• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۹-۲۲ - ۰۹:۱۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
پرسپولیس در انتظار حریف شرقی در فینال لیگ قهرمانان آسیا

اولسان با خط حمله قدرتمند یا یاران اینیستای مصدوم؟

نایب قهرمان فصل گذشته لیگ کره که عملکرد خوبی تا اینجای مسابقات داشته با غلبه بر حریف قدرتمند چینی نامش را به‌عنوان مدعی جدی رسیدن به فینال و رویارویی برابر پرسپولیس ایران مطرح کرده است.

اولسان با خط حمله قدرتمند یا یاران اینیستای مصدوم؟

به گزارش «فرهیختگان»، دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا عصر پنجشنبه در دوحه قطر برگزار و تکلیف دو تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات مشخص شد. در دیدار نخست این اولسان هیوندای کره‌جنوبی بود که توانست با دو گل از سد بیجینگ گوان چین عبور کرده و آخرین نماینده این کشور را نیز از دور مسابقات حذف کند. نایب قهرمان فصل گذشته لیگ کره که عملکرد خوبی تا اینجای مسابقات داشته با غلبه بر حریف قدرتمند چینی نامش را به‌عنوان مدعی جدی رسیدن به فینال و رویارویی برابر پرسپولیس ایران مطرح کرده است.
 
 اولسان به‌دنبال فتح یک جام

ستاره این دیدار برای تیم کره‌ای جونیور نگرائو، مهاجم برزیلی بود که هر دو گل تیمش را به ثمر رساند و نقش مهمی در صعود تیمش به دیدار فینال شرق آسیا ایفا کرد. نگرائو با گلزنی در این مسابقه سومین بازیکن اولسان است که در این تورنمنت 4 گله می‌شود و حالا یکی از مدعیان کسب عنوان آقای گلی مسابقات نیز به‌حساب می‌آید. اولسان در سال 2012 موفق شد با غلبه بر الاهلی‌عربستان عنوان قهرمانی آسیا را کسب کند و حالا پس از 8 سال در آستانه تکرار این افتخار است و تنها 2 برد با آن فاصله دارد.

شاگردان کیم‌دو هون حدود یک ماه پیش در آستانه فتح دو جام بودند اما در گام‌های پایانی هم لیگ کره و هم جام حذفی این کشور را به جئونبوک هیوندای موتورز واگذار کردند و فصل را با دست خالی به پایان بردند. آنها حالا این فرصت را دارند تا با فتح لیگ قهرمانان مهم‌ترین جام فصل را تصاحب کنند، البته اگر باز هم در دیدارهای آخر مغلوب رقبای سرسخت خود نشوند.

جونیور نگرائو معتقد است که تیم حالا در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و از گذشته درس گرفته است: «ما در لیگ قهرمانان آسیا نشان دادیم که تیم کاملا متفاوتی شده‌ایم و به نسبت قبل پیشرفت داشته‌ایم. ما از اشتباهات قبلی خود درس گرفتیم و تلاش می‌کنیم تا در آسیا آنها را تکرار نکنیم. از نظر روحی در شرایط بسیار بهتری قرار داریم و سعی کردیم اتفاقات لیگ کره را فراموش کرده و به‌دنبال بهتر شدن باشیم. باید روند پیروزی‌هایمان را تا پایان فینال مسابقات حفظ کنیم.»

خط حمله اولسان نقطه قوت این تیم محسوب می‌شود. آنها در دیدارهایی که پس از پیگیری دوباره مسابقات در قطر برگزار کردند حداقل در هر بازی دو بار دروازه حریفان را باز کرده‌اند و از این لحاظ آمار بسیار خوبی دارند. ستاره 33 ساله اولسان ادامه می‌دهد: «وقتی شما برنده می‌شوید و جایزه بهترین بازیکن زمین را نیز دریافت می‌کنید نشان می‌دهد که کار خود را به‌خوبی انجام داده‌اید. خوشحالم که توانستم به تیمم کمک کنم تا به مرحله بعد این تورنمنت صعود کند و پیروزی تیم بیشتر از گلزنی و کسب جایزه بهترین بازیکن زمین برایم ارزش دارد. عملکرد تیمی ما در این بازی فوق‌العاده بود و نشان دادیم که تیم قدرتمندی هستیم.»
 
 ویسل کوبه بدون اینیستا!

ویسل کوبه ژاپن دیگر تیم موفق مرحله یک‌چهارم نهایی بود که موفق شد در دیداری نزدیک و نفس‌گیر سوون سامسونگ 10 نفره را شکست داده و راهی نیمه‌نهایی شود. تیم ژاپنی اگرچه حریفش از دقیقه 38 با 10 بازیکن به بازی ادامه می‌داد اما نتوانست در وقت عادی و اضافه کار را تمام کند و درنهایت مجبور شد آندرس اینیستای مصدوم را به بازی بفرستد که البته درنهایت باعث تشدید آسیب‌دیدگی‌اش شد. هنوز وضعیت این بازیکن برای دیدار فردا مشخص نیست و شاید این بازی و حتی فینال احتمالی را نیز از دست بدهد.»

این تیم نیز با سرمربی بومی خود توانسته در نخستین حضورش در لیگ قهرمانان تا آستانه حضور در فینال پیش برود و رسیدن به این موفقیت می‌تواند اتفاقی تاریخی برای ویسل کوبه باشد. آتسوهیرو میورا، سرمربی این تیم درباره رسیدن به این مرحله می‌گوید: «باید به بازیکنانم تبریک بگویم که توانستیم حریف سختکوش کره‌ای را شکست دهیم. آنها حدود 90 دقیقه با یک بازیکن کمتر به‌خوبی جنگیدند و بازی را برای ما سخت کردند. فرصت‌های زیادی روی دروازه حریف ایجاد کردیم اما دفاع آنها عملکرد خوبی داشت و مهاجمان ما هم کم‌دقت بودند. ما در لیگ ژاپن نمایش خوبی نداشتیم اما تمرکز خود را روی این تورنمنت گذاشتیم و برای موفقیت در این مسابقات به اینجا آمده‌ایم.» میورا درباره به میدان فرستادن اینیستا در دقیقه 112 نیز می‌گوید: «درست است که او لمس توپ زیادی نداشت اما حضورش در زمین تفاوت را رقم زد. آنها توجه‌شان به مهار او جلب شد و البته نمی‌دانستند میزان آمادگی اینیستا در چه حد است. او همچنین موفق شد پنالتی‌اش را نیز به گل تبدیل کند و این برای بازیکنان بسیار روحیه‌بخش بود.»

 * نویسنده: سیامک خاجی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک