شده نیست.»

او همچنین افزود: «موضوعی که ما همیشه با بازیکنان خودمان در میان می‌گذاشتیم تفاوتی است که بین بازی‌های لیگ و انتخابی تیم ملی وجود دارد. شما در بازی‌های انتخابی برای خودت می‌جنگی، اما در لیگ برای تیمت. اگر در یک بازی بازنده شدی باید تلاش کنی که هم‌تیمی‌ات ببرد و اگر هم پیروز شدی شادی‌ات را به همبازی‌ات انتقال بده تا او هم با روحیه ظاهر شود.»

طیبی در خاتمه خاطرنشان کرد: «نفرات باتجربه ما در تمرینات خودشان یک مربی هستند و درکنار کشتی‌گیران جوان ما حضور دارند و نکات لازم را به آنها گوشزد می‌کنند. با این شرایط همدلی امیدواریم که در جمع 4 تیم هم بهترین نتایج را بگیریم و فارغ از هر نتیجه‌ای که به‌دست می‌آید، باید اشاره کنم که کشتی‌گیران ما شایسته بهترین‌ها هستند.»

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار