• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۹-۲۳ - ۰۸:۲۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
تمجید رسانه‌های کرواسی از مدافع ایرانی دینامو

محرمی، وزنه تاثیرگذار مامیچ

محرمی در این فصل یکی از نفرات تاثیرگذار تیمش در دیدارهای لیگ اروپا بود و در 5بازی از 6مسابقه دینامو در مرحله گروهی به میدان رفت، روز جمعه خبر تمدید قراردادش با باشگاه منتشر شد

محرمی، وزنه تاثیرگذار مامیچ

به گزارش «فرهیختگان»، صادق محرمی پس از درخشش در ترکیب دیناموزاگرب و پیداکردن جایگاهی ثابت در ترکیب این تیم شایستگی‌های خود در این تیم کروات را به اثبات رساند و درنهایت مسئولان باشگاه را متقاعد کرد قراردادش را تمدید کنند. این مدافع راست ایرانی در این فصل نمایش خوبی به‌همراه تیمش به‌خصوص در لیگ اروپا داشت و صدرنشینی در گروه و صعود مقتدرانه به مرحله بعد حاصل عملکرد خوب خط‌دفاعی این تیم در این فصل بوده است.

سایت «وکرنجی» کرواسی درباره تمدید قرارداد این مدافع ایرانی می‌نویسد: «محرمی در سال 2018 راهی دینامو شد و در این مدت استعداد و توانایی بالای خود را نشان داده و عملکرد قابل‌قبولی ارائه کرده است. او در این فصل یکی از نفرات تاثیرگذار تیمش در دیدارهای لیگ اروپا بود و در 5بازی از 6مسابقه دینامو در مرحله گروهی به میدان رفت، روز جمعه خبر تمدید قراردادش با باشگاه منتشر شد و این بازیکن به آنچه استحقاقش را داشت رسید. این ملی‌پوش ایرانی طی مدت حضورش در زاگرب پیشرفت بسیار خوبی در این باشگاه داشت و منطقی بود که باشگاه هم به‌دنبال تمدید قراردادش و نگه‌داشتن او باشد. دینامو با کمک او در مرحله گروهی آمار بسیار خوبی در دفاع به‌جای گذاشت و تنها یک‌گل در 6بازی خود دریافت کرد که اتفاقی تاریخی برای این باشگاه کروات محسوب می‌شود. آنها تنها در دیدار آخر گروهی گل خوردند و در جمع سه تیمی قرار گرفتند که در رقابت‌های لیگ قهرمانان و لیگ اروپا توانسته بودند در 5بازی ابتدایی خود کلین‌شیت کنند. پیش از این یوونتوس در فصل 05-2004 و منچستریونایتد در فصل 11-2010 موفق به انجام این کار شده بودند و حالا دینامو نیز به جمع این تیم‌های نامدار اروپایی اضافه شد. محرمی پس از امضای قرارداد جدیدش در گفت‌وگویی عنوان کرد: «بسیار خوشحالم که قرارداد جدیدی امضا کردم و از بودن در دینامو و شهر زاگرب بسیار راضی‌ام. همیشه تلاش می‌کنم بهترین عملکردم را برای باشگاه ارائه کنم. همواره سعی من این بوده که بتوانم از فرصت‌هایی که به من داده می‌شود به بهترین نحو استفاده کنم. در اینجا احساس می‌کنم در خانه‌ام هستم و دوران موفقی را به‌همراه دینامو پشت‌سر گذاشته‌ام. خوشحالم که چنین تجربه‌ای را در اینجا داشته‌ام و بخشی از این تیم موفق بوده‌ام.»

سایت «جوتارنجی» کرواسی نیز به بهانه عملکرد عالی این تیم در لیگ اروپا نگاهی به عملکرد خط‌دفاعی دینامو در این مسابقات داشته و محرمی را وزنه‌ای مهم در کارهای دفاعی این تیم می‌داند. در گزارش این سایت درباره تاثیر این مدافع راست ایرانی آمده است: «برانکو ایوانکوویچ در مصاحبه‌ای گفته بود این پسر حداقل 10میلیون یورو ارزش دارد و شاید تا مدتی پیش کمتر کسی به آن اعتقاد داشت. محرمی بیشتر به‌عنوان ذخیره‌ای مناسب برای پتار استویانوویچ در سمت راست دفاع مطرح بود و کمتر در دیدارهای مهم و حساس مورد استفاده قرار می‌گرفت. زوران مامیچ تصمیم گرفت به او در دیدار برابر وولفسبورگ در لیگ اروپا فرصتی برای درخشش بدهد و محرمی هم به بهترین نحو از آن استفاده کرد. از همان ابتدای بازی با حرکات خوب خود، تاثیرگذاری‌اش را نشان داد و تا پایان بازی یکی از بهترین‌های تیمش در زمین بود. پس از آن برابر فاینورد هم عملکردی درخشان داشت که تا پیش از این از او شاهد نبودیم. محرمی به‌خوبی از مصدومیت استویانوویچ استفاده کرد و توانست خود را در ترکیب اصلی دینامو به بازیکنی مهم تبدیل کند.» سمیر توپلاک، سرمربی سابق تیم واراژدین به تمجید از عملکرد دینامو در این فصل پرداخته و می‌گوید: «آنها در لیگ اروپا بسیار عالی ظاهر شدند و رقبا را یکی پس از دیگری شکست دادند. چنین عملکردی به‌خصوص در رقابت‌های اروپایی دشوار است و باید به آنها تبریک گفت که توانستند بدون شکست راهی مرحله بعد شوند.»

او در ادامه درباره تاثیر محرمی در نتایج این تیم افزود: «او واقعا مرا شگفت‌زده کرد. من پیش از این در واراژدین با بازیکنان ایرانی (مهدی مهدی‌خانی) کار کرده‌ام و شناخت خوبی از آنها دارم. آنها انرژی بسیار زیادی دارند و مستعد هستند اما از نظر تاکتیکی کمی مشکل دارند و باید روی آنها کار کرد. محرمی در مدتی که به کرواسی آمده به‌مراتب بهتر شده و پیشرفت خوبی داشته است. حالا مامیچ را مجبور کرده او را در ترکیب اصلی تیمش قرار دهد و این نشان می‌دهد که در فوتبال هیچ چیزی بدون تلاش به‌دست نمی‌آید.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار