• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۹-۲۰ - ۱۰:۲۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
آخرین تحولات مدیریتی در استقلال؛ اختلافات داخلی ادامه دارد، خلیل‌زاده مدیرعامل نمی‌شود

بازگشت عضو پیشین هیات‌مدیره به‌عنوان نفر پنجم

شنیده می‌شود طی امروز و فردا یک عضو دیگر به‌عنوان نفر پنجم هیات‌مدیره به ارکان باشگاه درسطوح بالای مدیریتی اضافه می‌شود تا پازل اعضا تکمیل شده و نفر پنجم سرانجام بعد از جدایی سعادتمند به این جمع اضافه شود.

بازگشت عضو پیشین هیات‌مدیره به‌عنوان نفر پنجم

به گزارش «فرهیختگان»،   تیم فوتبال استقلال درحالی‌که از لحاظ نتیجه‌گیری در بین فصول اخیر در فصل بیستم رقابت‌های لیگ برتر موفق عمل کرده و بهترین عملکرد را به‌ثبت رسانده، از لحاظ فنی خیلی امیدوار‌کننده نشان نداده است، با این حال همه مشکلات استقلال در این روزها فقط به مستطیل سبز ختم نمی‌شود و در سطوح بالاتر یعنی در بین مدیران این تیم نیز یک جنگ تمام عیار برقرار است و طی روزهای گذشته نیز چندین‌بار به شکاف عمیق مدیریتی بین اعضای هیات‌مدیره و احمد مددی سرپرست باشگاه استقلال اشاره کرده و دلایل آن را برشمردیم. هرچند مهم‌ترین دلیل از نگاه کارشناسان بحث کارگزار جدید این باشگاه محسوب می‌شود که با توجه به تزریق بودجه میلیاردی به باشگاه استقلال تقریبا مددی را از هر لحاظ از هیات‌مدیره بی‌نیاز کرده تا او در جزیره مستقل خود امور استقلال را هدایت و راهبری کند. این درحالی است که در پیش‌فصل که تازه مددی به‌عنوان سرپرست استقلال معرفی شده و کارش را آغاز کرده بود و از سوی دیگر نیز خبری از کارگزار جدید نبود، این اعضای هیات‌مدیره بودند که در چند جبهه از جذب بازیکن گرفته تا تزریق‌پول و رایزنی با نهادهای مرتبط سعی در حل و رفع مشکلات استقلال داشته و حالا که پای پول به‌میان آمده آنها این موضوع را برنمی‌تابند که مددی روزهای سخت گذشته را فراموش کرده و حالا بدون مشورت با این اعضا اقدامات را پیش‌می‌برد.

نکته قابل‌توجه اینکه یکی از اقدامات او که هیات‌مدیره استقلال را آشفته و عصبی کرده و موجب شد تا آنها در جدیدترین پیام خود برای وزارت ورزش خطاب به وزیر اعلام کنند که در صورت ادامه همکاری مددی در هر سمتی حتی به‌عنوان مدیرعامل از هیات‌مدیره رفتنی خواهند شد، این بود که مددی بدون هماهنگی با اعضای هیات‌مدیره مراسم معارفه ناصر فریادشیران، مدیر جدید آکادمی باشگاه استقلال را برگزار کرد و این درحالی است که همان‌طور که روز گذشته نیز عنوان کردیم در این مراسم اعضای هیات امنا نیز حاضر نشدند. از سوی دیگر طبق اطلاعات «فرهیختگان» چندی پیش هیات‌مدیره استقلال از مددی درخواست کردند تا یکی از معاونان باشگاه را که مستقیما توسط احمد سعادتمند و بدون واسطه در این باشگاه مشغول به کار شده بود از این سمت برکنار کند، اما او به بهانه اینکه چندپرونده نیمه‌کاره در این کمیته وجود دارد تا به امروز از این کار امتناع کرده و عجیب‌تر اینکه چندین معاون دیگر که در زمان سعادتمند مشغول به‌کار شده بودند و هیات‌مدیره روی آنها نظری نداشته یا حتی از ادامه همکاری با آنها نیز استقبال می‌کرد تا به امروز برکنار شده و از سمت‌های خود در باشگاه جدا شدند. این مسائل اعضای هیات‌مدیره را بر آن داشته تا به‌صورت جدی در پیامی به وزارت ورزش اعلام کنند اگر مددی بخواهد با همین روش به کار ادامه بدهد آنها به‌صورت دسته‌جمعی استعفا خواهند کرد و ظاهرا پاسخ وزارت هم این بوده که به‌زودی تکلیف مدیرعامل مشخص می‌شود تا ماجرا خاتمه پیدا کند.

 خلیل‌زاده مدیرعامل نمی‌شود

روز گذشته هیات‌مدیره باشگاه استقلال در پی شایعات مطرح شده بیانیه‌ای به این شرح صادر کرد: «هیات‌مدیره باشگاه استقلال با تکذیب شایعات مطرح‌شده درخصوص مباحث مدیریتی اعلام می‌کند همکاری اعضای هیات‌مدیره با وزارت ورزش و جوانان صمیمانه است و اختلافی وجود ندارد. ضمن اینکه هیات‌مدیره درحال بررسی گزینه‌های مدیرعاملی باشگاه است و به‌زودی مدیرعامل انتخاب خواهد شد.»

درواقع هیات‌مدیره استقلال با این بیانیه به نوعی برای مددی خط‌ونشان کشید و سیگنال فرستاد که تقریبا رفتنی است و با اشاره به این موضوع که هیات‌مدیره درحال بررسی گزینه‌های مدیرعاملی باشگاه است از آنجا که مددی در بین گزینه‌ها قرار ندارد و این جمله که به‌زودی مدیرعامل انتخاب خواهد شد، یعنی به نوعی پایان کار مددی در این باشگاه اعلام شده و احتمالا به‌زودی از صندلی سرپرستی خداحافظی خواهد کرد، هرچند وی همچنان مورد حمایت وزارت ورزش قرار دارد و شنیده می‌شود در این وزارتخانه تلاش‌ها برای ادامه مدیریت مددی در استقلال ادامه دارد، اما به‌نظر می‌رسد این معادله چندمجهولی که سرانجام هیات‌مدیره یا وزارت ورزش مدیرعامل انتخاب خواهد کرد نیز به‌زودی حل خواهد شد. با این حال طی چند روز گذشته شایعه‌ای مبنی‌بر مدیرعاملی خلیل‌زاده در استقلال منتشر شد، اما به‌نظر می‌رسد این موضوع صحت نداشته باشد و احتمالا فرد جدیدی به‌عنوان مدیرعامل انتخاب خواهد شد.

در همین خصوص نیز شنیده می‌شود طی امروز و فردا یک عضو دیگر به‌عنوان نفر پنجم هیات‌مدیره به ارکان باشگاه درسطوح بالای مدیریتی اضافه می‌شود تا پازل اعضا تکمیل شده و نفر پنجم سرانجام بعد از جدایی سعادتمند به این جمع اضافه شود. درخصوص این فرد شنیده می‌شود که او قبلا نیز در این سمت حضور داشته و استقلال را همراهی کرده و دوباره بعد از سال‌ها به جمع استقلالی‌ها اضافه خواهد شد.

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک