• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۹-۱۸ - ۱۲:۱۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
«فرهیختگان» بررسی کرد؛ پرسپولیس- ذوب‌آهن هم لغو می‌شود؟

پرسپولیس: می‌خواهیم بازی کنیم

سازمان لیگ: پاسخ ایفمارک نتیجه را روشن می‌کند

یحیی و مدیران باشگاه در دوراهی این موضوع گیر کرده‌اند که با قرنطینه‌کردن تیم‌شان و جلوگیری از انجام بازی‌های سنگین آنها را از ابتلا به ویروس کرونا و مصدومیت‌های شدید مصون نگه دارند یا اینکه دل را به دریا بزنند و بازیکنان‌شان را با حضور در میادین سخت آب‌دیده‌تر کنند.

پرسپولیس: می‌خواهیم بازی کنیم

به گزارش «فرهیختگان»، پرسپولیسی‌ها در شرایطی که باید حدود 11روز دیگر یکی دیگر از فینال‌های 2سال اخیر خود را در لیگ قهرمانان آسیا برگزار کنند، برنامه بازی‌هایشان در لیگ برتر شرایط را طوری رقم زده که آنها در هفته پنجم مقابل نساجی قائمشهر به میدان نرفته‌اند و حالا با توجه به تعداد بالای بازیکنان و اعضای کرونایی تیم ذوب‌آهن حضورشان در هفته ششم لیگ هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست که درنهایت این دیدار هم برگزار می‌شود یا خیر. سرخ‌ها که خوب می‌دانند حضوری پرقدرت در فینال لیگ قهرمانان آسیا نیازمند تدارکات خوب و آمادگی لازم است، از این لغوشدن بازی‌هایشان در لیگ برتر به‌شدت ناراحت هستند و بر این باورند که دوری از میادین و در شرایط مسابقه قرار نداشتن برای آنها از هرچیزی بدتر است و حتی بازیکنان این تیم معتقد بودند باید به قائمشهر سفر می‌کردند و برابر نساجی به میدان می‌رفتند چراکه منفعت‌های این دیدار برای آنها به‌مراتب بیشتر از مضراتش بود.

حالا یحیی و مدیران باشگاه در دوراهی این موضوع گیر کرده‌اند که با قرنطینه‌کردن تیم‌شان و جلوگیری از انجام بازی‌های سنگین آنها را از ابتلا به ویروس کرونا و مصدومیت‌های شدید مصون نگه دارند یا اینکه دل را به دریا بزنند و بازیکنان‌شان را با حضور در میادین سخت آب‌دیده‌تر کنند تا مقابل نماینده شرق آسیا در آمادگی صددرصدی به‌سر ببرند و بتوانند دست‌پر از دوحه قطر به ایران بازگردند.

 لغو بازی با نساجی به بهانه کرونا

پرسپولیسی‌ها برای لغو بازی هفته پنجم‌شان برابر نساجی مازندران 2موضوع را بهانه کردند که درنهایت این موارد به تایید سازمان لیگ برتر رسید و آنها پذیرفتند برای کمک به نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا این دیدار را به زمان دیگری موکول کنند که البته این تصمیم واکنش‌های زیادی را ازسوی باشگاه نساجی داشت و آنها بر این باور بودند که این اتفاق بدون رضایت‌شان انجام شده و سازمان لیگ در این موضوع یک‌جانبه عمل کرده است.

در درخواست سرخ‌ها آمده بود با توجه به خطراتی که انجام سفرهای بین‌شهری برای سرخ‌ها ایجاد می‌کند و هجوم هواداران سرخ به محل اقامت این تیم می‌تواند موجب بالا رفتن ریسک ابتلای بازیکنان به ویروس کرونا شود و البته آنها به موضوع دیگری هم اشاره کرده بودند که آن‌هم زمین چمن مصنوعی ورزشگاه قائمشهر و آب‌وهوای بارانی این شهر بود که خطر مصدومیت‌های شدید را در بازیکنان چندبرابر می‌کرد.

اما ظاهرا سازمان لیگ اهمیتی به مشکل زمین و آب‌وهوا ندادند و دلیلی که درخواست سرخ‌ها را پذیرفتند، مشکلات کرونایی بوده و البته قوانین سفت‌وسخت کنفدراسیون فوتبال آسیا در مواجهه با عضو کرونایی در تیم‌های فینالیست نیز مزید بر علت شده تا آنها تصمیم به لغو این دیدار از هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر بگیرند.

 نگرانی از 19 کرونایی ذوب‌آهن

بعد از اینکه پرسپولیسی‌ها هفته پنجم خود را لغوشده دیدند موجی از نارضایتی بین بازیکنان این تیم ایجاد شد و حتی یحیی گل‌محمدی را بر آن داشت تا در برابر این موضوع واکنش نشان دهد و از شاگردانش بخواهد تمرکز خود را روی تمرینات بگذارند و موارد خارج از تمرین را به مسئولان باشگاه بسپارند.

آنها دلخوش به این بودند که حداقل پیش از پرواز به دوحه یک دیدار خوب را مقابل ذوب‌آهن اصفهان برگزار می‌کنند و با یک محک جدی برابر این تیم هم در شرایط مسابقه قرار می‌گیرند و هم نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر شناسایی می‌کنند تا بتوانند آخرین تمهیدات را برای بهترین ترکیب و تاکتیک بازی برابر نماینده شرق آسیا بیندیشند اما ظاهرا این‌بار شانس با سرخ‌ها یار نبوده و ذوب‌آهنی‌ها به‌دلیل تعداد بالای بازیکنان و نفرات کرونایی در تیم‌شان دیدار هفته پنجم خود را مقابل شهرخودرو با لشکری از بازیکنان غایب برگزار کردند و درنهایت هم نتیجه را با 2گل به حریف مشهدی خود واگذار کردند و حالا هم خبر رسیده که تعداد بازیکنان کرونایی ذوب‌آهن از 11نفر به 19نفر رسیده که اگر این موضوع قطعیت پیدا کند، قطعا آنها برابر پرسپولیس حاضر نمی‌شوند و این دیدار این‌بار نه به درخواست سرخ‌ها بلکه براساس قوانین کرونایی فوتبال کشورمان لغو می‌شود.

در این بین اوضاع و احوال پرسپولیسی‌ها هم بسیار جالب است. آنها از یک‌سو دوست دارند که بازی با ذوب‌آهن برگزار شود و آنها یک محک جدی بخورند و ازسوی دیگر تعداد بالای بازیکنان کرونایی این تیم و احتمال ابتلای سایر بازیکنان ذوبی به ویروس کرونا، تن پرسپولیسی‌ها را می‌لرزاند که مبادا این موضوع باعث شود بازیکنان تیم‌شان نیز به این ویروس مبتلا شوند و درنهایت هرچه آنها رشته کردند، پنبه شود.

 سازمان لیگ: منتظر نتیجه تست ایفمارک هستیم

این روزها هم پرسپولیسی‌ها و هم ذوب‌آهنی‌ها به‌دنبال این هستند که بدانند درنهایت موضوع برگزاری هفته ششم 2 تیم برابر یکدیگر به کجا کشیده می‌شود تا آنها بتوانند برای روزهای آینده‌شان برنامه‌ریزی کنند و نقشه‌راه خود را بکشند. به‌خصوص در این بین پرسپولیسی‌ها خیلی برایشان مهم است که بدانند تکلیف این بازی چه می‌شود و اگر بنابر این است که این دیدارشان هم لغو شود، هرچه زودتر برنامه جدیدی برای خود بریزند و تصمیمی بگیرند که تیم را به آمادگی بیشتری برساند.

در این خصوص با سهیل مهدی، مسئول برگزاری رقابت‌های لیگ برتر تماس گرفتیم تا پیرامون این دیدار آخرین اخبار را جویا شویم. او درباره وضعیت این بازی به «فرهیختگان» گفت: «بنابر اعلام باشگاه ذوب‌آهن تعداد بازیکنان کرونایی این تیم بالاتر از حد مجاز شده و برای اینکه این موضوع بررسی شود قرار است نفرات این تیم در ایفمارک تست دیگری را پشت‌سر بگذارند و بعد از آن نتیجه به سازمان لیگ ارسال شود تا درخصوص برگزاری یا عدم برگزاری این دیدار تصمیم‌گیری شود.»

او در این خصوص که در چه صورتی امکان دارد این دیدار برگزار نشود، گفت: «همه‌چیز در قوانین گنجانده شده و قانون و تبصره دیگری هم وجود ندارد اما گاهی اوقات برخی تیم‌ها قصد این را دارند که با شلوغ‌کاری شرایط را به‌سمتی که خودشان دوست دارند ببرند ولی ما به این موضوع توجه نمی‌کنیم و بازی‌ها را براساس قانون برگزار یا لغو می‌کنیم.»

 باشگاه پرسپولیس: می‌خواهیم بازی کنیم

شاید خیلی‌ها تصورشان بر این بود که باشگاه پرسپولیس در این شرایط برای جلوگیری از مصدومیت بازیکنانش و همچنین مصون نگه داشتن آنها از ویروس کرونا تصمیم‌شان بر این باشد که دیدار هفته ششم‌شان هم برابر ذوب‌آهن لغو شود و آنها به سلامت به دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا برسند.

به همین خاطر دیروز با یکی از مسئولان تیم پرسپولیس تماس گرفتیم تا موضع کادرفنی را درخصوص دیدار هفته ششم‌شان برابر ذوب‌آهن جویا شویم. این مسئول تیم به «فرهیختگان» گفت: «ما هم مثل ذوبی‌ها منتظر این هستیم که درنهایت سازمان لیگ برای این بازی تعیین‌تکلیف کند و درنهایت به هر تصمیمی که ازسوی آنها گرفته شود احترام می‌گذاریم و اگر قرار به لغو بازی باشد قطعا برنامه جدیدی برای خودمان می‌ریزیم و اگر تصمیم این باشد که برابر این تیم به میدان برویم قطعا این کار را انجام می‌دهیم تا در آستانه رقابت لیگ قهرمانان آسیا در فینال آمادگی بازیکنان خود را بالا ببریم.»

وی که بنابر شرایط خاص باشگاه پرسپولیس راضی به درج نامش نبود در ادامه خاطرنشان کرد: «موضوعی که به ما گفته شده این است که باید منتظر پاسخ تست اعضای ذوب‌آهن در ایفمارک باشیم و بعد از آن مشخص می‌شود که برابر این تیم بازی می‌کنیم یا اینکه این دیدار نیز مانند دیدار هفته پنجم ما به تعویق می‌افتد. با این حال موضع باشگاه پرسپولیس درخصوص این دیدار این است که حتما مقابل ذوب‌آهن به میدان برویم و اصلا درخواستی برای لغو این دیدار ارائه نکرده‌ایم و اعضای تیم و کادرفنی هم منتظر زمان برگزاری این بازی هستند تا هم برنامه بازی‌هایمان در بازگشت از قطر فشرده نشود و هم اینکه یک بازی تدارکاتی خوب قبل از حضور در قطر برگزار کرده باشیم. اما بازهم تاکید می‌کنم که در این بین قوانین تصمیم‌گیرنده است و این تنها موضع باشگاه پرسپولیس است که حاضر به انجام این بازی است.»

او در پایان گفت: «درصورتی که این بازی هم لغو شود ما کار خودمان را دنبال می‌کنیم و زانوی غم بابت این اتفاق بغل نمی‌گیریم. قطعا کادرفنی ما برای این موضوع هم برنامه‌های خاصی دارند و اجازه نمی‌دهند که این اتفاق روی روند روبه‌جلوی تیم تاثیر منفی بگذارد. در این روزها هم بازیکنان و هم کادرفنی روی کار خود متمرکز هستند و اصلا توجهی به برگزاری یا لغو این دیدار ندارند.»

 درخواست یحیی از باشگاه برای بازی دوستانه

یحیی گل‌محمدی که می‌داند احتمال لغو دیدار با ذوب‌آهن کم نیست از همین حالا خودش را برای این موضوع آماده کرده است تا درصورت اعلام رسمی این اتفاق، جا نخورد و آلترناتیوی برای تیمش در نظر داشته باشد. در این خصوص شنیده می‌شود سرمربی پرسپولیس در چند روز گذشته با افشین پیروانی صحبت‌هایی را انجام داده و از او خواسته درصورت لغو دیدار با ذوب‌آهن به‌دنبال یک حریف قدرتمند باشند تا پیش از عزیمت به قطر سرخ‌ها یک بازی تدارکاتی پرفشار را پشت‌سر بگذارند و در شرایط مسابقه قرار بگیرند.

ظاهرا پیروانی و شکوری در این مدت با چند تیم لیگ برتری و لیگ یکی مذاکراتی را داشته‌اند تا درصورت لغو دیدار با ذوب‌آهن در برابر سرخ‌ها قرار بگیرند و به این تیم برای حضور پرقدرت‌تر درفینال لیگ قهرمانان آسیا کمک کنند.

البته در این بین برخی شرط‌وشروط‌های پرسپولیسی‌ها کار را برای پیدا کردن حریف تدارکاتی سخت کرده و ظاهرا یکی از شروط مهم سرخ‌ها برای این دیدار این است که تمام اعضای تیم حریف پیش از این دیدار تست کرونا انجام داده و با پاسخ منفی این تست‌ها پای به میدان رقابت با پرسپولیس بگذارند.

 فرصت چندروزه برای آخرین محک

پرسپولیسی‌ها برای اینکه آخرین تلاش‌های خود را برای آماده‌سازی در ایران انجام دهند حدود 5 تا 6روز فرصت دارند. با توجه به زمان برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا در 29آذرماه و حضور 6روز زودتر سرخ‌ها در دوحه، آنها تنها 5 تا 6روز فرصت دارند که با انجام بازی هفته ششم یا یک بازی تدارکاتی جایگزین آخرین محک خود را در کشورمان بخورند و سپس برای تطبیق خود با شرایط آب‌وهوایی و طی‌کردن مراحل لازم جهت حضور در این دیدار حساس در تاریخ 23 آذر یا 24آذر راهی قطر شوند.

البته هنوز مسئولان برگزاری با زمان دقیق سرخ‌ها جهت حضور در قطر موافقت نکرده‌اند و قرار است به‌زودی به درخواست پرسپولیسی‌ها پاسخ داده شود تا زمان دقیق پرواز کاروان این تیم به دوحه مشخص شود.

نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار