• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۹-۲۳ - ۰۸:۰۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
بادامکی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: می‌خواهیم با شکست آبی‌ها در جدول صعود کنیم

رحمتی برای استقلال زحمات زیادی کشیده، باید شأن او حفظ شود

لغو بازی با ذوب‌آهن در این شرایط به صلاح پرسپولیس بود

درست است که سرمربی و مربیان ما استقلالی هستند و این نبرد می‌تواند جذابیت‌هایی را به همراه داشته باشد، اما درنهایت این دیدار هم مثل سایر بازی‌هاست و 3 امتیاز دارد. این را هم نباید فراموش کنیم که امثال سیدمهدی رحمتی زحمات زیادی برای استقلال کشیده‌اند و باید شأن آنها حفظ شود.

رحمتی برای استقلال زحمات زیادی کشیده، باید شأن او حفظ شود

به گزارش «فرهیختگان»، بین تیم‌های لیگ برتری امسال برخی تیم‌ها از سرمربیانی بهره می‌برند که برای اولین‌بار هدایت یک تیم را در سطح اول فوتبال کشور برعهده داشته‌اند و همین موضوع سبب شده آنها در هفته‌های ابتدایی درحال محک‌زدن خودشان باشند و آزمون و خطاهایی را برای رسیدن به شرایطی ایده‌آل انجام دهند. شهرخودرو یکی از تیم‌هایی است که از یک سرمربی جوان در تیم خود بهره می‌برد و البته آنها به دلیل حضورشان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی، تا حدودی باعث شدند مهدی رحمتی باتجربه‌تر از سایر مربیان تازه لیگ برتری‌شده عمل کند و حالا این تیم امروز باید از استقلالی پذیرایی کند که عملکرد سینوسی‌اش مورد انتقاد بسیاری از هواداران آبی و کارشناسان فوتبالی بوده است. درخصوص این بازی و البته تقابل مربیان استقلالی شهرخودرو با تیم سابق‌شان با سرپرست این تیم به گفت‌وگو نشستیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با حسین بادامکی را در ادامه می‌خوانید.

بعد از یک شکست سنگین برابر پرسپولیس، در هفته گذشته این فرصت را داشتید که یک پیروزی مقابل ذوب‌آهن به دست بیاورید و شرایط خودتان را تا حدودی بهبود بخشید.

درست است که مقابل پرسپولیس بازی را با 3 گل واگذار کردیم اما در واقع مستحق این شکست نبودیم و تنها اسیر تجربه بازیکنان این تیم شدیم. اما همانطور که شما اشاره کردید در بازی هفته پنجم این فرصت برایمان ایجاد شد که در یک دیدار خارج از خانه برابر ذوب‌آهن نتیجه را به نفع خودمان پایان ببخشیم و این برد بسیار زیاد از لحاظ روحی و روانی به تیم ما کمک کرد. البته ذوب‌آهن هم تیم خوبی بود که درنهایت اسیر تفکرات کادرفنی ما و نمایش خوب بازیکنان شهرخودرو شد. ما برای جدال خانگی هفته ششم نیاز به این پیروزی داشتیم تا با روحیه‌ای بهتر بتوانیم از استقلال میزبانی کنیم.

با این اوصاف امیدوار هستید بتوانید در خانه استقلال را متوقف کنید و شرایط خود را در جدول رده‌بندی بهبود بخشید؟

قطعا همین‌طور است. ما با یک پیروزی دیگر می‌توانیم به یکی از رتبه‌های اول تا سوم جدول برسیم. هرچند لیگ تازه هفته‌های نخستین خود را سپری می‌کند اما همین امتیازات ابتدای فصل می‌تواند در پایان بسیار تعیین‌کننده باشد و به همین جهت نباید هیچ دیداری را به سادگی از دست داد. البته استقلال هم تیم بسیار خوب و قابل‌احترامی است. آنها از بازیکنان و کادرفنی خوبی بهره می‌برند و قطعا کار سختی برابر این تیم خواهیم داشت اما شهرخودرو هم در شرایط ایده‌آلی به سر می‌برد و تمامی بازیکنان و اعضای کادرفنی ما برای پیروزی در این دیدار مهیا هستند. امیدوارم بازی جذابی شود و بینندگان تلویزیونی این دیدار نهایت لذت را از فوتبال 2 تیم ببرند.

تقابل کادرفنی شهرخودرو که استقلالی‌های سابق هستند با تیم سابق‌شان از نکات جذاب بازی است. این رویارویی را چطور می‌بینید؟

به نظر من نباید این موضوع را خیلی برجسته کرد و روی آن حساس شد. درست است که سرمربی و مربیان ما استقلالی هستند و این نبرد می‌تواند جذابیت‌هایی را به همراه داشته باشد، اما درنهایت این دیدار هم مثل سایر بازی‌هاست و 3 امتیاز دارد. این را هم نباید فراموش کنیم که امثال سیدمهدی رحمتی زحمات زیادی برای استقلال کشیده‌اند و باید شأن آنها حفظ شود. آنها حالا به تیمی دیگر تعهد دارند و طبیعی است که با تمام قدرت تیم‌شان را روانه میدان کنند. موضوعی که من در این مدت اخیر در تمرینات دیده‌ام این است که کادرفنی و بازیکنان ما تمرکز کامل‌شان روی تمرینات و مسائل فنی است و توجهی به حرف و حدیث‌ها و حاشیه‌ها ندارند.

یعنی فکر می‌کنید این دیدار درنهایت به خیر و خوشی تمام می‌شود و حاشیه‌ای در کنار زمین ایجاد نمی‌شود؟

امیدوارم همه روی فوتبال و اتفاقات داخل زمین متمرکز شوند و کاری به حاشیه‌ها نداشته باشند. اگر از من سوال می‌کنید باید بگویم ان‌شاءالله هیچ مشکلی پیش نمی‌آید و این دیدار هم جدا از نتیجه‌ای که در آن به دست می‌آید به خیر و خوشی تمام می‌شود.

موضوعی که برای بسیاری از فوتبال‌دوستان مورد توجه قرار دارد تعداد بالای بازیکنان کرونایی ذوب‌آهن است. شما هفته گذشته با این تیم مصاف داشتید. آیا بعد از این دیدار تست کرونا داده‌اید؟

متاسفانه بازیکنان ذوب‌آهن دچار این اپیدمی شده‌اند و از این نظر برای ما جای ناراحتی دارد. امیدواریم آنها با طی کردن دوران نقاهت بتوانند تمرینات خود را آغاز کنند و ذوب‌آهن هم با تمامی نفراتش به مصاف رقبایش برود. ما هم در خلال این دیدار و بعد از آن استرس زیادی داشتیم که مبادا بازیکنان ما هم دچار این ویروس شده باشند. اما درهفته گذشته آنها را مدام چک می‌کردیم و فرم مربوط به سلامت آنها همه‌روزه تکمیل شده است. خدارا شکر بازیکنان ما علائم مشکوکی نداشتند و احتمالا بعد از دیدار با استقلال بار دیگر از کل تیم تست کرونا می‌گیریم تا با خیالی آسوده کار خود را ادامه بدهیم.

البته بحث استفاده برخی تیم‌ها از بازیکنان کرونایی این روزها داغ است و حتی در تیم ذوب‌آهن هم ظاهرا برخی‌ها که پاسخ تست دوم‌شان نیامده بود در تمرینات حاضر می‌شدند.

من دقیقا نمی‌دانم این موضوعی که مطرح است صحت دارد یا خیر. در ابتدا باید آرزو کنیم هیچ تیمی و ورزشکاری با این معضل روبه‌رو نشوند و همه مردم و ورزشکاران در سلامت کامل به سر ببرند اما اگر هم زمانی این اتفاق افتاد مسئولان تیم‌ها باید این موارد را مدیریت کنند و نفراتی که مشکوک هستند را در قرنطینه کامل نگه دارند. این موضوع تنها به خودشان ضربه نمی‌زند و ممکن است تیم‌های دیگر را نیز با این مشکل درگیر کنند. ما هم در ابتدای فصل با چنین مشکلی روبه‌رو شدیم اما همه دیدند که نفرات مشکوک را قرنطینه کردیم. شاید تیم ما از این حیث با مشکلاتی مواجه شد اما قانون را زیر پا نگذاشتیم و باعث نشدیم که این همه‌گیری به سایر تیم‌ها منتقل شود.

دیدار دیروز پرسپولیس با ذوب‌آهن هم به دلیل همین مشکلات لغو شد. از نظر شما که سابقا پرسپولیسی بودید این تصمیم درست بود؟

از نظر من بهترین تصمیم همین بود که گرفته شد. تیم ما در مرحله گروهی در قطر حضور داشت و ما خوب می‌دانیم که در آنجا چه قوانین سفت و سختی حاکم است و ابتلای یکی از بازیکنان پرسپولیس به این ویروس شاید به موضوعی غیرقابل‌جبران برای این تیم و هوادارانش تبدیل می‌شد. برگزاری این بازی تنها به پرسپولیس لطمه می‌زد و ممکن بود این تیم که چند محروم دارد با اضافه شدن غایبان بیشتر، بیش از این لطمه بخورد.

اما دوری از شرایط بازی و غیبت 2 هفته‌ای این تیم در لیگ برتر هم می‌تواند آنها را از شرایط آرمانی دور کند.

نظر من این است که در شرایط کنونی مهم این است که تیم به صورت تمام و کمال و سالم به قطر برسد و حالا بحث آمادگی را کادرفنی و بازیکنان به نحوی در اردوی قطر حل می‌کنند. من برای این تیم که نماینده کشورمان در فوتبال آسیاست آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم روند خوب‌شان در آسیا ادامه داشته باشد و با قهرمانی دل مردم ایران و هوادارانش را شاد کنند.

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار
 
 
نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار